{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

rygning {{forumTopicSubject}}

Hej! jeg er en pige på 12 år jeg har røget i 1 og et halv år nu og jeg er blevet ahvæninlig ( kan ikk lige stave til det) men ja og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre! og jeg kan bare ikke stoppe har prøvet 7 gange.

1: skjule det

2:sige det

HJÆLP! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rygning
  • #1   24. dec 2013 SIGE DET - MED DET SAMME!

Dine forældre skal nok hjælpe dig smiley

Tror ikke at dine forældre bliver vrede på dig, de bliver måske lidt forbavset i starten..

Men jeg tror mere at de er glade for at du siger det, så de kan hjælpe dig med at stoppe smiley

HUSK: Bedre sent end aldrig smiley

Og rygning er sindssygt farligt, især i din alder!
    Da det kan give forfærdelige sygdomme!

• #2   24. dec 2013 Hold da fast, hvor får du overhovedet cigaretter fra? smiley

Du skal sige det til dine forældre eller anden voksen person, så du kan få hjælp! Det er på ingen måde sundt at ryge og kan give alvorlige sygdomme

• #4   24. dec 2013 Jeg holdte det skjult i 3 år ca.
    Men ja det bedste er at sige det og så stoppe så hurtigt som muligt, ved det ikke er nemt, men hvor der er vilje er der vej smiley

• #5   24. dec 2013 Du skal sige det til dine forældre. Jeger selv ryger og har været det i mange år. Kan heller ikke stoppe. Men det er nemmere for dig at stoppe NU end der er at stoppe om mange år.
    Du skal endelig bare skrive, hvis du føler for det!

• #6   24. dec 2013 Hahahahhaahahha.... Omg børn nu til dags! Ja jeg er selv et barn! Men du er 12 år gammel, come on?! Hvor er dine barbie dukker???!

• #7   24. dec 2013 Ryger du som 12 årig, åh gud.. Slet ikke for at dømme dig, men det er bare en dårlig retning vores samfund tager, når 11 årige ryger. Da jeg var 11 legede jeg med barbie og schleich heste.

Jeg syntes du skal sige, helt sikkert! så du kan få hjælp og støtte til at stoppe smiley

• #8   24. dec 2013 ^^ snak da lige pænt rødhætten!
    Det er faktisk i den alder de fleste ryger starter.
    Det stort TS står frem og siger det, hvilket er rigtig flot

• #9   24. dec 2013 Det kan godt være, at folk synes det er dumt at ryge i den alder - og det er det også - men derfor skal man dælme stadigvæk snakke pænt! Der er ting der gør, at man kan ryge ud i sådan noget skidt og ofte er det faktisk SAMFUNDETS skyld. Så drop den der prædike med, hvad vores samfund er ved at blive, for vores samfund påvirker også OS.

Det kan godt være, at du legede med barbiedukker da du var 12, men tiderne ændrer sig.

TS: Jeg har selv røget i nogle år efterhånden og mine forældre ved det ikke endnu (er dog ved at stoppe nu, da min krop og min hud går amok over det). Fortæl dine forældre det. Ved godt det er MEGET, MEGET svært at stoppe, men det er det bedste for dig og din krop! Og ja, dine forældre bliver sikkert skide sure, men det er bedre at de får det afvide og kan hjælpe dig, i stedet for at du fortsætter med at ødelægge din krop. (:

Held og lykke og god jul til dig og din familie. (:

• #10   24. dec 2013 rødhætten, linnea og andre... lige på det her punkt har det intet med samfundet i dag at gøre, da jeg var 11år røg jeg sandelig også, og det er immervæk 24år siden (fuck har jeg været ryger i mere end 24 år addr). Det er på ingen måde unormalt at man begynder at ryge i den alder, usundt ja..

TS>> skynd du dig at fortælle dine forældre det, de bliver sikkert skuffet over dig, men det må du tage med, de skal nok hjælpe dig med at stoppe igen

• #11   24. dec 2013 Ej men nu må folk da snart vågne lidt op? Hvordan kan en 12 årige slippe væk med at ryge til daglig? Sidder hun på sit værelse, det kan ligeson lugtes.

Ja jeg ved godt det er der de fleste starter, jeg er selv 16, 17 om et par mdr, har en far som er ryger, en kæreste der er ryger, og ja, jeg ryger da os selv, men det er ikke noget fast, mere bare til fester.

Ja super flot hun kommer ud med det, men hun har røget i over et år, hvad med hun lige tænker sig lidt om?

Hvad bliver det næste for de unge nu til dags????

TS. Gå ind og find dine barbie dukker frem og smid de smøger væk..

• #12   24. dec 2013 Brunetten:

Man kan sagtens skjule det, hvis man ryger på sit værelse. Det er ikke særlig svært.

Du ved åbenbart ikke, hvor svært det er at stoppe med at ryge, når man først er blevet afhængning af det, når du smider sådan en kommentar i hovedet på hende.

Synes du er super dobbeltmorralsk: ''Ja super flot hun kommer ud med det, men hun har røget i over et år, hvad med hun lige tænker sig lidt om?'' - ja, hvad med at du lige fejer for din dør og selv tænker dig om. Du har lige skrevet, at du selv ryger engang imellem. Det er jo heller ikke super smart, vel?

Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, så synes jeg, for TS' skyld, at du skal smutte, da det ikke er det hun for behov for at få smidt i hovedet.

• #13   24. dec 2013 Som 12 årig satte jeg mig stadig hen til min far engang imellem i min pyjamas og legede med heste og suttede på min tommelfinger smiley

• #14   24. dec 2013 Feje for min egen dør først.

Omg hvad lavede du da du var 12 år gammel Sandra?! Røg du i smug for dine forældre?!

Hvad er det for en ungdom vi har fået nu ? Helt ærligt, danmark er bare ikke danmark mere!
    Da jeg var tolv legede jeg med barbie, løb nøgen rund om sommeren! Nu sidder små 12 årige børn og ryger, laver indbrud, banker folk og er generalt bare blevet til små bander der kan smadre hele verden.

Jeg skal ikke feje for nogen's dør, for ja jeg ved sq godt jeg nok ikke er en skid bedre selv, men jeg er det ældre, ikke at det er det der tæller, nu har jeg selv en kæreste der er dømt for vold, han er blevet taget med en kniv, røget hash, ja hvad knægten nu ikke har lavet, og jeg hopper bare med på vognen, ikke at jeg ryger hash for det gør jeg ikke men at man bliver en hård type når man er sammen med folk der er i det miljø, nu ved jeg ikke om du kender til byen Struer, men der bor min kæreste, og hvis man kender den by, ved man os at det bare ikke er et sted børn skal bo...

• #15   24. dec 2013 Helt ærlig rødhætte, når du selv er ryger, hvad er det så for en udtalelse at komme med? Lad være med at spille hellig når du selv ryger.

Da jeg startede røg jeg ikke hjemme da mine forældre kunne lugte det, så det forgik udenfor hele tiden, TS skal have hjælp og ikke dumme kommentar om hvor dumt det er osv. Fej for din egen dør først rødhætten.

• #16   24. dec 2013 Brunetten:

Jeg røg ikke da jeg var 12 år.

Hvad er det lige præcis du vil have ud af den omgang ævl du fyrre af? Du er da latterlig at høre på.

Dette emne handler slet ikke om samfundet nu til dags, men om at TS gerne vil have hjælp. Så hvis du vil ud med din vrede, så opret et seperat forumemne i stedet for at lade det gå ud over TS - for det er slet ikke fair.

• #17   24. dec 2013 Nu synes jeg ikke at det her inlæg skal blive til en diskusion smiley

Pigen der har emnet, bliver bare ked af det, da der på en måde bliver skældt ud på hende og talt ned til hende..

Det er VIRKELIG forkert at ryge i sådan en ung alder, eller bare i det hele taget..

Men pigen har brug for hjælp, da hun selv gerne vil stoppe - hun ved som sagt godt at hun måske skal gå tilbage til sine barbie dukker.. Hun prøver at stoppe, og spørger os til råds smiley Come on, hun ved godt hun er igang i noget ikke så godt..

Til dig der har emnet: Synes at det er stort at du vil træde frem, for at stoppe smiley

• #18   24. dec 2013 TS
    Du bliver nødt til og tage mod til dig, sætte dig ned sammen med dine forældre og snakke med dem om det. Det er SÅ usundt og ryge. Og nu hvor du ryger nu, så tænk på hvor ufattelig mange penge du kommer til og bruge resten af dit forhåbentlig lange liv. Det er flere tusinde tusinde kroner! For de penge kunne du købe en smadder flot og dejlig hest, et kæmpe tilskud til et flot hus engang i fremtiden. Desuden er det ikke træls dit tøj lugter, og at have klamme gulige tænder i en alder af 20?

Snak med dine forældre og få det stoppet! For dig eget bedste smiley

• #20   24. dec 2013 Rødhætten er vist ikke i julestemning! smiley

• #21   24. dec 2013 Stine: Det er der vidst noget om smiley

• #22   24. dec 2013 hvordan kan en tråd fra en 12årig der ønsker hjælp til rygestop pludselig blive til en tråd der hænger folk ud.....

øv for en dårlig internet opførsel, og faktisk ikke tilladt.....

TS>> håber du har modet til at tale med dine forældre om dit ryge problem, glædelig jul til dig og held og lykke med rygestoppet

• #23   24. dec 2013 Rikke: Hænger min besked nogen ud, for så sletter jeg den selvfølgelig. Det havde jeg ikke lige tænkt på (:

• #24   24. dec 2013 Jeg synes du skal sige det til dine forældre smiley
    Da jeg selv begyndte, skjulte jeg det for mine forældre, og de blev SÅ skuffede over at de selv skulle opdage det, i forhold til hvis jeg selv sagde det.
    Og at have skuffede forældre er laaaangt værre end sure.....

Da mine forældre fandt ud af det, stoppede jeg prompte med det, da jeg vidste at jeg ellers ikke ville få mit kørekort (som jeg den dag idag ikke har, fordi jeg valgte at. bruge de 6000 jeg fik af mine forældre til en lejlighed).
    Dog røg jeg stadig engang imellem i smug, og det blev bare værre og værre jo ældre jeg blev, da jeg gik mere og mere i byen - hvor det for alvor tog fat!
    Da jeg flyttede ud blev det pludselig til fast hver dag, fordi jeg fandt ud af at det hjalp mig, at sætte mig ned og tage en smøg, når jeg blev stresset eller irriteret...
    Mine forældre ved idag ikke at jeg ryger fast, da jeg ikke ryger så meget når jeg er hjemme hos dem, og det er egentlig kun fordi jeg ikke har overskud til at fortælle dem det - og så kommer det ikke dem ved længere.

Men ja, jeg synes også du skal fortælle dine forældre det - måske de er super forstående smiley

• #26   24. dec 2013 Håber da ikke nogen af mine beskeder hænger nogen ud o.O?

• #27   24. dec 2013 Fimse: Det gør de ikke - det var min der gjorde og den er slettet nu (:

• #28   24. dec 2013 Brunetten - Jeg synes ikke an kan sige "børn nu til dags", lige netop til det her emne.F.eks. begyndte min far som er 48, også som 11 årig. Der er ligeså mange voksne som begyndte i den alder, så helt nyt synes jeg ikke det er. smiley

Ts - Jeg tror faktisk dine forældre ville være taknemmelige, hvis du fortæller dem det nu. smiley Så er jeg helt sikker på at de vil hjælpe dig. smiley

• #29   24. dec 2013 Årh Gud...
    Helt ærligt... "Ungdommen nu til dags"... I 60'erne røg de unge "hippier" også som unge? Endda også weed! De fik lov til at drikke som børn osv.
    Det er i hvert fald dét, som jeg har fået at vide af min mormor, morfar osv.

Det er egentlig også ens eget valg? Og det kan der self. komme konsekvenser af, men det er ens egen skyld. smiley

• #30   24. dec 2013 Det ikke dobbelt moralsk at en ryger siger til ikke rygere at de ikke skal starte... husk nu på det er rygerne der ved hvor meget det koster og hvor svært det er at stoppe og hvordan det er at have et misbrug. .. ikke rygerne er uvidne omkring dette og kan derfor ikke fortælle hvor svært det er..

• #31   24. dec 2013 Jeg har nu ikke læst alt igennem..
    Men mit råd fra en ryger til en anden ryger, stop mens du er ung. jeg har astma, og det blir kun slemmere og slemmere.. jeg har dog skåret en del ned på mit forbrug og får det bedre og bedre..
    Så sig det til dine forældre, de vil sikkert blive sure i starten, men de vil gøre alt for at hjælpe dig.
    Men ryg når du har brug for det.. ikke hyggeryg eller en gang i timen. men ryg når du virkelig har brug for det. på den måde kan du skære mere og mere af i længden smiley

Kommentér på:
rygning

Annonce