Eventyr - Læs? (: {{forumTopicSubject}}
Heeij, har skrevet et eventyr (DET ER IKKE FÆRDIGT) Men ved ikke helt om det er et evenyr eller? ..
Så vil i ikke være sød at læse det og sige hvad i mener om det? (:
I SKAL IKKE KOMMENTERE STAVEFEJL ELLER NOGET, JEG HAR IKKE RIGTIG KIGGET DET IGENNEM I NU !!
<b> Dansk stil – Det lille hus i den dunkle skov
Der var engang to pandekager som boede i et lille hus i skoven. Pandekage mor og pandekage far havde selv bygget huset. De gik næsten aldrig udenfor da de syntes der var så uhyggeligt i skoven. Da de to pandekager havde kendt hinanden i 3 år giftede de sig. Det blev et stort bryllup og de festede hele natten. Cirka 4 år efter det fantastiske bryllup født Pandekage mor William Junior som blev den mest fantastiske pandekage barn i byen. William fik tre rigtig gode venner og de legede næsten altid sammen.
En dag da William Junior legede ude i skoven mødte han den mest smukke pandekage han nogensinde havde set. Men genert som han jo var, stod han bare omme bag et hvidt træ. Den smukke pandekage vendte sig om og William Junior vendte sig om men i det samme knækkede en gren. ”Ups”, Tænkte William og lukkede øjnene i. Da han åbnede dem igen stod Den smukke pandekage og stirrede på ham. ”Hvem er du?” Spurgte hun med en hæs stemme og han kiggede ed store øjne på hende ”Jeg, jeg, jeg er William, Junior”, Stammede han og kiggede genert væk. Pigen smilede og spurgte om ham ville lege. William nikkede og de løb rundt i den uhyggelige skov og legede til det blev mørkt. ”Jeg må hjem”, Sagde pigen og løb væk. William så sig lidt omkring og vidste pludselig ikke hvor han var.
Pandekage mor stod i køkkenet og var i gang med at bage Marmeladekage med ekstra sukker. ”Hvor er William henne?” Spurgte Pandekage far og gik ud i køkkenet. ”Er han ikke på sit værelse?” Spurgte Pandekage mor og kiggede op på pandekage far. ”Nej”, Sagde han og gik ud af huset og kiggede rundt. ”William Junior!” Råbte pandekage far og kiggede rundt. Men ingen William kom der så han gik indenfor og rystede på hovedet da pandekage mor kiggede på ham.
William satte sig ned på en gren og sukkede. Nogle minutter senere kom der en lidt sort pandekage killing frem. ”Mit navn er Bond, Klisterbånd, bare kald mig Tape”, Sagde pandekage killingen og lavede noget der lignede et karate spark. William kiggede på Tape og begyndte at grine. ”Hvad griner du af din lille splejs?” spurgte Tape og gloede på William. ”Ikke noget”, grinte William og så væk. I det samme hørte William en knurren og så noget bevæge sig i busskabet(?). ”Åh nej”, sagde Tape og bakkede tilbage. ”Det er menneskerne, de vil spise os”, hviskede Tape og begyndte at løbe væk. ”Vent på mig”, sagde William og løb med Tape væk. Men menneskerne var tilysydenladene(?) hurtigt end dem og snart stod der et menneske foran dem. ”Syns du ikke de er grimme?” Spurgte Tape og smilte til William Junior. ”Det er måske ikke det rigtige tidspunkt at snakke om dem”, svarede William og så bange op på mennesket. Tape hvæssede(?) af mennesket men mennesket grinte og tog William op. ”Dejligt med noget pandekage”, grinte personen og førte William mod munden. William skreg højt og mennesket slap ham og løb væk. ”Hvad skete der?” spurgte William og kiggede på Tape som så meget tilfreds ud. ”Min karatetræning(?) har endelig givet pote”, sagde han og smilte. ”Du reddede(?) mig jo. Tusinde tak”, sagde William Junior og krammede Tape. ”Pas på min krop. Jeg er trods alt kun en pandekage killing”, hviskede Tape og prøvede at rive sig ud af Williams greb.
Pandekage mor var ved at blive godt nervøs. ”Måske er han faret(?) vild?” spurgte hun og Pandekage far så på hende og sukkede dybt. ”Måske?” sagde han og lagde sin afvis fra sig. Pandekage mor lagde marmelade kagen med ekstra sukker i ovnen.
”Kan du hjælpe mig hjem?” spurgte William Junior og Tape kiggede lidt på ham. ”Hvis du kan passe på en lille ensom Killing som mig?” svarede Tape og William nikkede glad. Så Tape og William begyndte at gå hjem ad(?). Da de havde gået i et stykke tid blev Tape træt så de besluttede sig for at tage et hvil ved en træstamme. William vågnede ved at han hørte en stemme og han åbnede langsomt øjnene. ”Er du vågnet?” fniste en pandekage og William opdagede at det var den smukke pandekage fra i går. ”Hvad laver du her i skoven? Der kan komme et menneske når som helst og spise dig”, sagde hun og kiggede på ham. ”Mig og Tape skulle bare lige hvile lidt. Vi er på vej hjem til mit hus”, sagde han og kiggede med store øjne på hende.
</b>
feb 2009
Følger: 24 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 141 Svar: 724
Eventyr - Læs? (: