{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

problemer i stalden! {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen
vi er 5 der har heste i den samme stald. problemet ligger i at hende den ene der har hest sammen med sin 11 årig datter, der er sidst ankommende ikke vil deltage i noget. vi har holdt arbejds weekend, et par gange og hun har meldt ud at hun ikke ønsker at deltage i noget. men den sidste månedes tid, har alle deres striler ligget på staldgangen efter de har brugt den de fejer ikke efter sig, når de låne fra os andre er det, de fleste gange uden at spørger. jeg har brugt meget tid på at rydde op efter dem for at vi andre også skal kunne være der-

er det bare mig der mener, at staldregler som at feje efter sig og rydde op efter sig, er almindelige regler som man bare gør og ikke skal blive sagt højt, hver gang.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer i stalden!
  • #1   23. jun 2009 Kan ejeren af stalden ikke give hende en advarsel?

Jo sådanne ting er noget man gør automatisk. Jeg syens det er såååå irreterende når man skal stå hvor en ikke har fejet efter sig og bliver så irreteret når andres ting bare ligger og flyder.

• #2   23. jun 2009 vi har lånt stalden af ham. på det grundlag af vi selv styrer det der sker i stalden det er endnu en af de ting hun ikke vil rette sig efter. og det skal lige siges vi står meget billigt, hvilket er en af de grunde til at vi holde arbejds weekender og får ordnet i stalden.

• #3   23. jun 2009 Jo nogle regler er uskrevne regler. At rydde op og feje er noget der burde være selvfølge, men det er meget ofte i pensioner at der altid er en eller to der nægter eller er ligeglade...
    Jeg vil mene at det er dér ejeren af pensionatet burde gå ind og pointere overfor vedkommende at disse ting skal overholdes.
    Må sige at hvis jeg havde pensionat, så var der ikke gået længe før de var ude. Jeg har slet ikke nerver til folk der ikke rydder op efter sig. smiley

• #4   23. jun 2009 Hvis i har lånt stalden, så er det vel flertallet der bestemmer??
    Jeg mener, så burde i andre i fællesskab vel kunne give hende en form for "advarsel",- at der er nogen regler der bare SKAL overholdes. Enten er man fælles om at passe en stald og hvis ikke vedkommende vil indordne sig, så må vedkommende jo flytte hesten til et sted m fuldpasning...
    Kan i ikke holde møde hvor i laver et regelsæt og hænger op i stalden? Hvis hun ikke vil deltage, så bliver reglerne jo bare lavet uden hende og så må hun indordne sig eller flytte hesten. Det er jo et demokrati vi lever i og flertallet bestemmer.

• #5   23. jun 2009 vi syntes heller ikke rigtigt vi kan smide dem ud. da det er en hest de har lånt med forkøbsret og da de aldrig har haft hest før. de har godt nok reddet i nogle år på ride skole. men de har ikke haft ret meget mere omgang med hest

• #6   23. jun 2009 Argh så burde de da om nogen ville lære at agere sig i og blandt andre hestefolk. Det er jo ikke en ren foræring at holde hest. Puh min tålmodighed var længe sluppet op....

• #7   23. jun 2009 det med stald regler er prøvet der blev hun pisse sur og rendte rundt og sage vi havde en truende adfærd. der skrev hun et brev til ejeren af stalden og fyrede en masse pis af.

• #8   23. jun 2009 Så må i sætte stolen for døren og sige til dem at for at de kan være i stalden må de på lige fod med jer andre hjælpe til arbejdsdage og rydde op efter sig.

Hjælper det ikke så har de jo selv valgt de ikke vil være der.

Når der skal laves noget før det er billigt må alle mande sig op, selvom de ikke gider. det er der i mine øjne ikke noget der hedder smiley

• #9   23. jun 2009 jeg har haft de samme problemer med en som var ude ved os.. og vi gik sammen alle mand og piger en dag de var der og sage at her hjælper vi hianden.. og hvis de ikke kunne det måtte de flytte.. og det hjælp og da jeg flyttet mine hest efter 6 mdr gik alt fint..vi lavet en stald plan og madplan.... ja jeg ville sku prøve og få alle med en dag og det er jo ikke sjovt hvis alle i stalen stå sammen om et probleme...

• #10   23. jun 2009 Jeg mener også, at de skal flytte, når de har sådan en holdning!!!
    Det er en skam, men de ødelægger jo glæder for jer, at komme til jeres heste og i stalden... =/
    Meget trist holdning fra de mennesker... =(

• #11   23. jun 2009 Jeg har et forslag ,hvis i hver har en boks til jeres heste, kunne i hvis vedkomne ikke har rydet op evt feje tigene over foran dennes boks og se hvad der skete. Jeg håber at det hjælper hvis skidtet bliver liggende at vedkomende får øjne op.Det er åbenbard mennesker som tror at de kan tillade sig alt.

• #12   23. jun 2009 Hihihi.... god idé. XD

• #14   23. jun 2009 Hvis det var mig der kom til at rydde op efter dem, havde jeg simpelthen smidt deres strigler og hvad der ellers lå og flød i skraldespanden. De kan åbenbart ikke forstå det på den pæne måde.

• #15   24. jun 2009 Hvad sagde ejeren så til det? Altså at I havde "truende adfærd"? Greb ejeren ikke ind for at prøve at formidle eller blev hun bare fejet af eller fik i andre skylden?

Tror ikke det ville være en dum idé bare at feje deres møg sammen foran deres boksdør. Måske ikke smide det ud, men gemme deres ting i en periode, om det måske kunne hjælpe?
    Ellers må hun jo betale ekstra hver måned for den service hun åbenbart vil have...

• #16   24. jun 2009 Vil helt klart sige, enten må de rette ind, og ellers ud af vagten.
    For surt for jer at gå op af folk, som ikke deltager i fællesskabet.
    Tænk på hun jo udfylder en plads, for ja måske en super sød pige, der vil gøre alt for et billigt opstaldingssted.
    Det mindste man kan gøre er at rydde op efter sig selv.
    Fejl sker og måske ikke altid man kan de dage der arbejdsdage.
    Men så man bage en kage eller opveje på en anden måde.
    Ja jeg syntes nu godt i kræve noget mere af hende og datteren, fælleskabet er 50% af det og have hest. hjælpe hinanden støtte og være i et fællesskab.
    Naturligvis er det frivilligt, hvis i selv finder på, så vil vi bruge week på at male hovedhuset osv. Men holder man et stald møde, planlægger 2-3 arb dage så må folk også møde op.
    Alt andet er for sløjt.

I kunne f.eks. sige møder du ikke op til arbejdsdagen koster det 500kr
    Kunne vi ikke tage vores week dage, betalte man sig fra det.

Venlig hilsen Tina

• #18   25. jun 2009 Vi har altså ikke sådan nogle ude hos.
    Vi har haft dem på gennemtræk, men de passer ikke ind, og vi vil altså ikke rende og rydde op efter andre. Så må der være konsekvens. Giv hende en advarsel og sker det igen så advarsel to 3 advarsel står der så allerede i den første vil være en opsigelse, og så må hun finde et sted der gidder have hende.

• #19   25. jun 2009 hej

jeg havde samlet tingene sammen i en pose, gemt den et sikkert sted, og skrevet på tavlen, at rodet der lå på staldgangen, efter gentagne beskeder på at rydde op, altså er blevet smidt ud.
    ting der ligger og roder, er beregnet til at smide ud. hvis de ikke forstår hentydningen da, så SKAL tingene smides rigtigt ud næste gang!

• #20   26. jun 2009 Nu ved jeg ikke hvor mange i er på dette sted, men jeg synes det er rigtig ærgeligt at én person får lov at ødelægge det for flere andre...

Hvilke rettigheder har i? Ville I fra ejers side evt få tilladelse til at sådanne personer vises bort? Mon ikke ejeren også er interesseret i at tingene går godt og at det ser ordentligt ud i stalden hver dag?

Kommentér på:
problemer i stalden!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce