Når man ikke lever mentalt, hvad så? {{forumTopicSubject}}
Da vi en hel normal aften, ligesom alle andre aftner var vi hjemme.
Min søster havde denne dag et gymnastik hold, hvilket er meget fint.
Jeg havde været over ved ponyen det meste af dagen.
Det var en hverdags aften, en torsdag aften.
Jeg sidder i min seng, med min computer på skødet og fjernsynet køre.
Jeg havde nattøj på, og dynen trækket godt over mig.
Min mor var igang med vasketøjet, og min far var ude og gå med min hund.
Klokken var vel på daværende tidspunkt 20.30 vil jeg gætte.
Jeg har et vindue, der ligger ud til vores hundegård. Vores hoveddør er lige ved siden af mit vindue.
Jeg har dog også et stort vindue ved siden af hoveddøren.
Jeg havde trækket gardinet for, da jeg er træt af at alle folk der komme på besøg først kigger ind på mit værelse, gennem vinduet -.-
Det var så meget mørkt, da jeg ser en skikkelse ude foran det vindue hvor gardinet var for.
Når jeg tænker ikke mere over det, da jeg regnede med min far bare var ude efter brænde.
Eller sådan noget, det var slet ikke i mine tanker at det kunne være det som det var!
Min far kommer så hjem efter 2min. CA!
Min hund bliver sådan helt vild, gør (ved ikke lige hvordan det staves!(; )
Hvilket han aldrig gør, når de kommer hjem (stadig tænkte jeg ikke på det!)
Min hund Hector, går over mod gården!
Der står skam så en mand! Kigger ind af mit vindue, jeg ligger stadig ikke mærke til noget, jeg syntes bare det var træls min far ikke fik Hector til at stoppe!
Det samme syntes min mor, så hun skynder sig ned.
Hvor hun fik et stort chok. Hun råber så også hvad fanden han havde gang i.
Jeg regnede da bare at det var min far hun råbte det til.
Da manden havde nogle syge undskyldninger, ville min far ikke diskutere det, så han ringede til politiet.
Imens min far snakkede med politiet gik manden, eller rent faktisk løb.
Som sagt havde min far været ude og gå. Han havde en god stor jakke på, og gode sko.
Hvor imod manden havde træ sko på, og en tynd bluse
(der var sne!)
De fortsætte i løb 5km ca. Stadig med politiet i røret!
Først da min mor 'sprang' min dør op, forstod jeg hvad der skete.
Der blev jeg foralvor bange, jeg rystede over det hele.
Jeg begyndte at græde så bange jeg var.
Dagen efter prøvede vi at få en normal dag til at fungere, jeg skulle endnu engang i stalden for at ride.
Min lillebror på 9år. Ville ikke være alene hjemme hvilket vi havde fuld forståelse for!
Jeg skulle så også hjem først, for at få ridetøj på.
Men min faster var hjemme denne dag, så hun spurgte om jeg ikke ville passe hendes 10mdr. gammel datter, og det ville jeg jo meget gerne, da jeg så slap for at tage hjem!(:
Min mor sagde allerede en halv time efter alt dette var sket, at vi skulle få det til at fungere.
Hvilket har gjort det til den sætning jeg frygter og hader!
Jeg kan ikke mere sidde på min værelse når det er mørkt uden for, uden begge gardiner SKAL være nede.
Selvom de er nede, føler jeg han kigger mig over skuldreren. Hvilket er en virkelig ubehaglig følelse!
Hvis jeg er gået i seng, og jeg har glemt at trække gardinet fra, falder jeg ikke i søvn den nat. Jeg tør nemlig ikke tænde mit lys for at gå over og trække det ned!
Jeg er blevet rigtig bange, frygter det værste.
Jeg lever ikke mentalt, og frygter at jeg ikke kommer til at gøre det før jeg er flyttet./:
Jeg føler mig pinlig over at fortælle nogle det, da det jo ikke er så slemt som så meget andet.
Havde brug for at komme af med alle de tanker./:
-Emma Rosenkrantz.
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
Min far og jeg skal måske i retten, så vi kan få det afgjort.
*Christina *Laguco* *: Det er så der jeg syntes det er værre med blotteren, jeg føler ikke det er så slemt at jeg behøver en psykolog.
Jeg snakker så meget med min kæreste om det, da han er den eneste der sætter sig 100% ind i det, og forstår at trøste mig. Han er dog også den eneste der kender mig bedst.
Så det har været en stor hjælp.
jun 2008
De vil selvfølgelig det bedste over for mig, men jeg kan ikke få det sagt.
Det er den del af mig jeg har svært ved at åbne op, det at snakke om MINE problemer.
jun 2006
Følger: 126 Følgere: 118 Heste: 7 Emner: 451 Svar: 1.353
Må virkelig have været forfærdeligt, og det er da også noget af det værste, når folk trænger ind og gør ens hjem, det sted man altid skal kunne finde tryghed, utrygt!
Syntes slet ikke du skal være pinlig over det, og måske prøve at snakke med din mor om det, også selv om jeg kan forestille mig at det vil være svært at tvinge sig selv til at snakke om det, da man aller helst sikkert bare vil glemme det, fortrænge det.
Kan lige forestille mig hvor klamt det må have været, og gyser ved tanken. Syntes det er rigtig flot at du snakker med din kæreste om det, og får sat ord på det her inde, det er tit det hjælper at fortælle om oplevelsen.
Hvor gammel var han ca.? Kan du sige noget om det?
jun 2008
Jeg er bange for at den person jeg fortæller det til, er i familie eller venner med ham.
Jeg er bange for han komme tilbage endag, hvor jeg er alene. Jeg forbereder mig meget på det, men alligevel så kan jeg jo ikke noget når jeg står over for ham, hvis dette sker.
Om morgnen når jeg er alene, går jeg rundt med en spray, så jeg har noget jeg kan bruge hvis han pludselig står over for mig.
Jeg føler mig såret rigtig meget, når jeg tænker tilbage på det. Det køre i mit hoved hele dagen, jeg får alt til at minde om ham.
Hvis jeg prøver at snakke med en voksen om det, føler jeg mig ikke værdig nok til det. Jeg føler mig over hørt.
Jeg har prøvet en gang med en lære på skolen, som jeg har kendt i lang tid, og har meget tillid til, men jeg følte slet ikke hun hørte efter.
Jeg føler de griner bag min ryg når jeg vender mig om./:
jun 2008
Men som sagt var det mørkt, så svært at sige. Jeg kender ham ikke, så jeg ved intet om ham.
Jeg prøver meget på at glemme det, men når det er et stort ønske for en, tænker man bare mere på det.
jun 2008
Når man ikke lever mentalt, hvad så?