417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Skolehjælp Skolehjælp

Hej alle sammen

Jeg er i gang med at skrive engelsk stil, hvor jeg skriver om eventyr.

Et af mine spørgsmål lyder: discuss if a fairy tale can be called “a love gift” to a child.

Kunne godt tænke mig at høre jeres mening om, hvad i synes om, at børn får læst eventyr højt. Eventyr er jo ofte meget urealistisk, og nogen børn kan måske komme til at tro, at det er sådan verden hænger sammen. Men hvad synes i? Er det eventyr godt for børn? Kunne være rart med nogen argumenter, da jeg selv er meget i tvivl om, hvad jeg synes!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skolehjælp
  • #1   2. sep 2015 Altså jeg synes der er fordele og ulemper..
    Fordele:
    - Børnene får en god fantasi hvilket er godt for dem.
    - Man lærer tit noget af dem (selvom det er småting så betyder de noget)
    - det er en god måde at få børn til at læse på
    - Det kan give dem håb på en eller anden måde
    - Selvom de næsten alle sammen ender lykkeligt så ender nogen dårligt og der er næsten altid en god/ond person med i og de ender jo næsten alle med at det gode overvinder det onde. Det synes jeg godt at børn kan få noget ud af. B.la skal man kæmpe for det man vil/tror på.

Ulemper:
    - Børn kan få svært ved at skelne mellem det virkelige og det uvirkelige
    - Den er sådan lidt ik, men nogle kan ende med at "leve" i den uvirkelige verden og dermed ikke være med på den virkelige.
    - Det kan godt give børn dårlig selvværd når de ikke selv er prinsesser mm. (Har set der før)
    - De lærer ikke at ikke alt ender godt/som man vil have det.

Der er mere af begge, men her er da et lille uddrag..
    Håber det kunne bruges! smiley

• #3   2. sep 2015 Mange tak for svar - det kan helt klart bruges

• #4   2. sep 2015 Jeg synes helt bestemt børn skal hører eventyr. De skal bruge deres fantasi og det med alt ikke ender lykkeligt eller de ikke er prinsesser er bare et spørgsmål om resten af opdragelsen.
    For jeg har da fået læst masser af eventyr og har da aldrig haft problemer i den virkelige verden. Hverken med at jeg tror jeg er en prinsesse eller at alt ender godt.
    Der er skod dag og gode dage og det er sådan livet er. Og det tror jeg ikke har noget med eventyr at gøre med derimod at forældrene skal lade være at rende foran deres små "prinsesser og prinser" og feje alle stenene væk først. Så lærer de ikke at livet ind i mellem giver nogle slag og man må rejse sig op igen og kæmpe videre.

God fornøjelse med stilen smiley

• #5   3. sep 2015 Selve ideen om at bruge sin fantasi er super godt for børn men de behøver dog også vide at alt ikke ender lykkeligt til deres dages ende!

Så hvis børn får det at vide i dagligdagen er eventyr gode ! smiley

Kommentér på:
Skolehjælp

Annonce