{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

hold kæft jeg hader at blive snydt...! {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så kan jeg ikke have at folk er sådan nogle svindelere og bedragere alle sammen... ja undskyld hvis jeg træder nogen over tæerne...

Solgte en lille sød pony i sommers... men den nye ejer vil ikke overholde vores aftale om Navneklausul! der blev givet et flot afslag i prisen med det klausul, men nu hedder min tidligere pony noget andet end da jeg sendte den afsted!!!
Bliver bare så ond i sulet over sådan noget...!

skulle bare lige ud med det...

hvad ville I gøre hvis I stod i min situation...

Hun glemte sine transportgamsher hos mig og dem åd min hvalp så, men da hun kørte med ponyen, havde hun "ved en fejl" taget mine transportgamasher med sig... (lige bytte??? - jeg erstatter meget gerne hendes gamsher når mine er hos mig igen og pony er oprettet med rette navn)

indtil da, kan jeg kun kontakte hende jævnligt og presse på...

HADER GODT NOK SÅDAN NOGLE FOLK!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hold kæft jeg hader at blive snydt...!
  • #1   10. jan 2010 Jeg solgte engang en pony, og den nye ejer skrev under på, at jeg skulle kontaktes, når han skulle sælges igen (altså jeg havde forkøbsret)

.. og pludselig en dag finder jeg ham på hestenettet smiley

• #3   10. jan 2010 vi har ikke lavet klausul om videresalg, da jeg ikke er interesseret i at få hende tilbage, da hun ikke trivedes hos os, og hun skal ikke forenes med sin søster igen, for så at blive revet væk fra hende igen, det gavner ikke nogen af dem...!

men kan godt følge dig, det er lidt det samme jeg er igennem... kan bare ikke have det...

regner emd at ville sælge sally til foråret når hun er kørt helt til, men ved ikke om jeg tør tage chancen igen... nu må vi se...

• #4   10. jan 2010 vi lavede den klausul, med navnet da jeg påtænker at starter med lidt avl og så er det jo rart om ponyen beholder mit "stutterinavn" ... jeg regner jo med at blive landskendt.. :o) det var den korte version...

• #5   10. jan 2010 jeg er ikke i tvivl om at ponyen har det godt og vil have det fremover, men en aftale er en aftale...!

jeg føler jo lidt at hun bare ville score en billig pony og så kan alle andre rende hende i Rø... Det er squ ikke fair...

• #7   10. jan 2010 Så længe navnet ikke er registreret så kan de vel skifte navn som de lyster... Men hvis det virkelig går dig på, så kan du jo kontakte en advokat og så få det beløb tilbage der blev slået fra i prisen for navnet...

• #9   10. jan 2010 Ja når man avler uden tavle, kan man ikke forvente at ens afkom beholder deres navn når de sælges smiley

• #13   10. jan 2010 hmm... hun fik afslag i prisen mod at ponyen beholdt sit navn... det drejer sig ganske kort om at mine ponyer hedder "af hedegaarden" til "efternavn", "fornavnet" har ponyen beholdt...

det er en rotweiler bl.a på 7 mdr der ¨d dem og de er totalt flænset... :o%

jeg mener jeg er blevet snydt, når en aftale er lavet og bliver brudt og hun så siger det er min fejl fordi jeg ikke har overført pengen for hendes transportgamasher...

håber det forklarer lidt nærmere...

landskendt er vel så meget sagt, men hvis jeg bare ser stort på at navneklausuler bliver brudt kan jeg jo aldrig få "navnet" ud i landet... :o(

• #14   10. jan 2010 Palle Pop Hår .: Har i kontrakt på det med navnet?
    Hvis nu du avlede seriøst med tavle, ville folk jo ikke bare kunne skifte navn på dine heste. En stamtavle kan man jo ikke bare få lov at ændre.

Folk kan kalde deres hest det de vil, men navnet på tavken kan de ikke ændre på, når der er tale om registreret afkom.

Hvis ikke der er kontrakt på det med navnet, skylder hun dig intet. Så kan hun jo egentlig gøre som hun vil.

• #15   10. jan 2010 Hvis hesten har stambog, vil stutteriets navn altid stå noteret, blot i parantes i det nye navn...

Men det lyder da ikke til at det er tilfældet, altså at den har stambog...

Og så hader jeg at folk ikke kan fatte at de har solgt deres hest, og alligevel mener at de skal have noget at skulle have sagt hvad angår hesten!

Kommentér på:
hold kæft jeg hader at blive snydt...!

Annonce