{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Problemer i stalden -. HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Vi er 4 opstaldere i stalden,
D.
S.
H.
og mig
+ har ejeren af stedet 4 heste stående der selv. Ejeren lukker dog kun hestene ud i hverdagene.

H har to børn men hun har ingen problemer med at passe sin staldvagt.
D bor på stedet og har to staldvagter
S har en datter på 1 år og bor ca. 10 km fra stalden og har 1 staldvagt.
og mig som har to staldvagter.
Så har vi også L som også bor på gården, men L har sin hest opstaldet på ejerens anden gård, hvor ejeren og hendes kæreste også bor.

Os opstaldere har alle en dag om ugen hvor man skal strø og give wrap samt lukke hestene ind.

Starten af 2008 kom S til, med hendes polske pony lign. hest, som er meget utilregnelig. Hesten har ingen respekt for mennesker, hesten sparker ud efter mennesker og bider også. S kom tit ud til hesten i ca. i måned men efter den første måned så vi hende næsten ikke, hun passede dog sin stalddag. Men da S blev gravid spurgte hun mig om jeg ikk ville ordne hendes staldvagt og jeg ville få 100 kr. for de PR. GANG! Det sagde jeg ja til og da S havde fået sin datter ordnede jeg stadig for hende, da hendes datter var blevet lidt ældre overtog hun igen sin staldvagt og jeg har kun fået sølle 200 kr. for det og jeg har ordnet meget for hende.

L står for at morgenfodre og aftenfodre, hun lukker ud 1 gang om ugen.

Da vi fik nye staldvagter sagde S at hun kun kunne have i weekenden fordi hun har sit barn, det er også fair nok. Men S blev ved med at bytte sin dag med os andre, og den dag hun skulle tage for en byttede hun videre så hun IKKE tog nogle dage. Når hun muger skubber hun det ikke op så alt møget ligger ud over gårdspladsen, hun bruger ekstremt meget halm i sin boks.
Ejeren af stalden har INTET sagt til hende.
S besluttede sig for at flytte sin hest, fordi hun mente at det ikk var helt fair at hun skulle ordne stald osv. og at alle andre i stalden (undtaget mig) ikk ville bytte med hende mere eller hjælpe hende. Men det nye steds opstaldere ville ikk have hende ind, da de kender hende og hendes hest.
Så S flyttede ikke alligevel.

Så fik S den ide at hun kommer ca. kl 12 og ordner stald og så lukker hun ind kl 13 ca. hestene kommer først ud ved 9-10 tiden i weekenden. S har en ide med at skrive til mig og D om vi kan lukke hestene ind, for ellers kommer de tidligt ind. Vi har sagt vi ikk kan altid og vi godt kan hjælpe nogle gange men vi gider ikke hver evig eneste lørdag.
Så fik jeg skæld ud af ejeren fordi der blev brugt for meget halm i Fenjas boks. sagde til hende at jeg ikke ville stå til regnskab for det, for jeg ved kun hvor meget jeg selv giver og det er ikke meget.
Nu har D skrevet til S at hun ikke syntes det er iorden at hestene kommer ind så tidligt hver lørdag, så ringede S til ejeren og nu har ejeren sagt at L skal lukke hestene ind.
Syntes sku ikke det er fair der bliver holdt så meget hånd over S og at vi andre bar skal følge reglerne om at vi skal lukke ind osv. men at S kan snige sig udenom alt.
S har en mand som sagtens kan passe barnet og det burde ikke være svært at planlægge sin dag efter man skal lukke ind når hun kun har 1 dag om ugen!!

L, D og jeg har sagt til ejeren at det ikke er okay og vi gerne vil have et staldmøde for dette holder ikke !!

Hvad skal vi snart gøre, ejeren passer virkelig på S!

Har snart besluttet mig for jeg IKKE gider lukke S hest ind, for den er fandme farlig for sine omgivelser. Jeg mener helt klart at S må tage sin staldvagt ellers må hesten flyttes!! For vi andre gider ikke gå og passe den hest!!

Sorry det blev langt :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer i stalden -. HJÆLP!
  • #1   6. jan 2010 Det er helt forståeligt. Så længe det ikke er en fuldpasser stald, som man betaler for er der lige vilkår for alle (efter min mening)...

• #2   6. jan 2010 Det er en selvpasser stald, dog leverer ejeren halm , wrap og korn samt lukker hestene ud om morgen. S behøver faktisk kun komme om lørdagen for alle de andre dager bliver der sørget for hendes hest

• #4   6. jan 2010 er enig med
    Jeanette & Masca *Team Puff* < 3

• #5   6. jan 2010 Men sådan er det nok desværre altid i en stald. At nogen bliver favoriseret smiley

Sådan er det også ude i min nuværende stald.. Der er et par stykker som får alt på et sølvfad, og for dem kan alt lade sig gøre. Er det os andre der foreslår det samme bliver det blankt afvist..

Nu flytter jeg så i morgen, så håber ikke de er sådan det nye sted smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #6   6. jan 2010 Det lyder som en rigtig træls arbejdsfordeling, jeg tror jeg havde meldt kollektivt ud at S ikke kunne indå i jeres fælles pasning sålænge hun ikke bidrager med hverken arbejdsindsats eller sørger for at hendes hest er håndterbar for jer andre. Indtil dette er bragt i orden så må hun ordne sin hest selv eller hvis hun er så pyt og pande med ejer af stedet må de jo ordne den for hende, så længe i fortsætte med at lave alt arbejdet sker der ihvertfald ikke noget.

Jeg ved at man i en vid udstrækning gør det fordi ellers er det synd for hesten men jeg synes det er synd for jer der passer hendes hest gratis for at hun kan sidde derhjemme og fede den i sofaen, jeg har selv 2 børn og 1 på vej og jeg passer min hest hverdag eller får mine nære veninder til at hjælpe når det kniber ligesom jeg hjælper dem men det SKAL gå begge veje ellers kan man ikke indgå i en fælles ordning.

Alternativt må hun betale sig fra de vagter hun ikke tager så kan det jo godt være at hun kan finde tiden hvis det ellers koster, nu ved jeg ikke hvad i betaler men jeg kan sige at jeg betaler 2425 og skal selv muge ud og giver selv hø da jeg gerne vil have hø ad lib.

Held og lykke med projektet

• #7   6. jan 2010 JM

Super ide, den vil jeg vende med de andre

Kommentér på:
Problemer i stalden -. HJÆLP!

Annonce