492 visninger
|
Oprettet:
SKOLEHJÆLP (: - Projektopgave. {{forumTopicSubject}}
Hejsa (:
Vi er to piger der skal igang med 9. klasse projekt opgave. Hovedemnet er USA.
Men hvad skal vi vælge at fortælle om?
Det må helst ikke være om de kendte (:
Det kunne evt være en serværdighed eller noget natur noget (: I må i hver fald meget gerne komme med nogle ideer.
- Cæcilie & Anna
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 29
For der er jo masser af ting i USA hvis I kan vælge frit; og noget jeg ville synes ville være spændende er noget som:
- Tornadoer/orkaner - altid et godt emne
- USAs indflydelse på krigen.
- USAs retssystem/lovgivning i forhold til Danmark.
- Obama som den første sorte præsident - dog er han jo kendt.. :S
- Terror - som Mie også skriver, find baggrundsviden om hvorfor det skete d. 11 september, og hvad det har ført til.
- Hvis det er noget med dyr, kan I også skrive om at de har dyrepoliti, og hvad de laver + større straf for dyremishandling USA i forhold til Danmark..
og så kan jeg ikke lige komme på flere idéer lige nu..
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 53
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 397
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 10 Emner: 79 Svar: 946
2 gode kilder eller baggrundmateriale kunne være: Station 2 på patrulje i Mariami fra i mandags og dokumentaren af Michael Moore: Bowling for Columbine fra 2002 undersøger kulturen omkring våben og vold i USA.
Men bare skriv "Våben USA" på google, så kommer der rigtig meget. Og det kunne være et rigtig spændende projekt.
Eller
fedme: der er der dokumentaren "SuperSize me"
Eller
Katestrofen vdr. New Orleans (det har jeg vist noget om fra Geografi på B-niveau fra HF). Vældig spændende, fordi da orkanen rammer, rammer den kun med styrke 2 (eller sådan noget), men den laver kæmpe katestrofe (måske endda regeringens egen skyld?!).
apr 2008
Følger: 96 Følgere: 92 Heste: 3 Emner: 60 Svar: 715
Vi kan sagtens bruge flere ideer (:
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 201 Svar: 1.945
SKOLEHJÆLP (: - Projektopgave.