11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Rygning. {{forumTopicSubject}}
Så der lige et debat indlæg :o)
Spørgsmålet lyder: Vil du forbyde din søn/datter at ryge, fratage kørekort eller hvordan vil du reagere på dette?
I kan få min grund til at spørge om dette:
Kæresten ryger og har gjort det fast i 1år, nok over - er ikke helt sikker, så lang tid har jeg ikke kendt ham. Hans forældre ved det ikke, så han ryger kun på skolen og når han ellers ikke er hjemme eller sammen med familien ( jo, hvis de er ude og købe ind i et par timer fx. )
Hans far ryger også, hvilket har været en af årsagerne til at han har været ved at dø - derfor, ved min kæreste at hvis han fortæller dem at han ryger, bliver han mildest talt upopulær. Så han siger ingenting.
En anden ting:
To piger har fået afvide af forældrene at hvis de ikke ryger inden de bliver 18år, betaler forældrene kørekortet. Begge piger begynder i teenage alderen og ryge, den ene siger det selv - får intet kørekort, den anden siger ingenting og får sig kørekort.
Også min mening om det:
Ryger min på et eller andet tidspunk datter/søn, må de selv om det - jeg vil bare ikke betale eller skaffe smørgerne, må de selv rode med. Vil ikke være en kontrollerende mor der pyllre og kommer med forbud, da disse alligevel kan brydes andre steder og ofte opfordre til at gøre "oprør" efter min egne erfaringer.
Samme holdning min mor har ydert om mig, ryger dog ikke fast.
Kom med jeres meninger, historier mm?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 87 Svar: 451
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Har selv røget - men er stoppet og heldigvis for det.
Har mistet 2 familie medlemmer grundet det - og pt. er min onkel meget syg pga. af det.
Så er meget imod rygning og er heller ikke tilhænger af de forældre der ryger i deres børns selvskab.
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 84 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.231
Så for at gøre det hele kort, så var det dét med kørekortet der fortalte mig at rygning ikke var noget for mig. Desuden ville min samvittighed ikke kunne klare at få kørekortet af mor og far ved at skjule at jeg røg, hvis det nu havde været tilfældet.
feb 2008
Følger: 164 Følgere: 156 Heste: 7 Emner: 26 Svar: 506
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 1.403
jeg vil selvfølgelig gøre alt for at de skal lade være, men det er deres
valg.
Jeg vil ikke betale eller købe smøger til dem.
det med kørekort synes jeg bestemt ikke har noget med rygning at
gøre. og om mit barn ryger eller ikke, vil jeg ikke betale for deres kørekort kørekort (:
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men hvis mit barn begyndte at ryge ville jeg da forklare barnet at det er dumt og han/hun burde stoppe, men det er ikke mit valg og så længe barnet kender konsekvenserne så skal det da have lov at ryge.
aug 2005
Følger: 65 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 57 Svar: 961
Min storebror blev lovet det samme, og røg ikke som 18 årig, men fik heller ikke noget kørekort. Så jeg havde nu ikke regnet med at få kortet, selvom jeg ikke røg..
Min mor har aldrig forbudt mig at ryge, hun bryder sig ikke om det, men accepterer det fuldt ud, da hun selv ryger.
Mine børn må gerne ryge, det vil jeg ikke forbyde dem. Jeg vil fortælle og informere om ulemperne, og jeg vil ikke betale for deres smøger, men ellers er det op til dem at bestemme. Når jeg selv ryger, synes jeg ikke jeg kan tillade mig at forbyde mine børn det.
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
Pas på derude.....hvis du i familien har flere som er ramt af blodprop, så få tjekket dit kolesterol og stop rygning og p-piller, spis sundt og få nok motion. Dette med blodpropper er IKKE sjovt og er hård omveltning af livet.
feb 2009
Puha, det lyder ikke rart... Jeg ryger ikke og får rimelig med motion, men jeg er derimod også på p-piller og jeg spiser ikke ligefrem sundt altid.
aug 2007
Tjek at dine P-piller ikke er på listen der forårsager blodpropper. Man kan godt tillade sig at spise lidt usundt, men de 3 måltider dagligt bør være med sunde ting i.
feb 2009
Hvordan tjekker man lige det? Jeg går bare ud fra at lægen ikke giver mig noget, der kan give mig blodpropper, men det er måske lidt naivt.
aug 2007
aug 2007
Marvelon hører til gruppen af 'Hormonale kontraceptiva med goaner af nyere type og 35 µg ethinylestradiol eller mindre'.
I denne gruppe optræder følgende p-piller:
• Cilest
• Desorelle
• Gestonette
• Gynera
• Harmonet
• Lindynette
• Marvelon
• Meloden
• Mercilon
• Minulet
• Novynette
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Har aldrig oplevet nogle der røg pga. andre problemer end gruppepres
Min kæreste ryger bare for at ryge, fordi det er skide hyggeligt og afslappende :o)
mar 2009
Følger: 99 Følgere: 99 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 431
Deres liv, deres valg.
Ryger selv så det er nok derfra at jeg har sådan en large holdning.
Rygning.