416 visninger
|
Oprettet:
HMS hjælp :) {{forumTopicSubject}}
hej alle friske HG'er
jeg passer en het som jeg gerne vil lave HMS med.
min veninde har lavet nogle få øvelser som han reagerede rigtig positivt på. og jeg vil derfor gerne selv igang med HMS. Men jeg har aldrig prøvet det før og ved ikke rigtig hvordan jeg llige skal få taget hul på dette.
jeg tænkte derfor om i kunne anbefale nogel bøger jeg kan læse og få noget mere viden, evt forskellige retninger så ejg kan vælge den der passer bedst til mig og hesten ?
på forhånd mange tak for hjælpen.
mvh Lena og Woody
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
Lige en rettelse :> Hms er ikke øvelser man kan lave, men at kunne forstå hestens kropssprog ;>
De ting du kan lave hedder f.eks. Tillids øvelser, Ground-work eller jord træning.
Så spørgsmålet er om du vil lære hestens sporg, for så kan jeg anbefale: Danse med heste... Hvis du er ude i de syv lege, eks. så kan bogen Heste træning eller Gode manerer anbefales :>
Eller du kan tage undervisning eller på kurser ;>
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 505
er så meget med at jeg godt ved havd HMS i teorien går ud på, det er bare dte at komme skridtet vidre jeg mangler. og jeg synes jeg mangler noget viden, for at kunne komme vidre, og være sikker på at det jeg gør er korrekt så jge ikke forvirre hesten mere en højst nødvendigt
jan 2009
Han beskriver rigtig godt - ligeledes ridning + samling af hesten for en løs tøjle hvis man senere vil udvikle sin ridning :>
Udover det, så er Monty Roberts bøger gode da de er let forstålige og godt forklaret...
Så er det dem Kelly Marks har skrevet - også rigtig godt forklaret...
Bogen: Heste træning, arbejde fra jorden, synes jeg ikke er særlig godt forklaret til hvordan man udføre tingene...
Men jeg bruger selv egne erfaringer og udefra forskellige og mixer min træning - også når jeg tager ud og underviser eller giver kurser.
Mange spørg mig hvem jeg er oplært af, og svare altid: Hesten
Da når man kan læse sin hest, så er det den rigtige læremester.
Hver rytter og hest har sin egen stil, så pas på du ikke låser dig fast på én og læs forskelligt og ta ud til kurser :>
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 505
og jeg har faktisk været ved at kigge efter kuser, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen i Nordjylland
jan 2009
Jeg holder selv til i Allerød i nordsjælland heh
så det kan jeg desværre ikke lige hjælpe dig med.
HMS hjælp :)