»¦ Hjælp ? »¦ Hjælp ?
jo har verdens dejligste pony
den kan ALLE øvelserne . men der er en ting den har svært ved når JEg ridder ham ;(
det er når jeg laver en volte i trav eller galop gå han helt vild meget igennem sin skulder / han skyder skulderen ;(
men så er mit spørgsmål ; hvad skal jeg så gøre ?:)
for klemmer alt hvad jeg kan med udvendige ben , men det hjælper ik' har ikke krafter nok . hehe
aug 2005
Følger: 403 Følgere: 423 Heste: 6 Emner: 156 Svar: 1.555
aug 2005
aug 2005
Følger: 98 Følgere: 91 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 932
Heej
Ja , jeg har os prøvet med pisken i udvendige hånd .
og laver rigtig mange scenkelvininger og versader .
nu er jeg begyndt at ride MANGE små volter på midten så han ikke hele tiden støttede , sig til baragern .
tror i det hjælper ?:)
hehehe
aug 2005
men prøv en gang: hver gang han skal til at smide skuldren når du laver volter, så skynd dig med det udvendige ben og udvendige tøjle at få ham over på den anden volte, for så når han ik at gøre det ? ja ved ik hva man ellers kan gøre ? men har du ik en ridelærer der kan hjælpe dig ?
måske han har ondt i ryggen ? har han haft kiopraktor ?
aug 2005
Følger: 98 Følgere: 91 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 932
Han har haft en saddel som lå lidt dårligt , eller nej den lå godt nok , men bommen var for smal , fik en ny i fredags som ligger 1oo% rigtigt . og han skal have massør imorgen
hehe !
aug 2005
måske han blir bedre efter han har fået massage. ellers må du sgu bare sparke så hårdt du kan og bruge pisken hvis han blir ved med det, nogengange ska de bare sættes på plads en gang for alle, og så gør de det ikke mere. men tror nu ik han gør det for sjovt. tror det er fordi han er lidt stram eller stiv til den side han gør det på. tror bare du skal blive ved med at runde ham og få ham smidiggjort
»¦ Hjælp ?