{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Projektopgave - Spørgeskema! {{forumTopicSubject}}

Hej nu igen HG smiley
Jeg har projektopgave nu, og da i hjalp mig sidst med at få 12, tænkte jeg at i kunne hjælpe igen med jeres erfaringer.

Vores problemformulering er: Alkohol er farligt, hvilke konsekvenser er der ved at indtage alkohol?

Vi vil gerne ind på både hvis man bare drikker for sjov, og om hvordan et alkoholmisbrug starter, føles og hvordan det er at være pårørende.

Hvor gammel er du?
Hvor ofte drikker du? Og hvor meget?
Hvorfor drikker du?
Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker?
Er alkohol en stor del af dit liv?
Hvordan påvirker alkohol dit liv?

Fortæl lidt om dine oplevelser i forhold til alkohol. Vi vil meget gerne høre om alkolikere, eller hvordan det er at være familie med en. Hvordan det påvirker en, og hvordan ens liv ændrer sig. Hvis du synes at det er for privat må du meget gerne sende en PB smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Projektopgave - Spørgeskema!
  • #1   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 19 om en uges tid

Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? Jeg har aldrig drukket.

Hvorfor drikker du? Det gr jeg ikke smiley

Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? Nej, jeg kender ikke nogen.

Er alkohol en stor del af dit liv? Nej.

Hvordan påvirker alkohol dig? Det påvirker mig ikke. Jeg har fravalgt at drikke fordi jeg ikke har lyst, og jeg ikke kan lide det. smiley

• #2   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 15 år
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? meget forskelligt, men ca. 2 gange om måneden
    Hvorfor drikker du? fordi det er sjovt
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? ja jeg kender en, der har været
    Er alkohol en stor del af dit liv? både og, til fester er det en stor del

• #3   12. nov 2013 Hvor gammel er du?
    Jeg er 15
    Aldrig. Eller jo jeg smager da lidt vin eller en drink af mine forældre, men ikke mere en en kvart mundfuld.
    Hvorfor drikker du?
    Det gør jeg slet ikke. Jeg har ikke haft lyst endnu på trods af at en del af mine venner og veninder gør det.
    Nej, ingen af dele. smiley
    På ingen måde. smiley
    Hvordan påvirker alkohol dig?
    Den ene gang jeg har fået lidt mere end forventet, blev jeg bare lidt svimmel. smiley

• #4   12. nov 2013 Hvor gammel er du? Jeg er 19
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? For et halvt års tiden siden drak jeg hver weekend, og jeg drak rigtig meget. Nu har jeg fået hest igen og jeg går meget op i min ridning, så nu drikker jeg kun omtrent en-to gange i måneden hvis jeg er inviteret til fødselsdage o.l.
    Hvorfor drikker du? Jeg synes det er sjovt, jeg bliver en helt anden person når jeg drikker af og efter hver bytur har mine veninder og jeg altid en ny sjov historie, fordi vi altid finder på skøre ting.
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? Nej.
    Er alkohol en stor del af dit liv? Det plejede det at være, men ikke længere.
    Hvordan påvirker alkohol dig? Jeg bliver meget udadvendt, måske en smule offensiv. Jeg siger ofte præcis hvad jeg tænker, og som min veninde har prøvet at forklare mig, så når jeg er fuld fungerer min tankegang sådan her: "Er det her en god idé? Mmmahh. Er det her en god idé i morgen? Nej! Er det en god idé nu? JA, så vi gør det".
    smiley

• #5   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 20
    Hvor ofte drikker du? En gang om måneden ca, men fra januar af, så tager jeg en pause på et år, har gjort det to år før og man kan uden problemer have det sjovt uden at drikke smiley
    Og hvor meget? Ca en halv flaske vodka og indimellem nogle shots.
    Hvorfor drikker du? Fordi det løsner op og kan være sjovt sammen med vennerne.
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? Kender en del alkoholikere, da jeg har været frivillig i AA ungdom.
    Er alkohol en stor del af dit liv? Nej
    Hvordan påvirker alkohol dit liv? Påvirker ikke mit liv overhovedet

• #6   12. nov 2013 Hvor gammel er du?: 20
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? Et par gange om ugen (dog drikker jeg mig ikke fuld hver gang men en mokai eller to)
    Hvorfor drikker du?: Hyggens skyld og fordi det smager godt lidt ligesom man drikker sodavand
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker?: Havde en veninde engang hvis mor var alkoholiker og det påvirkede hendes familie meget.
    Er alkohol en stor del af dit liv? Nej ikke en stor del.
    Hvordan påvirker alkohol dit liv? Det påvirker ikke mit liv som sådan men jeg synes man kommer tættere på folk på den måde.

• #7   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 13 år
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? Drikker aldrig alkohol, men kan godt lide juleøl, samt rødvin med sprite, men det for jeg kun 2 gange om året til jul o til nytår er jo 13 år?
    Hvorfor drikker du? Fordi det smager godt, men som sagt drikker jeg ikke...
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? Nej
    Hvordan påvirker alkohol dit liv? Ikke på nogen måde, da min mor ikke drikker og min far nyder kun øl i weekenderne og vin til festlige lejligheder.

Da jeg jo kun er 13 kan du nok ikke bruge det, der for vælger jeg også at besvare for min storebror smiley

Hvor gammel er du? 17 år
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? Et par gange om måneden når jeg er i byen. Drikker mig aldrig fuld.
    Hvorfor drikker du? Fordi det er begyndt at smage godt, før i tiden kunne jeg ikke fordrage det, men elsker at smage på de forskellige ting.
    Hvordan påvirker alkohol dit liv? Ikke på nogen måde.

Held & lykke!! smiley

//Stephanie N M Poulsen

• #8   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 14
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? stort set aldrig, smager en gang i mellem men ellers ikke
    Hvorfor drikker du? fordi det er hyggeligt
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? Ja kender en meget tæt ( min far) skriv pb hvis det er smiley
    Er alkohol en stor del af dit liv? nej
    ikke på nogen måde udover jeg har fået respekt over for det efter det har ødelagt min far

• #9   12. nov 2013 Hvor gammel er du?
    Jeg er 16
    Jeg drikker faktisk ikke. Det tætteste jeg har været på det har været en minimal smule hvidvin til min konfirmation for 2 år siden smiley
    Hvorfor drikker du(ikke)?
    Fordi det ikke interesserer mig.
    Ja jeg har en onkel som godt kan kategoriseres som alkoholiker. Ham ser jeg dog ikke rigtig.
    Nej og det ønsker jeg heller ikke at det bliver.
    Det gør det ikke rigtig på anden måde end at min bror ikke er så meget hjemme.

Andet: jwg har selv valgt jeg ikke vil drikke da jeg ikke rigtig sersdet aom noget fedt.

Håber det er ok jeg har svaret selvom jeg ikke drikker. Held og lykke med jeres opgave smiley

• #10   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 23 år
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? drikker måske et par gange om året nu, da jeg var 16 år gik jeg i byen hver weekend smiley
    Hvorfor drikker du? nu er det kun til maden eller for hyggen, så det er et glas vin i ny og næ
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? nej og nej
    Er alkohol en stor del af dit liv? nej slet ikke
    Hvordan påvirker alkohol dit liv? ikke rigtig nogen påvirkning her smiley

• #11   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 15
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? 5 - 10 genstande 1-2 gange om måneden.
    Hvorfor drikker du? For hyggens skyld. det kan nogengange være med til at bryde tavsheden.
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? Kender og kender, min venindes far er alkoholiker.
    Hvordan påvirker alkohol dit liv? Ikke så meget.

• #12   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 18

Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? Jeg drikker engang i mellem. Var til fest her i weekenden, forrige gang var i foråret. Jeg drikker temmelig meget når jeg så drikker. En sjælden gang i mellem drikker jeg dog også cider ol. til maden

Hvorfor drikker du? Til fester for at blive fuld, til mad fordi det er hyggeligt og passer til maden.

Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? Nej og nej

Er alkohol en stor del af dit liv? Overhovedet ikke

Hvordan påvirker alkohol dit liv? Tror ikke det påvirker mig særlig meget.

• #13   12. nov 2013 Hvor gammel er du? - 18
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? - Aldrig
    Hvorfor drikker du? - /
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? - Mormor, morfar og farfar er alkoholikere.
    Er alkohol en stor del af dit liv? - Nej, det er det ikke.
    Hvordan påvirker alkohol dit liv? - Som barn påvirkede det mit forhold til mine bedsteforældre meget, i det at de aldrig kunne tage sig ordentligt af mig, og svigtede mig gang på gang. Nu har jeg lært at leve med at det er sådan de er, og besøger dem et par gange om året, og så er det dét. Det er ikke noget jeg tænker på i hverdagen.

• #14   12. nov 2013 Jeg ved ikke om min besvarelse vil kunne bruges, men her får du den: smiley

Hvor gammel er du? 22 år (Er fra december 1990)
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? Drikker ikke og har aldrig gjort det
    Hvorfor drikker du? -
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? Min farfar var alkoholiker, men jeg så ham sjældent, så det påvirkede mig ikke
    Er alkohol en stor del af dit liv? -
    Hvordan påvirker alkohol dit liv? Jeg bliver tit spurgt hvorfor jeg ikke drikker (for man er jo nærmest unormal når man er en ung pige fra DK og ikke drikker og så føler jeg mig nogle gange lidt udenfor til sociale sammenkomster, fordi jeg (som regel) er den eneste som ikke drikker og folk tit ikke forstår det

• #15   12. nov 2013 Hvor gammel er du?
    14
    Jeg drikker ikke - men jeg synes det er sjovt at smage ;-)
    Hvorfor drikker du?
    Mhm for at eksperimentere lidt vel? Og jeg ville aldrig gøre det uden min moars tilladelse :p
    Jeg kender en.. Men jeg har intet med ham at gøre smiley Han blev 'skilt' ud af familien
    Slet ikke!
    Det påvirker ikke rigtigt mit liv.. Udover at jeg har det hyggeligt/sjovt når mine ældre fætre og kusiner giver mig smagsprøver - Her finder jeg så ud af hvad der smager grimmest xD

• #16   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 13, snart 14

Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? drikker mest til fødelsdage og fester:) og hvor meget jeg drikker er forskelligt, men ikke mere end 5 genstande med vand ind i mellem, ellers bliver jeg for fuld og det er ikke fedt:)

Hvorfor drikker du? fordi det er hyggeligt og man mister følelsen af at være nervøs og bange overfor andre folk, så man kan bare sidde og hygge med folk:)

Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? nej

Er alkohol en stor del af dit liv? ik rigtig, det fylder vel det samme som slik, ikke noget jeg ikke kan leve uden men er da glad for det findes.

Hvordan påvirker alkohol dit liv? Ikke specielt meget:)

• #18   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 15 år

Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? Har ikke drukket i en peride pga træningen, men ellers drikker jeg meget forskelligt fra fest til fest ..

Hvorfor drikker du? Fordi det er hyggeligt

Er alkohol en stor del af dit liv? Overhovedet ikke - kunne godt leve uden

Hvordan påvirker alkohol dit liv? Det påvirker intet

• #19   12. nov 2013 Hvor gammel er du?
    19

En gang eller to om måneden måske. Hvis jeg er i byen kan der godt ryge 5 genstande eller lidt mere ned. Hvis det bare er til maden så snakker vi et glas vin eller to.

Hvorfor drikker du?
    Jeg elsker vin til maden - altså for smagens skyld.
    Og når jeg er i byen, så er det lidt det der med, at jeg får en sjovere fest hvis alkoholen lige gør mig lidt mere løssluppen.

Nej.

Nej, det synes jeg bestemt ikke.

Synes ikke rigtig det påvirker mit liv. Synes jeg har en rimelig fornuftig tilgang til det, og det er egentlig bare noget der kan gøre mine fester lidt sjovere.

• #20   12. nov 2013 Hvor gammel er du?
    17

Det er lidt forskelligt.. et par gange om måneden.
    Kan dog lige sige at når jeg er til festuge drikker jeg hver dag og på sidste dagen talte jeg hvor mange genstande der var røjet ned: 53 genstande +-

Hvorfor drikker du?
    Jeg kommer ned om morgnen hvor mine forældre hygger med kaffe og snaps.. jeg hopper med på vognen smiley Og så er det også tid for alle mine veninder at blive 18, så de holder jo nogle fester smiley

Jeg kender 1

Ikke specielt nej.

Det påvirker ikke rigtig noget.. jo når jeg har været tilpas fuld, sover jeg længere om morgenen, men ingen tømmermænd smiley

• #21   12. nov 2013 Hvor gammel er du? 18 år
    Hvor ofte drikker du? Og hvor meget? Aldrig, intet.
    Hvorfor drikker du? Drikker ikke.
    Kender du en alkoholiker/Eller er du alkoholiker? Nej, nej.
    Hvordan påvirker alkohol dit liv? Mit liv påvirkes ikke.

Kommentér på:
Projektopgave - Spørgeskema!

Annonce