781 visninger
|
Oprettet:
Ann Aalling & Katholts Queento
10. aug 2009 Følger: 124 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 164 Svar: 594
10. aug 2009 Følger: 124 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 164 Svar: 594
Hvordan fik du din pony/hest? :) {{forumTopicSubject}}
Hvordan fik du din hest(e)/pony(er)?
- hehe
jun 2009
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 144 Svar: 1.170
Topper har vi fået for at tag ham
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
Af dem der juridisk er mine, dvs. Cali, Primula og Jamiro, har jeg selv betalt halvdelen af Cali, mine forældre gav mig resten, jeg har fået halvdelen af Primula af min mormor i 15 års fødselsdagsgave og Jamiro har jeg købt selv.
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
zafir: har min far betalt.
Kira: (tidligere hest) brugte jeg min konfirmationspenge på + fik 3000 kr af mor og 3000 kr af far.. (hesten kostede 11.000)
Shakespeare: byttede jeg mig til for kira..
Mistery: Jeg har lånt pengene af min far.
aug 2008
Følger: 242 Følgere: 292 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.831
En min mor laver regnskab for, havde 2 fjordheste tilsalg.. Og spurgte om min mor ville købe dem, hun takkede pænt nej,da vi ingen bokse havde (Eller noget)
2 år efter ca. spurgte hun igen, og der tog vi ud og kiggede på dem
Og ja, den ene var Freja, og den anden var Bibi..
(Jeg ejer Freja, og min søster ejer Bibi)
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Men betalte selv for ham, mine forældre gav dog 1500 til udstyret
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Den næste fik jeg, da den vi endte op med var for stor en mundfuld og for voldsom og fræk. Så fik jeg verdens bedste pony, Cato-Boy. Den måtte desværre aflives pga. en seneskade og en kodeledsforvridning. Så fik jeg en ny pony, Maracash. Og nu har jeg "lige" over taget min søsters DV. Snart skal ponyen sælges og jeg skal så have en ny stor hest.
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
mens jeg havde Kiwi lånte jeg ogs en 1'er pony, Fonzi, ham red jeg indtil jeg var knap 14 (lånte ham i ca 1 år). Så købte jeg så Piaffe sammen med en anden pony, Mille, for mine konfipenge + opsparing, og så gav mine forældre 6000 der til. mens jeg havde de to lånte jeg også en stor hest, Oasa, hende havde jeg i ca 4 mdr, da der så blev nogle problemer med ejer, og han derfor hentede den. E.T. købte jeg for de penge jeg fik for Mille + mine forældre betalte 3000, Astoria byttede jeg med Piaffe, så det er så sådan jeg har fået dem jeg har nu i 2007 overtog jeg så min søsters pony, Blaze, da hun stoppede med at ride, han blev solgt i 2008. -Alextho er min mors..
hm, det var vidst det?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.164
Kubriano: blev for gammel til pony, betaler selv (halvdelen)
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Lotte husker jeg ikke
Alle de andre er af egen avl.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 806
Jeg fik Kenzo ved rent held:
Kenzo gik som elevpony på den rideskole jeg gik på. Jeg passede ham nogle ganeg om ugen, og elskede ham meget højt. Men jeg var samtidig meget bange for ham, da han både kunne finde på at bide og sparke.
En dag blev mine forældre ringet op, at rideskolen lukkede, så alle elevponyerne blev sat til salg. Pyha, jeg græd og græd og græd. Jeg sad bare derhjemme i 2 dage og græd, for jeg elskede jo Kenzo!
Mine forældre (som ikke bryder sig om at jeg rider, og slet ikke vil have noget med heste at gøre) ringede så til ejerne af rideskolen, og spurgte om, hvem han var blevet solgt til. Han var, som den eneste af elevponyerne, ikke solgt endnu. Han kostede 5.000. med sadel og trense.
Det kunne mine forældre ikke sige nej til, så de ringede til en vi kender, som har meget forstand på heste. Hun ville gerne komme og se på Kenzo. Jeg red på ham, og hun synes at han så fin ud som hyggehest.
Vi skrev kontrakt, og endelig fik jeg min drømmehest.
Men helt hyggehest er han nu ikke, han er steget ca. 20.000 i værdi på under et år, hvor jeg har haft ham.(:
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
Han var tilsalg på en auktion, kun lige knap 6mdr gammel og lignede mest af alt bare en lille brun trold
Jeg ville slet ikke have ham, men min mor havde allerede forelsket sig i ham, og de ringede til ejerene og aftalte vi skulle komme og se ham.
Vi kørte så ned og kiggede på ham, og det endte med at jeg faldt pladask for ham Vi hentede ham med hjem dagen efter
Da der ville gå for lang tid til at Chateau skulle tilrides, gav mine forældre mig lov til at få en pony. Vi kiggede rigtig længe, men fandt til sidst en Welsh Cob i Horsens.
Vi tog op og kiggede på ham, og det var bare kærlighed ved første blik - ironisk nok, for jeg kunne ikke selv trække med ham uden at han trak med mig (xD), jeg kunne ikke selv rense hove på ham, sadle ham op, stige op eller anspringe ham til galop ;D
Nu har min far overtaget Nelson, og jeg har Chateau
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
Lidt sjovt, for Chateau's mor er en Hollandsk Sportspony på 140 i stg, og hans far er en DV på 165 i stg. Ejerene skød ham til at blive 148-152 i stg. ca., men han er nu 160 og vokser stadig
Det er pænt flot at han er nået og blive så stor, taget hans forældres størrelse i betragtning xD
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Min gamle shetter (saga) fik jeg ved at jeg samme dag som anton kom havde snakket med en der ville give sin hest væk til et godt hjem, da anton kom kunne han ikk stå alene, så fik travlt, så mig og antons gamle ejer kørte ud og kiggede på ham, og vi tog ham med hjem med det samme, hvilket jeg aldrig har fortrudt..
Chili fik jeg fordi saga var blevet meget slemt angrebet af eksem, så min far ville ikk have ham mere, så valgte at lade gamle ejer til saga bestemme hvad der skulle ske med saga, og ja jeg var blevet forelsket i chili på et marked, så han kom hjem, og en uge efter blev saga hentet, og aflivet 3 dage efter var det bedste for ham..
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
McAdoo: Købte jeg for min konfirmations penge + noget af opsparingen. Lavede den aftale med mine forældre, at hvis jeg betalte hesten og udstyret, så betalte de resten.
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
feb 2008
Følger: 81 Følgere: 74 Heste: 9 Emner: 216 Svar: 776
Hvordan fik du din pony/hest? :)