{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

ret til billeder? {{forumTopicSubject}}

vi kom til at diskutere rigtig meget herhjemme om hvorvidt man har eneret på de billeder man lægger på nettet?

Hvad mener i? for på f.eks. facebook må man gerne benytte andres billeder uden tilladelse, dvs. alle fra hele verden må benytte matrialet uden at spørge om lov..

Det kunne være rart at høre lidt forskelligt, så måske kan vi herhjemme få mysteriet opklaret smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ret til billeder?
  • #1   14. mar 2010 det har du jo? - når jeg tager et billede er der ingen andre der må bruge det, så ku jeg jo gå ind og finde "vinderbilledet" og tage det...

Det er tyveri, Facebook har lavet det som en del af deres reglement at man opsiger retten til billederne

Derfor ligger jeg ikke billeder på facebook

• #2   14. mar 2010 Okay, så alle andre steder en facebook er det tyveri smiley

Det vi diskuteret var også at min søster mente at billeder fra. f.eks. HG kun måtte lånes, hvis der ikke stod copy rigt i hjørnet af fotoet?

Det er nu ikke fordi vi tager billeder og bruger dem på egen profil (kunne jeg aldrig drømme om), men f.eks. til at tegne efter er det jo dejligt at have et godt motiv smiley

Mange tak fordi i svarede, så blev vi da lidt mere opklaret herhjemme smiley

• #3   14. mar 2010 simone M
    Din søster har ikke ret.
    Man SKAL spørge om lov, før man låner et billede, ellers er det tyveri, hvilket er strafbart.

• #4   14. mar 2010 Ja det var også hvad jeg mente smiley hehe, men hun var ikke helt enig, dejligt med lidt opbakning smiley

• #5   14. mar 2010 å længe man ikke har accepteret særlige regler på det punkt eller har givet lov til at låne billederne ud, har du eneret på dine billeder uanset hvilket motiv der er på, ergo folk må ikke tage dem uden at få lov også selvom de selv er på

Kommentér på:
ret til billeder?

Annonce