Konfirmander. {{forumTopicSubject}}
Er jeg den eneste, der bliver pissed, når samtlige nyhedsprogrammer laver indslag, om de kommende konfirmander? Seriøst, nogle snotforkælede trunter!
Jeg hader det!
Små børn, der skal køres i limousine, få lavet hår for 1600, have tøj for 5000 og så er der ikke engang regnet gaver, mad og leje af lokaler med?!
Adr, hvor jeg ikke kan fordrage det! Fair nok at deres forældre godt vil give deres børn alt hvad de vil have - det lære de jo bare intet af! Så tror ungen at den i en alder af 14-15 år stadig kan pege på alt og få det! Er det ikke forkert?
Og 99% af møgungerne tror jo ikke engang på den fucking gud. De gør det for gaverne eller fordi det har deres forældre bestemt.
Det er stygt, at de skal klædes ud som små brude og alt det der pis. Skal børn virkelig giftes i så ung en alder?! Nej, så stop dog med at klæde dem sådan ud! Jeg er dybt forarget over det.
Og ja, jeg er selv lidt jaloux. Jeg vil da godt have ordnet hår og negle, få to sæt tøj og sko og ligne en million. Men jeg vil sq hellere gøre det til mit bryllup, hvis jeg skal giftes, end til en eller anden failure party fordi jeg åbenbart har valgt at møde op i en kirke og sige at jeg tror på gud, blot for at få gaver. Jeg valgte selv, at holde fødselsdagsfest, istedet for at blive konfirmeret og nonfirmeret. Jeg ville have fået større gaver og en større fest, hvis jeg valgte at blive konfirmeret. Men jeg nægter at sige ja, til at jeg tror på en troldmand i himmelen, der kunne lave jorden på 7 dage.
Men det er ikke kun fremmede mennesker, jeg bliver pissed over. Når folk jeg kender, skal konfirmeres og man hører om alt det de ønsker sig og alt det de vil have.. Jeg skal f.eks til min rigtig gode venindes konfirmation på lørdag. Men da jeg så hendes ønskeliste, blev jeg en smule irriteret. Det billigste, var et par støvler til 600 eller noget i den stil. Tøs, for helvede! Tag dig sammen og lad dog være med at være sådan et fucking forkælet barn!!
Samme fænomen ser man jo i My Sweet Sixteen - et andet program jeg er ved at brække mig over! Trunter/skanky hoes der vil have tre kjoler og ride ind af døren, hvor deres eneste argument for at de kan få deres vilje er; det er jo min fest. O H M Y G A R D! Jeg kan lige så godt lægge mig til at dø, inden jeg går til, af irritation over de mange forkælede, irriterende, alt for danske, tykke trunter der bare får deres vilje!
Grrr!!
Undskyld, men det måtte bare ud.
Og der er sikkert en del rige folk herinde, siden det er et hesteforum og heste er dyre. Men jeg vil stadig bare dele det med jer, heste folk..
Anna - over and out.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Jeg er ikke selv konfirmeret eller nomfirmeret, men har ikke ondt i nummeren overat nogle bliver fejret og har ikke svært ved at lykke ønske dem
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
Det sker ÈN gang i livet at man bliver konfirmermand.
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.216
Jeg synes stadig det er en fin idé for dem der har det som tradition eller som tror på gud. Men det er ikke alle der har råd til en veteranbil eller en limousine og de bliver måske lidt.. skuffede over at de andre får mere end dem?
Og jeg indrømmer gerne jeg er jaloux, men fred være med det. Nogle gange skal man bare op med det hele, for at kunne klare det.
apr 2008
jeg snakker om de forkælede unger, der minder om dem fra My Sweet Sixteen. De børn, der gør det for gaverne, hvor de ikke kunne være mere ligeglade med den kristne tro..
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
apr 2008
Men de forældre, der vil finde landets dyreste frisør og sådan nogle ting. Jeg fatter hat. Jo, stor dag, men gør det dog når du er voksen og skal giftes. Størstedelen af nutidens konfirmander er jo ikke engang troende.
apr 2008
Den side af det er jo i orden, den har jeg intet imod (:
apr 2008
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
og det med gaverne det synes jeg virkelig var latterligt sagt af dig. at det billigste hun ønskede sig var noget til 600 kr. ting man ønsker sig er jo ofte ting man ikke rigtig har råd til selv. og ikke kan købe selv. Der er da ikke noget i vejen for at give noget der ikke er på ønskesedlen som en lille anlskæde eller sådan noget. og hvis man ønsker dig dyre ting gør jeg altid det at jeg ønsker mig penge til det. for vil ikke kræve alt for mange penge ud af folk.
Bare min mening her fra. så tag lige dit sure opstød fra dig igen!
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Men i dag er der ingen der tror på Gud, og så er det jo også for gavernes skyld man bliver konfirmeret. Det er da meget logisk.
Så godt det der i nyhederne; men søde ven, det er ikke værd at hidse sig op over. Bare ryst på hovedet af det, og vær glad for du er klogerer end det
maj 2006
At ære kristen er en livsstil, Det er ikke at tro på det der står. men at få det vendt om til noget man kan bruge i sit liv og i hverdagen.
apr 2008
apr 2008
okt 2007
Følger: 92 Følgere: 87 Emner: 1 Svar: 1.127
men kan sgu godt følge dig i alle de forkælede unger som får 30000 til konfirmationen udover gaverne osv.
det er så ret latterligt
apr 2008
maj 2006
okt 2007
apr 2008
apr 2008
okt 2007
apr 2008
okt 2007
maj 2006
Det vil jeg virkelig gerne give dig ret i. Synes også det er for meget.. Men jeg vil sige.. jeg var ikke super kristen da jeg blev konfirmeret.. Jeg synes ikke man kan rumme hvad kristendommen er i den alder. og jeg synes ikke at man lære noget af at gå til præst.. jeg er FDF'er hvor hovedformålet er at møde børn og unge ved evangeliet om Jesus kristus. Det er der jeg har lært vad jeg kan bruge det til. synes at præsteundervisningen skal være mere alternativ så den rammen nutidens unge og ikke dem for mange mange år siden.
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 505
jeg kan godt følge dig med hensyn til konfirmation. jeg er selv konfirmeret. emn jeg tror ikke på gud. men det er fori den gang i tidernes morgen hvor jeg blev konfirmeret var det bare noget man gjorde, og nonfirmation var meget meget sjældent. sa jeg gorde som alle de andre. ville egentlig ønke at jeg havde sagt nej tak og havde holdt en nonfirmationsfest i stedet...
Nonfirmation: der kan jeg bare slet ikke følge dig. der er vist noget du har misforstået med hensyn til nonfirmation!.
ved nonfirmationen siger man lige præcis NEJ TAK til gud og alt det tros halløj. at nogen så vælger at fejre at deres børn kan stå ved at de ikke tror på gud må vel være deres egen sag? synes da det er flot at børn på 13 år kan beslutte at de ikke tror på gud og hellere vil nonfirmeres end bare at følge strømmen og blive konfirmeret som alle andre.
så lige præcis her forstår jeg ikke dit sure opstød.
forstår desuden heller ikke at du siger at konfirmatioen er for de rige. mine orældre har aldrig haft mnage penge, men jeg fik da en fin konfirmation, fin fest, sød kjole og sådan, bare ikke for så mange penge!
med hensyn til gaver og ønske liste så er det jo ikke en bestillingsseddel! du kan da bare beslutte at hun skal ave noget der ikke står på listen, hvor svært kan det lige være???
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 646
Men kan godt se at problemet er blevet større, "fattige" familier kan ikke følge med, men kan da stadig give pigen/drengen en god oplevelse..
Vi bliver bare mere og mere "amerikaniserede"
apr 2008
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 646
apr 2008
Var bare pissed da det blev skrevet, hvilket ret godt kommer til udtryk xD
Konfirmander.