Tænker på du små ting? {{forumTopicSubject}}
Når dagen er ovre, og du roligt trækker vejret under dynen, og afventer søvnens kommen.
Når dagen begynder, og lysets stråler bryder gennem vinduets glas.
Når du udfører dine daglige rutiner, som så mange gange før.
Tænker du på dem? De små ting. De små ting der gør, at dagen er værd at stå op til. De ting der gør, at du i det mindste indimellem kan få et smil frem på læberne? Eller at din latter kan nydes med andre.
Tænker du på hvad du har? Glæder du dig over det?
Det bør du.
Tænk på hvad du har fået, og sæt pris på det.
Glæd dig over de små ting i dagen, istedet for at brokke dig over dem.
Er du en af dem, der er sur over sneen? Glæd dig istedet. Glæd dig på vegne af de mennesker, som grundet sneen kan få mad i aften.
Brokker du dig også over, hvor dårlige vejene er? Glæd dig istedet. Glæd dig på vegne af de mennesker, som grundet hullerne i vejen snart kan få arbejde.
Vrisser du af togpersonalet, fordi dit tog var forsinket og du kom for sent? Smil til dem istedet. Smil fordi du ikke skulle gå afstanden.
Beklager du dig når du får serveret noget mad du ikke kan lide? Vær taknemlig. Vær taknemlig for nogen gider lave mad til dig.
Hverdagen er fyldt med små problemer - hvis man gør dem til det!
Se det på den positive side, og glæd dig, smil og ikke mindst husk at takke.
Tak snerydderne for, at de gør hvad de kan for at du kan komme hjemmefra.
Tak togpersonalet eller buschaufføren, for at netop han/hun sørger for du lettere kan komme rundt.
Tak dem der laver mad til dig, for selvom du ikke kan lide det, så gør de det i en god mening.
Husk at takke, for et tak betyder mere end man tror.
Husk at glæde dig over hvad du har, for en dag er det væk.
Husk at glæde dig over de små ting, for i sidste ende er det dem, der får dig gennem dagen.
Husk at være taknemlig for hvad du får, hvad enten det er mad, magt, kærlighed eller noget andet.
God weekend ;o
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 104 Svar: 909
I disse perioder hvor vejret også kunne være bedre, er det altid mine smukke dyr og min mor/lillebror der får livet til at give værdi ;o)
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
Mange af dem har grundet finanskrisen - eller andre grunde - ikke mulighed for andre jobs.
At der er sne i så lang tid, glæder dem fordi det giver dem arbejde = penge = mad i aften.
At den sætning er død-irriterende er jo en typisk måde at reagere på som dansker x)
Ja det er da deres job, men hvor langt kommer du med at brokke dig? IKKE EN METER.
Derfor kan man ligeså godt bare glæde sig over, at der er toge, busser osv.
Og i sidste ende så er det jo heller ikke konduktørernes eller buschaufførernes skyld, at tingene er forsinkede.
I mange tilfælde er det folket selv, der er skyld i forsinkelserne.
Gamle damer, der er for langsomme om, at komme ud af bussen/toget.
Børnehaver, der er længe om at komme på plads.
Folk, der løber efter bussen/toget selvom det egentlig burde køre, men de mener nok de liiige kan nå det, og så må chaufføren vente - Fordi han er flink! - eller konduktøreren må vente - Fordi han er flink!- .
Vil du rent faktisk påstå du aldrig har løbet efter toget/bussen, og lige holdt det tilbage for din skyld?
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
sep 2008
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men WHAT?? Ja self skal vi glæder os over de små ting i hverdagen.. Men vi lever da ikke i stenalderen mere. Det er sgu okay at stille krav.. Bla til ordenlige veje.
sep 2008
Jo nogen mennesker er KUN sneryddere! Nogen mennesker er det der hedder "Arbejdsløs" eller "På bistand", hvis du kender til sådan noget.
Det er groft skrevet, men beklager meget men det er for sukkersødt at tro, at verden hænger sådan sammen.
Det er muligt jeg generaliserer, men det er nu noget som er ret typisk for danskere. Altså at blive "dødirriteret" over når de bliver konfronteret med noget de ikke vil konfronteres med (Det kan jo så være på forskellige måder).
Jeg mente ikke, at du bliver irriteret over gamle damer m.m. men at de nu også ofte er skyld i forsinkelserne.
Og jeg pendler skam også dagligt! Både med bus og tog, og ofte også metro, og jeg bemærker hvad der forsinker, og det er netop de små ting.
forresten. Køber jeg en trøje, der er hul i går jeg pænt ned i butikken, og beder om at få den byttet. Vil de ikke det, beder jeg om at tale med butikschefen. Vil han/hun ikke det, SÅ bliver jeg naturligvis vred. Men først der.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Og ja, jeg er møgirriteret over forsinkede busser. Når jeg skal hjem fra skole, og bybussen kommer for sent, så når jeg ikke min bus hjem. Der medfører at jeg skal vente i kulden i 1 time - og derfor kommer hjem så sent at jeg knapt når ud til min hest, når at lave lektier, eller noget som helst. Fantastisk!
Og ja jeg har løbet efter bussen - fordi de andre busser har været forsinket.
Det med at folk lever af snerydning. Det gør de nok, men mange af dem der rydder vejen er vognmænd - og hvis der ikke var sne så havde de jo bare noget andet at lave? Min farbror er fx vognmand, og han jubler ikke ligefrem når han skal op kl. 3 for at rydde sne.
Helt ærligt - hvor er det fede i sneen? Der er ødelagte huse, både pga. sammenstyrtning, men også pga. vandskader. Jeg kan ikke se ret meget godt ved sneen - hvis jeg overhovedet kan se noget? Man får våde sko og vådt tøj, men har svært ved at komme frem, trafikken forsinkes, vejene ødelægges. Det var det generelle, men i mit tilfælde betyder det at jeg har meget svært ved at komme ud med aviser og reklamer og jeg har ikke været ude og ride siden 15. december. Det har gjort at min hest er fuldstændig skør, og bliver et helvede at komme op på bagefter.
Seriøst, kan ikke se det fede ved det.
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Kan ikke se i brokker jer sådan
okt 2004
Vi har lov til at sige hende imod, hvis vi ikke er enige.
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Smil til verden, og den smiler til dig
okt 2004
okt 2004
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Han har 3000 fortov i deres by han skal rydde og så kan kan du jo selv prøve at gange det op. Det giver pænt god årsløn. Han rydder self kun om vinteren men lever så af pengene hele sommeren.
okt 2004
Og det er de færreste der tjener så mange penge på at rydde sne. Hvad gør han så de år der næsten ingen sne er? Sulter?
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
sep 2008
Det var skam ikke for at tale ned til dig, men det er skisme dig der må holde op.
Verden er bare ikke så sukkersød.
Okay, nogen (måske mange) af snerydderne har også andre jobs, men bare fordi de får løn fortjener de stadig et tak.
CTS:
Ja! Der er store problemer med sneen! Den er en KÆMPE belastning, og jeg selv er da også rigtig rigtig træt af sneen. Jeg er også træt af så meget andet. Træt af der ikke rigtig er noget tilbage at leve for. Træt af, at kærlighed er lig med sorg og tab. Træt af jeg har et elendigt forhold med min moar. Træt af jeg næsten ikke kender min søster længere. osv. osv. osv.! Verden er et helvede!
Hvad fik du ud af det? Intet. Hvad fik jeg ud af det? Triste tanker aka intet.
Livet er virkelig en alt for hård kamp, men hvis man konstant tænker på hvor forfærdeligt livet for en selv er, så ender man med at give op. Og selvom man gerne selv vil give op, så vil det påvirke mange mennesker.
Kan man ikke se det positive i sit eget liv, er man nødt til at glæde sig på andres vegne. Og det er hvad indlægget er for.
okt 2004
Jeg kan ikke glæde mig over, at folk ikke gider rydde deres fortov, fordi de trætte eller deprimerede - eller whatever de nu er - så jeg kan give dem deres aviser. Og hvor sjældent tror du jeg får et smil over en avis? 1 ud af 100. Og ja, jeg smiler til buschauførren når han venter på mig - men vrisser han af mig, så vrisser jeg af ham.
Kan bare ikke se det gode i fx sneen. Det giver KUN problemmer, og det kan jeg ikke glæde mig over. Uanset om der så er nogle mennesker der får penge for at fjerne det. Hvad gør det for mit liv, at de får penge? Intet.
Jeg glæder mig dagligt på egnes vegne. Jeg er taknemlig for at mine venner ikke skal igennem det samme som mig. Er lykkelig over at deres lillebror ikke har knogleskørhed, og måske aldrig bliver rask og normal igen. Jeg er lykkelig for at deres mor kan gå normalt, uden voldsomme smerter pga. slidgigt og så meget andet. Og rigtig meget mere. Har aldrig sagt at jeg ikke kan glæde mig på andres vegne. For det kan jeg skam godt. Men jeg bliver irriteret når bussen kommer for sent, fordi buschaufføren lige ville holde 5 minutter længere pause. For ja, det er den primære grund til forsinkelser her hos os. Bussen er ikke ret meget mere forsinket nu end normalt. Dét pisser mig af.
sep 2008
Lige præcist. Hvis nu folk begyndte at takke dig og smile og hilse på dig, ville du så ikke også synes, at det var sjovere/rarere at uddele aviser?
Men fordi folk ikke gør det overfor dig, kender du følelsen, men hvorfor så lade andre heller ikke mærke følelsen af at nogen værdsætter ens arbejde?
Det gør så intet for dit liv. Men det gør noget for andres liv, og så må man bare glæde sig over det.
Også selvom det er fremmede andre.
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
Og frøken bidløs... du får INTET ud af at blive ved med at diskutere med folk her på HG. Det er sgu det forkerte sted at vende folk om til at blive både vegetarer og slippe deres dyr løs i naturen!!! Sorry...
sep 2008
OMG!
Jeg har OVERHOVEDET ikke nævnt noget som helst om vegetarisme eller lignende, så pak lige det der sammen igen!
Desuden opfatter jeg det slet ikke som en diskution, for det handler ikke om at blive enige, for det kan man ikke blive med den slags. Man udveklser synspunkter, for de er iorden at have i sådan en sag!
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Jeg brokker mig togene er forsinket, og busserne, fordi jeg betaler dyre domme for at kommer med og man bliver opfordret til at tage bus og tog pga. klimaet, men hvis jeg skal det og ikke tage bilen så forventer jeg satme også det kører til tiden.
Hvis jeg ikke udfører mit job ordenligt tro mig så brokker folk sig skam også, hvilket de også har deres fulde ret til.
Og det er dsbs job at togene skal kører til tiden.
Ikke alting har en positiv side, og nej hvor ville livet dog blive ufatteligt kedeligt uden modgang og hvis jeg skulle gå og se alt for en positiv vinkel.
Tro mig man har brug for negative ting i hverdagen for at kunne sætte pris på de positive, der er ingen grund til at gå at anstrenge sig for at gøre noget positivt som ikke er.
sep 2008
Aften er et vidt begreb, og det er pointen i det. tssh ordkløver.
"Hvis jeg SKAL det", hvem tvinger dig?
Ingen. Det er et tilbud til dig, om at gøre noget godt for miljøet OG DIG SELV! Det er jo også for din egen skyld.
Jeg har ABSOLUT ikke sagt, at livet kun er positivt. Det er min holdning/tankegang overhovedet ikke.
Men min pointe er, at der sker meget værre ting, og det er meningsløst at brokke sig over de små ting, for det viser jo på en eller anden måde, man ikke rigtig har prøvet noget rigtigt slemt. Læs evt mit svar længere oppe til CTS.
jul 2004
Der ingen der siger jeg SKAL men de opfordrere mig til det, jeg forventer jeg får hvad jeg betaler for, ja jeg betaler for at får ''lov'' at køre med, men jeg betaler skam også for at blive hentet og bragt til den tid der står, og ikke hver anden dag skal ringe til min chef og forklare endnu en gang står jeg og venter på min bus fordi toget var forsinket så jeg kommer forsent igen!
og ja det gør noget godt for milijøet og mig selv men jeg gør mig, men i sidste ende er det at gøre mig selv en bjørne tjeneste da jeg ender med at blive fyret og selv ende som arbejdsløs og på bistands hjælp pga. man bliver fyret fordi man kommer forsent hver anden dag pga. dsb ikke passer deres job.
Kan ikke se hvor jeg skulle takke nogle som helst i det tilfælde.
Tjo, jeg har skam prøvet slemme ting i mit liv, på trods af det vælger jeg stadig at brokke mig over små ting som irritere mig, netop pga. jeg har brug for ægte glæde og ikke opdigte en glæde og prøve at få noget til at gøre mig glad der overhovedet ikke gør.
Men sådan ser man jo livet så forskelligt, jeg har brug for at kunne gå og være gnaven for uden at nogle sinde at være gnaven eller brokke sig komemr der aldrig nogle ægte glæde.
Jeg er skam ikke utaknemmlig men bare forvendt, og ved skam jeg bestemt ikke er det eneste menneske der er det.
sep 2008
Jeg er på vej ud af døren, så dette bliver ultra kort.
Din beskrivelse af den offentlige transport virker for mig lidt overdrevet.
Jeg bor selv i Ballerup, og tager hver dag tog og bus for at komme til min skole i Søborg. Udover det tager jeg ofte til København + Amager og jeg underviser i Holte.
Så jeg bruger hele tiden offentlig transport!
Og det er faktisk enormt sjældent jeg kommer for sent, hvor jeg kan "give DSB eller Movia skylden".
Så må man bare tage lidt tidligere af sted eller sådan noget ..
okt 2004
Mylady - Hvem snakker du til?
jul 2004
Hvis jeg får mere end forventer så får de skam også et tak eller smil med på vejen hvis jeg får mindre skal jeg sgu nok brokke mig.
Og jeg tager bussen 2-3 dage om ugen de sidste 8 ud af 10 gange jeg har taget det har endten bus eller tog været forsinket.
Det hjælper intet at tage tidligere afsted når de aflyser linjerne så kan man bare stå på statioen og vente, og man aner ikke om de aflyser de ''hvide'' eller de ''gule'' tider.
sep 2008
Tjah, det synes jeg nu det gør (:
SHELLA:
Tjah med den holdning tror jeg nu ikke man kommer så langt.
Er man sød overfor ekspedienterne har de det med, at være søde overfor en næste gang, og på den måde kommer det alle til gode.
Når du tager bussen, er det så ud til BAL (rideskolen?)?? Jeg har selv for nogle år siden gået til ridning der, og husker meget godt hvor ekstremt dårlige buschaufførerne var til at stoppe der, og hvor ofte linierne blev aflyst.
Tænker på du små ting?