1.783 visninger
|
Oprettet:
Budget for studerende. {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg tænker snart at flytte hjemmefra, men har brug for at vide, hvordan ens budget bør se ud og hvordan det er med tiden.
fx. hvor meget tid bruger i på studie/arbejde?
hvor meget bruger i på mad, husleje, osv.
Og et ekstra spørgsmål til dem som skulle være i gang med en videregående udd. (dyrlæge, agronom, mv.) synes I det er hårdt at være på studiet og hvor mange timer har I sådan ca. i snit om dagen .
Jeg ville blive super glad hvis der er nogen som vil hjælpe mig med at svare på mine spørgsmål.
Mvh. Linette
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 224 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.199
Husleje = ca. 3000 kr./mdr
Mad = ca. 1000 kr./mdr
Opstaldning = 1250 kr./mdr
<i>Udgifter for scooter/bil kommer snart til.</i>
<b>Min tid fra på mandag:</b>
Uddannelse (fotograf) = 9:00-15:30 hver dag
Arbejde = 0 timer - Har ikke fundet et hernede endnu, men det kommer!
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
Husleje (delt aalborg): 2200
Mad: 1300
Hest: 1300
Tidsforbrug:
Skole (Landinspektør): 8.30-15.30
Arbejde: ,5 time alle hverdage
Jeg går på Aalborg universitet hvor næsten alt arbejde foregår i grupper, så mødetid kan være meget fast eller fleksibel alt efter tidspunktet på semestret.
Finder du billig opstaldning kan det godt hænge sammen med hest + skole, men vær forberedt på at du måske kun kommer i stalden i weekenderne under eksamensperioden.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Jeg er udd landmand så jeg boede der på de gårde hvor jeg var praktik.
der betalte man et symbolsk påkrævet beløb.
Og ja var du på skole, var der jo så værelser der. Men siden su spørg med arb og udd samtidig, er det nok ikke ikke landmand eller tømmer du vil ud som.
Prøv måske at tage en snak med banken, for ja husleje kan jo svinge alt mellem 1000 og 5000 alt efter hvor du bo om du kan nøjes m et værelse osv.
Jo billigere du kan leve og begrænse dine udgifter jo mindre behøver du arbejde og jo mere tid har du til at studere.
Og forskelligt hvor mange timer, som der forventes man lægger i sit studie, kan du jo evt spørge skolen om. vidst meget normalt at man sætter en time eller to af hver dag. Men ja kommer an på dine mål og hvilken udd.
Held og lykke
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
Husleje: 3200kr/mdr (får 600 retur i boligsikring, så 2600kr/mdr)
Mad: 800kr/mdr (er god til at spise hos mine forældre )
Smed: 1100 kr/ 6. uge
Diverse: 1000kr/mdr (biograf, tøj, bytur..)
Buskort: 700kr/mdr
Undervisningstid varierer meget men en dag fra 8-16 er ikke unormalt og har siddet på uni flere gange til kl 21 for at lave en rapport.. Farmaceut, dyrlæge mv er berygtede for at være hårde studier og jeg synes i hvert fald at det passer. Jeg har ikke meget fritid og jeg ser næsten ikke folk uden for studiet længere, udover dem jeg møder hos hesten eller på arbejdet. Vi har en del laboratoriearbejde á 4 timer og efter hver omgang har vi 4-5dage til at have rapporten klar. vi havde 11 sidste semester + en stor opgave i samfundsfarmaci hvor vi skulle skrive om misbrug. Vi arbejder meget i grupper, tit i størrelser på 3-6 personer, så det kræver også noget koordination og finde dage alle kan..
Men hvis det er det man vil, ja, så må det jo være sådan
Arbejder en hverdag om ugen fra 16-19 (har en times transport hver vej) og hveranden lørdag fra 9-17.
Derudover har jeg også en times transporttid ud til hesten :S
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
maj 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 131 Svar: 328
Jeg har lige et ekstra sprøgsmål til Patricia B, da jeg har tænkt mig at søge ind på dyrlæge studiet eller andre mulige uddannelser på det biovidenskabelige fukultet.
Er det hver da at man har timer fra 8 til 16 ?
Jeg har nemlig hørt noget om, at der ikke er mødepligt, men at det selvfølgelig kan være nødvendigt at møde op til timerne på udd. er det rigtigt?
Og har du tid til hesten hver dag eller har du en part eller skiftes I i din familie til at have hesten?
Og et fælles spørgsmål?
Hvor mange penge bruger I ca. på jer selv om måneden? (biograf, tøj, osv)
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
Jeg har haft en part et halvt års tid, og det hjalp med tid og arbejdsbyrde.
Jeg tror jeg bruger mellem 700 og 1400 om måneden på mig selv, og det er med tøj, bus og alt for sjov. Jeg går dog sjældent i byen..
maj 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 131 Svar: 328
Budget for studerende.