Blogger
13. aug 2006 Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
folk der lyver i salgsannoncer {{forumTopicSubject}}
Har sat og kigget annoncer lidt for sjovt forskellige steder, og faldt over en, hvor jeg ikke syntes oplysningerne lød helt rigtige, så lavede en hurtig søgning på ponyen, og kunne se der var en del som ikke passede sammen.
Jeg lavede hurtig søgning på 10 heste og ponyer, og ud af dem fandt jeg 4, hvor der blev pyntes groft på flere ting.
Nogle ponyer, blev der ikke oplyst rigtig højde, en var til salg som stor kat 2, men i en vuderingstråd herinde stod den til at være 143 stg.
Nogle var sat til at være stabile springponyer, med masser af gode resultater, men der var ikke rigtig noget at finde, udover et par disk runder, og de havde søgt hjælp på HN, fordi de havde svært ved at få dem til at springe.
En stod til aldrig at have været syg eller skadet, men for 1 år siden, havde ejeren skrevet en masse på HN omkring en slem skade, den muligvis ikke kunne komme over.
Jeg kan virkelig ikke forstå, man lyver sådan i en salgsannonce, udover problemet, at det kan gøre det svært at sælge, hvis køber finder ud af tingene ikke helt passer sammen, men der er også hele problemet, med at hvis man bevist lyver i forbindelse med salg, og køber finder ud af det bagefter, så skal man tage hesten/ponyen tilbage, og man ender muligvis med også at skulle betale købers udgifter til den, i den tid de har haft den.
Det skal siges, at ingen af annoncerne er herindefra, og jeg vil ikke linke til dem, da det er udhængning.
Men står i og skal købe, så husk at tjekke herinde og på HN, for at se hvad ejeren tidligere har skrevet omkring hesten
okt 2007
Følger: 92 Følgere: 87 Emner: 1 Svar: 1.127
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
Den var så fin så fin og kunne ikke gøre en flue fortræs, men den vævede, var vinsk, osv.
Det er simpelthen så træls. Jeg endte jo med at komme til skade ved hesten fordi de havde haft den bedøvet fik vi erklæret ved dyrlægen.
Synes simpelthen det er SÅ træls når folk lyver.. Folk kan jo komme alvorligt tilskade !
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
Nu bliver jeg nød til at være en smule uvidende, men du nævner springponyer med resultater, du ikke kan finde.. Hvis det er klubplan kan du vel ikke eller? Jeg tænker bare, man kan veæ godt have hevet en del rosetter hjem, men ikke have været ude til de store stævner?
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
Jeg googler altid hestene, jeg googler også tit mennesker og lignende. For ja "aldrig været syg" og pludselig opdager man at den ikke laver andet end at være det! Derfor er jeg også grundig med kontrakter!
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Det eneste folk tænker på er sq penge i dag, og slet ikke dyrene. Sådanne mennesker burde simpelthen slet ikke have dyr!.
Hvordan finder du anyway disse oplysninger på hn. Søger du bare på hesten/ ponyens navn?
Var det mig ville jeg nok konfrontere sælger med de misvisende oplysninger. X)
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 177 Svar: 1.005
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 350 Svar: 816
Men det værste jeg har været ude for er en pige der sælger en grime hun har tyvstjålet at mig
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Har også søgt ejer navne, det har også givet nogle sjove resultater, bla. andre der skriver om hvordan de er blevet snydt ved lingende handler.
okt 2007
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
okt 2007
folk der lyver i salgsannoncer