{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Kendt + Kritisk mening = Misundelse? {{forumTopicSubject}}

Synes vi trænger til en god debat om dette emne. Jeg støder f.eks. ofte på, både her og på HN, at ligeså snart man udtrykker sin kritiske mening om en professionel rytter, får man straks sætningen: "Du er bare misundelig" eller "Janteloven længe leve". Man kan sagtens have en modsat mening end vedkommendes fans uden at være misundelig. De professionelle er jo også bare mennesker som os, og man går altså ikke igennem livet uden også at få kritik. Det gælder også for de professionelle ryttere. Sådan er det bare. Og nu vil jeg altså ikke have smidt i nakken, at jeg er misundelig, for det er jeg ikke. Jeg har nogle andre værdier i mit liv, som jeg langt hellere vil satse på.. Make Poverty History og Khaki It, for lige at give et par stikord smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kendt + Kritisk mening = Misundelse?
  • #1   5. jan 2010 Jeg er enig med dig !

• #2   5. jan 2010 Gaaaaaard! tak for at der er en der har samme mening som mig! Ö

• #3   5. jan 2010
    Det er netop janteloven længe leve (:
    Man må heller ikke kritisere nogen hvis man ikke rider på samme niveau som dem og jeg har slet ikke noget at skulle ha' sagt eftersom jeg kun har part på en fjordhest, den er endda 28år ( snart 29 ) også har jeg ikke noget video af hende der går dressur - andet end støvsuger.

Meeeen hvis man ikke kan udtale sig kritisk om nogle man ikke er på niveau med, så er man heller ikke istand til at rose nogle man ikke er på niveau med.... Kræver det samme.

• #4   5. jan 2010 nu er der jo forskl på kritik og flæberi... jeg synes helt bestemt godt at man kan være kritisk indstillet og overfor kendte.
    Men jeg synes desværre også at der er gået helt mode i at flæbe over nogle kendte der måske har det lidt bedre end en selv.

• #5   5. jan 2010 Jeg er helt ening...
    Men santidig er der så ikke også gået lidt mode i, at være uenig i alt hvad eks. Tina Lund, Andreas Helgstrand og de andre gør?

• #6   5. jan 2010 Ja.. jeg forstår heller ikke den der med "du kan ikke tillade dig at kritisere for du kan ikke gøre det bedre".. sjovt nok må man godt rose uden selv at være professionel.. men det kræver vel lige så meget viden at kunne bedømme at noget er godt som at bedømme at det er skidt.. så hvis man skal være grand prix rytter for at måtte kritisere så skal man det også for at rose..

• #7   5. jan 2010 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L

Tja...sådan havde jeg ikke lige tænkt på det. Men jeg er faktisk meget enig!

• #8   5. jan 2010 Signe: Det er jo egentlig rigtigt smiley

De kommentar jeg syntes er trælse at høre på er sådan nogle som: "Jeg hader Tina Lund", "Tina Lund kan ikke ride" osv. Når man ikke kender hende, så kan man heller ikke hade hende. Det passer jo heller ikke at hun ikke kan ride, måske syntes man bare ikke om hendes ridestil, men det er noget helt andet.

• #9   6. jan 2010 Helt helt enig. Jeg skrev også engang en kommentar til en video med en dygtig dressurrytter+hest herinde. En meget ung hest, som blev pakket lige lovligt meget ind, og der skrev jeg på en pæn måde at det ikke var for at støde, men at jeg syntes at hun pakkede hesten lidt for meget ind og at det ikke er så sundt for en unghest.
    Nøste dag lå der 3 kommentare eller sådan noget, om at jeg bare var misundelig og at videoklippets opretter ikke skulle tage sig af det for hun var den bedste rytter i hele verden, og at jeg i øvrigt også havde to ubrugelige travheste så jeg havde ingen ret til at udtale mig.. hmmmmmm...
    Tror bare dem der forsvare og rakker ned på konstruktiv kritik af de ryttere, ser hver tænkelig mulighed for at slikke røv på de kendte eller dygtige ryttere, og udnytter den. I virkeligheden er det jo dem so har et problem smiley

• #10   6. jan 2010 En af de ting jeg undrer mig over, er at det umiddelbart kun er inden for ridning at man ikke må kritisere uden at være prof selv.

Altså selvom jeg selv kun kan synge falsk, så kan jeg jo godt høre om andre synger falsk. Og jeg kan da også godt sige at jeg ikke synes at fx. Britney ikke har stemme nok til at lave ting live - efter min mening.
    Og selvom jeg ikke selv kan spille et instrument, så kan jeg da stadig godt høre om der bliver spillet forkert.

Der er sjældent nogle der rakker én ned fordi man kommenterer (kritiserer) musikere eller skuespillere eller politikere for den sags skyld. Jeg tror bare der er mange følelser indblandet når det gælder ridning.

Jeg er helt overbevist om at langt de fleste ryttere vil det bedste for sig selv og deres heste og hvis man så føler at man bliver kritiseret for sin måde at gøre det, så bliver det nemt meget personligt. Særligt hvis man måske inderst inde har en ide om at måden man rider på ikke er helt optimal for hesten, men ikke ved hvad man ellers skal gøre..

• #11   6. jan 2010 Fuldstændig enig.
    Ligesom hvis man siger "Hun kan da ikke synge " - "KAN DU MÅSKE GØRE DET BEDRE SELV?!" Nej selvfølgelig ikke, men jeg synes stadig ikke at hun kan synge. Suk.

• #13   10. jan 2010 Jeg er helt enig.
    Jeg har altid haft stor respekt for sådan en som Tina Lund, indtil jeg så et program over en DM finale for nogle år siden, hvor hendes hest ikke vil over vandgraven, men hvor Tina så vælger at blive ved med at sparke sine sporer ind i siden på hesten til blodet løber af siden på den stakkels hest.
    der mistede jeg altså en del repsekt.

Kommentér på:
Kendt + Kritisk mening = Misundelse?

Annonce