Projektopgave - spørgeskema... {{forumTopicSubject}}
Godaften dejlige Hg'er Vi har projektuge i denne her uge og derfor har mig og hende jeg er sammen med lavet et spørgeskema, som jeg håber på i lige vil bruge et par minutter til at svare på ?
Emnet i vores projektopgave er : Unges påklædning og stil i nutiden.
1. Hvor mange penge bruger du på tøj om måneden?
2. Hvem betaler for dit tøj?
3. Går du op i om det er et specielt mærke, når du køber tøj?
4. Er det vigtig for dig at være med på moden? Begrund hvorfor/hvorfor ikke!
5. Har du tænkt over at det tøj du går med idag, engang har været på mode før?
6. Hvorfor tror du moden er så vigtig hos unge?
7. Mener du det kan give problemer hvis man ikke er med på moden?
8. Hvem tror du bestemmer hvad der er ''in''?
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
2. mig selv..
3. nej, er meget ligeglad hvad angår mærker..
4. næ, overhovedet ikke. For mig er mode, at være sig selv, og turde vise sig i det tøj man inderst inde gerne vil gå i.
5. haha, det er da bare humor.. men nej, jeg tænker i det hele taget ikke så meget på tøj.
6. Fordi mange unge mennesker er skide usikre på sig selv, og for at være in, for ikke at blive lukket ude, gør man hvad alle andre gør, -> køber det dyre mærke tøj.
7. Mange unge mennesker er utrolig bitchede overfor folk der ikke går i mærketøj, især i perioden fra 6 - 8 klassetrin. Det giver nok problemer for nogen, trist nok.
8. De mennesker der laver det dyre mærke tøj.. de mennesker der tager det dyre mærketøj ind i deres butikker.. de mennesker der går i det.
måske skal det tilføjes at jeg er 15 år.
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 1.893
det meget forskellige har intet ca beløb
mine forældre for det meste
nope xD bare det sidder pænt ogg jeg ka li det xD
på ingen måde! hader at gå rundt og ligne alle andre hvilket jeg sys man gør når man er med på moden ^^
næh xD er sq li glad
det er vel for at man ik skal føle sig forkert? altså så er man jo nød til at gå rundt og ligne nogle a de der kloner for så er man jo rigtig, (yea right xD)
det kan det sikkert men det går jeg ikke selv op i og sys det er komplet latterligt
8. Hvem tror du bestemmer hvad der er ''in''
jeg har ingen ide xD dem folk tror er in? xD i dont know
maj 2008
Følger: 73 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 932
1. Hvor mange penge bruger du på tøj om måneden?
50-300 kr, tror jeg (:
Mine forældre (jeg betaler selv, hvis det er tilbehør og assecories)
Nej, bestemt ikke! Går i det jeg har lyst til
Jeg synes det er fedt at vise at man er med på tidens mode, men jeg synes heller ikke det er fedt at gå i noget, som alle andre går i.
Ja, og jeg synes egentlig det er ret fedt at tænke på
Fordi de vil bekræftes på udseendet. Man vil jo gerne gøre et godt indtryk og det første indtryk af en person vil oftest være på tøjstilen.
Nej. Vi lever i et land, hvor man må klæde sig som man vil, og jeg synes ikke at folk har ret til andet end at respektere hinandens smag.
Det er vel alle modeskaberne og tildels også befolkningen selv. Hvis man ser et "overkøb" i gamle briller, så er det vel fordi de er begyndt at interessere folk og være på mode igen
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
2. Hvem betaler for dit tøj? Mig selv
3. Går du op i om det er et specielt mærke, når du køber tøj? Nej
4. Er det vigtig for dig at være med på moden? Begrund hvorfor/hvorfor ikke! Nej, "moden" syntes jeg ofte er alt for 60'er/70'er agtigt
5. Har du tænkt over at det tøj du går med idag, engang har været på mode før? Det har det sikkert *g*
6. Hvorfor tror du moden er så vigtig hos unge? Det er den heller ikke hos alle unge
7. Mener du det kan give problemer hvis man ikke er med på moden? Nej, jeg har aldrig været med på moden
8. Hvem tror du bestemmer hvad der er ''in''? Det gør dem der er mest populære
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 321
- ca. 200 kr - vil jeg tro
- Mig selv Tjener penge ved selv at arbejde
- Nej? Jeg køber genbrugstøj såvel som mærketøj
For mig er udseendet og pasformen vigtigere
- Mode? Hvad definerer mode?
For ja, det er vigtigt for mig at være pæn, og se godt ud! Men mode? Nej, jeg følger ikke normerne
- Jeg tænker over at tøjet en gang i mellem oplever renæssance, men ikke specielt meget
- Børn og unge har brug for faste mønstrer og rammer! Følger de moden, er de del af et mønster!
Mens det er mere usikkert at bryde ud, og være anderledes!
- Store problemer = nej! Små kontroverser= ja
- De mennesker der er selvsikre nok til at bryde ud af mængden, og samtidig være dominerende over de andre
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
I gennemsnit nok omkring 25kr. Køber LANGT fra tøj hver måned
Min mor selvom jeg er 15
Niks... Bare det sidder ordentligt og er nogenlunde pænt. Men går bevidst uden om de store dyre mærker som D&G, G-Star, osv. pga af prisen.
Ikke vigtigt. Moden er bare nogle der sidder et eller andet sted og bestemmer det. Hvorfor ikke bare skabe sin egen stil? Det er jo ikke fedt at der går 3 personer i samme rum der ligner hinanden pga. af tøjet
Nej. Tænker slet ikke i den retning
Det er vel 'sejt'? Både det at vise at man har råd til det, og for ikke at falde uden for. Jeg ved det ikke, er ikke inde i det. Specielt fordi der aldrig har været sådan nogle på min skole.
Der er sikkert nogle der ville 'dø'. Men jeg har faktisk svært ved at se problemerne
Den store mode omkring i verden, er der nogle der sidder og bestemmer i en eller anden stor by.
Den lille mode på eks. en skole er fordi der er 5 der har valgt at lige nu er den slags trøje sej
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 806
Det er forskelligt. Jeg køber ikke nyt tøj hver måned, men når jeg endelig gør, køber jeg stort ind. Beløbet er forskelligt.
Jeg er for ung til at arbejde, så det gør mine forældre.
Nej, overhovedet ikke. F.eks. D&G går jeg aldrig i fordi der ellers er så mange der går i det.
Nej, det er det ikke. Jeg går i t-shirt og cowboybukser. Moden har aldrig interesseret mig. Synes det er bedre at få noget tøj der passer, hvilket er meget svært for mig, da jeg har ekstremt lange ben. Jeg synes poptøj er virkelig klamt, og jeg prøver på en måde at være lidt alternativ når jeg vælger tøj.
Nej.
Dyrt tøj = sej. Kender det selv fra min klasse, dem med dyrest tøj er mest interessant.
Ja. Jeg er ikke med på moden, og er tæmmelig... Tja, nedern i min klasse. Men hvis de vil have mig, så vil de det, udanset hvilket tøj jeg har på.
Hmm, det ved jeg ikke. Nogen begynder vel bare på noget, andre følger efter osv.
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
2. Hvem betaler for dit tøj? Mig selv.
3. Går du op i om det er et specielt mærke, når du køber tøj? Nej ikke altid. Dog går jeg efter tøj af god kvalitet.
4. Er det vigtig for dig at være med på moden? Begrund hvorfor/hvorfor ikke! Nej, jeg skaber min egen mode, og går ikke i noget bare fordi alle andre går i det.
5. Har du tænkt over at det tøj du går med idag, engang har været på mode før? Ja det har det temmelig sikkert. Man siger at der går 20år imellem at forskellige trends kommer frem igen.
6. Hvorfor tror du moden er så vigtig hos unge? Fordi de ikke vil skille sig ud. De vil være en del af "de seje". Unge er bange for ikke at blive accepteret af andre, og for at blive holdt udenfor.
7. Mener du det kan give problemer hvis man ikke er med på moden? Absolut! Der er jo stor fokus på hvad man går i af tøj i teenageårene og i folkeskolen generelt. Har man ikke råd til det nyeste G-star, Diesel, Burberry osv er man yt.....og især hvis man går i tøj fra føtex, ja så bliver man temmelig sikkert drillet...
Efter min mening burde man indføre skoleuniformer her i dk, så alle er lige rent modemæssigt.
Det gør dem dedr har råd til at købe noget dyrt kvalitetstøj, eller dem hvis forældre køber dyrt tøj :=)
Projektopgave - spørgeskema...