{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

dit budget (studerende) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg smiley

Ville lige høre om i ville dele jeres budget med mig (og hg) - over indkomst og udgifter - husleje, boksleje, forsikring osv osv...

Jeg er ved at lave en plan så jeg kan se hvad jeg skal have for at have råd til hest igen...
Jeg har jo gjort det før men følte mig virkelig FATTIG på SU og med hest smiley Så jeg tænker om det er bare sådan eller om det bare er mig?

Heste er jo en DYR sport smiley og jeg synes det virker uoverskueligt når man ser det sort på hvidt men når man virkelig vil, kan det så ikke lykkes?

Jeg har ingen opsparing, kun et gammelt SU lån på næsten ingenting som jeg ikke skal betale af før om længe..... (efter udd...) har en husleje på 2550,- (hvilket er BILLIGT ift det er i Århus....) men så er der jo lige det med at opstaldning i Århus koster min. 2000,- hvis busserne skal køre dertil...

sætter det lige pænere op:
husleje: 2550
telefon: 200
licens: ?
forsikringer betaler mine forældre så længe jeg studerer (bortset fra hestens...)

Hvordan ser det ud hos jer? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dit budget (studerende)
  • #1   27. mar 2012 bm:)

• #2   27. mar 2012 ca pr hest

300 opstaldning
    400 trim
    150 foder
    200 kørsel
    dertil er der forsikring samt årlige dyrlægebesøg (tænder, vaccine)

ca pr måned (delt med kæresten)
    1800 husleje
    1100 mad

• #3   27. mar 2012 Jeg tror ikke man kan få råd til hest på SU.
    Jeg har forholdsvis svært ved at få mit budget til at passe sammen, og jeg har på ingen måde særlig mange penge til overs om måneden. Jeg bor hjemme og betaler ikke andet end min hest. Men det at have hest er meget dyrt! Jeg har regnet ud at jeg bruger 4500 kr om måned til hesten uden benzin (kører i stalden) og akut dyrlæge og diverse (:

• #4   27. mar 2012 jeg glemte selvfølgelig lige at jeg bruger 500 om måneden på tv og internet smiley

• #5   27. mar 2012 » // LouiseDitlev \\ «

Der er da rigeligt med penge smiley

hvis du kigger mit budget, så er det intet problem at have hest på SU smiley med én hest har jeg 1400 kr om måneden efter alle udgifter

• #6   27. mar 2012 Stina K: hvad er dine indkomster så?

• #7   27. mar 2012 angelika: du bor jo også vildt billigt!! og har hest billigt - dette begreb "billigt" findes desværre ikke i århus....

• #8   27. mar 2012 Jeg bor selv i Århus og har to heste. Hestene står dog hjemme i en lille ride klub i den by hvor jeg kommer fra, hvor de bliver passet af min moster og søster. Men betaler selv udgifterne til dem, og kører hjem i ferier og hver anden weekend ca. for at se til dem. Efter min mening handler det om prioritering.

• #9   27. mar 2012 jeg får 8000 i måneden

opstaldning 1500 med alt
    heste forsikring 6700 om året
    smed 350 hver 6-8 uge
    tænder ca 2000 en gang om året
    vacc ca 200kr ca 1 gang om året
    undervisning 800kr
    opsparing til dyrelæge 500 om måneden
    mad og hvad der mangler i lejligheden 1700 hver 14 dag

husleje og alt andet betaler kæresten dov

• #10   27. mar 2012 Da jeg læste i København så det ca. sådan ud (husker ikke de helt eksakte SU takster):

husleje inkl. vand og varme a conto: 2300kr (et værelses kolegielejlighed).
    Togkort: 600kr
    Opstaldning: 1300kr
    Smed: 250kr
    Mad: ?

Det gik fint på SU + SU lån.

• #11   27. mar 2012 Stephanie S

huslejen er på 3600 pr md, jeg deler blot med kæresten og derfor betaler vi 1800 kr hver smiley

Og du kan sagtens ha råd til hest, der er altså steder i århus hvor du kun skal af med ca 1000 om måneden for opstaldning smiley

"dette begreb "billigt" findes desværre ikke i århus...." søde ven, jeg bor ca 15 km fra århus smiley så begrebet billigt findes i århus egnen, du skal bare kigge de rigtige steder. Kør en tur i området og bank på hos de forskellige landmænd/gårde og forhør dem ad. Hvis du kun er interesseret i at have hesten på et stort ridecenter, ja så kan jeg godt se at du ikke har råd til hest smiley

• #12   27. mar 2012 Jeg starter på uni efter sommer og skal sælge begge mine heste for kan ikke se hvordan jeg på nogen måde kan få det hele til at hænge samme smiley

har fundet kollegieværelser til omkring 2500 og med tiden kan jeg forhåbentlig få noget til 1900. Så skal jeg havde mad til at leve for, købe, bøger og hvad der ellers høre et studieliv til. Har altid været meget seriøs med min ridning så mine udgifter på hest vil blive:

Opstaldning: 2000
    ekstra foder: 500
    Undervisning: 500
    Smed: 1000
    Derudover kommer stævner, transport til stævne og dyræge..
    Så det kan slet ikke hænge sammen, derudoverer der alt den tid man skal bruge, og regner med at skulle bruge meget tid på mit studie for at være sikker på at være godt med (skal læse mat-øk)

For mig er det umuligt at fåd det til at hænge sammen smiley

• #13   27. mar 2012 som jeg skrev så er det ikke ridecentre men steder der kører busser til smiley og det er svært at finde omkring århus når man ikke vil bruge 1time i transport hver vej....

• #14   27. mar 2012 åh, med bus bliver det svært ja. men søg på krak og se busruterne, se hvilke gårde der ligger på ruten og tag ud og snak med gårdejer

• #15   27. mar 2012 Jeg fandt lige et gammelt overslag:

pr. måned

opstaldning: 2500,-
    Smed: 566,6,- (4 sko hver 6 uge á 850kr.)
    + forsikring (livs/uanvendelig/syge) 445,-

i alt: 3511,6,- md.

Det er sat efter at hvis jeg køber hest så ved jeg ikke om den kan gå uden sko/2sko eller skal gå med 4 sko.. og opstaldning er sat højt da man så hvis man sparer der kan bruge de penge på vaccine og ormekur fx....

(hvad er det ormekur og vaccination koster pr gang? )

• #16   27. mar 2012 hvad får man i SU lån? vil bare ikke have lån... åhh...

• #17   27. mar 2012 Det er aldrig sjovt med de penge der..
    Jeg bor i København, men bor dog stadig hjemme. Jeg gruer dog lidt for når jeg en dag flytter hjemmefra. Heldigvis er jeg skrevet op til mange billige lejligheder i området.
    Men lige nu bruger jeg ca. 3000 på min hest, inkl alt, også forsikring og smed. Vaccine koster ca. 450 kr om året, men har måttet få min vaccineret om i år, så har måttet af med en del der.
    Udover det bruger jeg pr måned, 300 kr for hybercard (alle zoner) og 99 kr på min mobil.

Men ja mangler man penge, må man prøve at få noget mere arbejde, eller tage et lån, eller måske låne af sine forældre?

• #18   27. mar 2012 Jeg får 5041 kr i måneden

Udgifter:
    Husleje: 2200 ca (4500 i alt men kæresten betaler halvdelen og vi får bolig støtte)
    Opstalding: 1000 kr
    Mobil + internet: 450 kr
    Smed hver anden måned: 600 kr
    Mad: ca 700 kr (kæresten betaler også ca 700 kr)

Jeg synes ikke det er noget problem at have hest som studerende.. selvfølglig kan man ikke tage i byen hver weekend eller leve i vildt luksus men hvis man gerne vil have hest kan det godt lade sig gøre..

Min hest er kun ansvars forsikret og det er den gennem indbos forsikringen og den betaler kæresten..

• #19   27. mar 2012 Jeg solgte min, selvom jeg bor billigt så vil der aldrig blive råd, og jeg vil ikke være afhængig af at blive ved kæresten for at beholde min hest. Det var en mega hård beslutning og har fortrudt den hver dag, men jeg ved at det var det bedste for mig og for min elskede hest.

Et SU-lån er så dum en ting, du står i gæld når du er færdig, hvilket betyder at banker ofte ikke vil låne, og sidder du i studie bolig skal du ud og have dit eget bagefter hvilket man skal låne penge til. Så jeg valgte at jeg måtte droppe min luksus. Jeg har dog SU-lån, men det er fordi jeg har en aftale med banken, hvorved jeg tjener penge på lånet, men jeg må jog så ikke bruge pengene fra lånet (de ryger på en anden Konto og samler penge til mig)

Tro mig selvom jeg ikke har hest, så kommer der måneder hvor alle regninger rammer samttidig, og så er din SU væk. og selvom du ikke har hest er det svært at finde råd til luksus, mange glemmer at der er licens, dit køleskab kan ryge, din cykel skal lappes osv. Hesten kan også blive syg, og det er svært at lægge penge til siden på SU

• #20   27. mar 2012 du får 2000 kr om måneden i SU-lån

• #22   28. mar 2012 Katja, jeg har familie, job, studie og lejlighed i århus, så nej det er ikke aktuelt smiley
    Men hvis nu jeg var tilflytter ville det bestemt være!

• #23   28. mar 2012 Jeg kunne aldrig flytte til Bornholm smiley kunne ikke undvære min familie og især min nevø!!
    Men har selv siddet og kigget gårdpriser på Fyn fordi det er så mega billigt ift århus omegn!

• #24   28. mar 2012 Hvor bor du henne i Århus ?

Jeg har stået i sted i Hasselager, til 950 om måneden med halm, ridebane og ridehal. Det var så inkl. fodring og udlukning, så skiftes man til at lukke ind og aftenen. Busser køre næsten direkte, inde fra Århus og fra Skanderborg.

Smed derude koster 200 for en beskæring, at få sko på er også billigt, ellers er der også en anden, som en af mine veninder bruger derude, han er lidt dyre.

Du skal selv købe foder og hø. (Jeg har ikke bil, så jeg bestilte foder igennem LH foder og fik det leveret) Ellers er folk meget søde til at hjælpe hinanden med at købe foder. Hø bruger de fleste derude, det kan man evt bestille sammen, så bliver det billigere, og enkelte bruger wrap.

Jeg stod derude et år. :O)

• #25   28. mar 2012 jeg har stået på Nørholm for nogle år siden, og jeg er interesseret i større folde og mindre selvpas... Efter at have oplevet en skadet hest (ikke derude) er jeg int. i kæmpe folde og sygefolde smiley
    men var glad for at stå der dengang jeg manglede bare et toilet som ikke havde dræberhunde vagter smiley

Kommentér på:
dit budget (studerende)

Annonce