11. maj 2009 Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Fordærdeligt - veninde og pony.. {{forumTopicSubject}}
Okay laver introen meget kort..
Der hvor jeg startede med at passe de 2 shetlændere i min profil for 8 måneder siden kom jeg til at blive bedste veninder med Olivia - pigen der bor der og ejer ponyerne..
Jeg er her på det sidste begyndt at elske Lotte (den ene pony) UFATTELIGT meget!
Og har sat det nytårsfortsæt at jeg vil begynde at lave noget mere med hende...
Hun betyder virkelig meget for mig...
Nu er jeg i syv sind og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, da jeg har denne msn samtale med Olivia:
Sofie Mortensen..- du rør mig til tåre : ' ) | Jens det var sgu sjovt siger:
Skat er der noget galt?
|olivia <3| siger:
jaaah, lidt..
sys nok jeg kunne fornemme det - hvad er der søde?
|olivia <3| siger:
snytes bare du begynder at gå lidt over stregen med lotte, begynder at sige det er jeres år næste år, og alt muligt..
tænk lige over at det er min hest...- ville du ikke også blive ked af det hvis jeg bare nrmest over tog din hun?
hund*
ej søde
|olivia <3| siger:
men jeg er ik sur, men bare lige tænk over det næste gang-..? (;
vidste ikke du havde det sådan siden hvornår er du begyndt at tænke det?
|olivia <3| siger:
hvad?
at jeg er gået over stregen
og hvad sys du jeg gør forkert?
|olivia <3| siger:
ved at skrive at det var dig og lotte's år iår og sådan noget....-
jeg er bare begyndt at elske hende så meget, og jeg vil nu gerne igang med at lave noget med hende - har faktisk haft rigtig svært ved at udtrykke hvordan jeg føler for hende overfor dig fordi jeg netop troede du ville blive ked af det da hun jo er din..
|olivia <3| siger:
emmmm, men self må du elske hende og self må du besøge og lave ting med hende...
men du har det ikke godt med det?
|olivia <3| siger:
neej, men bare så det ikke føltes som om du over tar hende
sys du det føles sådan ? ):
|olivia <3| siger:
jaa
*
Jeg vil jo aldrig ta' hende fra dig... Jeg elsker hende af hele mit hjerte og vil gerne opleve en masse ting med hende... men vil aldrig ta' hende fra dig..
|olivia <3| siger:
neej det ved jeg self godt, men det er også bare noget jeg bilder mig selv ind.. og ville ikke kunne tænke på hvis hun ikke var ved mig mere... ;(
jeg kan jo ikke tage hende væk fra dig skat... og det vil jeg da heller ikke
|olivia <3| siger:
ved jeg, vi 3 må holde sammen, (eller noget)
Men jeg tror slet ikke du forstår hvor meget jeg elsker hende
|olivia <3| siger:
fuck, jeg sidder helt og græder
det ville jeg osse gøre hvis ikke jeg sad i stuen prøver meget at holde det tilbage
|olivia <3| siger:
emmmm...,
men er glad for vi fik snakket om det
ja
men Olivia?
jeg kan ikke stoppe med at elske hende... hun fylder simpelthen for meget i mit hjerte
|olivia <3| siger:
jeg har jo hellere ik sagt du ikke måtte det?...
nej nej... men jeg ved bare... at på det punkt vi er nu elsker jeg hende mere end rigtig meget andet, og den kærlighed vil blive ved med at vokse...
|olivia <3| siger:
okay?
er på mobilen..
|olivia <3| siger:
okay<3
Årh ha' brød virkelig sammen og nu sidder jeg bare og ryster!
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Mathilde:
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1368 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.478
maj 2009
feb 2008
Følger: 190 Følgere: 179 Heste: 2 Emner: 127 Svar: 1.026
du har vel faktisk heller ikk sagt til dem du også vil træne hende har du???
måske hun ikke har set "passe" som "Nusses, Elske og træne"
maj 2009
mar 2007
Self.kommer veninder i første priotet?
maj 2009
maj 2009
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Det er præcis derfor jeg ikke har en part på min hest.. jeg ville blive hamrende jaloux på parten. Dumt måske, men det ville jeg
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
jeg tror jeg ville sige til hende at i skal træne hende sammen, også lave noget sjovt ud af at i 3 er sammen
maj 2009
AM: ved ikke hvordan jeg kan få dig til at forstå det..
Rebecca: Nej hun er godt nok ikke indover de planer jeg har for mig og lotte, ganske rigtigt!
Og ja det er jo hendes pony, men som jeg osse sagde til hende - jeg vil jo aldrig prøve at tage hende fra olivia på nogen måde...
Ja, men Olivia er ikke en der træner med sine heste hun nusser bare om dem - og det gør vi osse sammen...
men nu vil jeg gerne begynde at lave noget mere med Lotte...
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.507
Jeg syntes dy skal snakke med Olivia om hvordan du har det med Lotte, selvom det nok kan være svært.
Ud fra det din veninde skriver, ved jeg ikke om det er fordi hun selv elsker Lotte og vil have hende lidt mere for sig selv, eller om det er fordi hun ikke kan tåle dit tætte venskab du har opbygget til hende. Men jeg syntes du skal forsøge dig lidt frem.
Hvis jeg var en pige der havde en shetter som jeg elskede utrolig meget, og langsomt så en anden pige "tage hende væk" fra mig, ville jeg også have det rigtig skidt. Men igen, det hele kommer an på hvad der bunder i din venindes udsagn. Er det fordi hun ikke tåler det, eller fordi hun rent faktisk mener hvad hun skriver? Det er kun dig der kan vide det, da du kender hende.
maj 2009
Jeg ved netop heller ikke hvad hun mener... men hold da op lige i starten da vi havde den her samtale kunne jeg stortset ikke trække vejret og har det stadig mega dålrigt!
Jeg troede jo lige det hele var så fantastisk!
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.507
Jeg kan sagtens se det fra din side af. Men selvom det er svært, må man også huske og respektere at hesten jo er hendes, desværre. Men i kunne måske aftale noget som f.eks. at du tog dig af Lotte og hun tog sig af Indy? Så kunne i sammen lære dem tricks osv. så hun på den måde ikke følte sig udenfor, og havde brug for at gøre sådan "krav" på Lotte.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
maj 2009
Lotte har været i Olivias liv siden olivia var ganske lille.. og hun kan nok bare ikke klare at jég nu er ved at få et så stærkt bånd til hende...
maj 2009
mar 2007
intet dyr ska komme i vejen for et venskab
maj 2009
maj 2009
Følger: 121 Følgere: 128 Heste: 11 Emner: 1 Svar: 603
Men man ved jo at når man la andre passe ens heste, eller når man låner dem ud, så vil den anden person også komme til at elske dem, og nogen kan gå hen og knytte sig meget til den hest og elske den virkelig højt.
Synes det er lidt ondt at hun siger sådan, men forstår hende også lidt, da hun jo også elsker lotte.
Men Olivia burde ha regnet ud at det ville kunne ende sådan, og så burde hun jo være glad på Lottes vejne, fordi Lotte er glad og der er en til at ta sig af hende : )
Man skal ikk la andre passe ens hest hvis man ikk kan tåle sådan noget.
Jeg synes at man skal tænke på hva der er bedst for Lotte, og jeg vil mene at Lotte er mest glad når hun har dig til at ta sig af hende smukke. : )
Olivia kan da engang imellem ta Indy med ud og så kan i lave nogle ting sammen : )
maj 2009
Jeg ved bare at jeg ikke kan klare hvis Olivia er sur på mig, og jeg går da først helt ned hvis jeg ikke kan min HØJT elskede Lotte mere!!!!!
apr 2007
Tror bare du skal vise din veninde at du holder af ponyen, men er helt indforstået med at hun ikke er din, men din venindes.
- Som jeg læser det, virker hun overhovedet ikke sur eller noget, måske vil hun bare lige have at du husker at Lotte er hendes pony og ikke din
maj 2009
apr 2007
Sådan noget med at skrive "jeg elsker hende bare så meget, vi har bare sådan et godt venskab, hun er bare min lille putte'trold" er måske ikke lige det fedeste at skrive til ejeren .
maj 2009
Jeg elsker hende utroligt meget, men jeg er jo fuldt ud bevidst om at hun er din pony og jeg har ikke i sinde at prøve at "tage hende fra dig"..
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
men du kan jo prøve at indrage hende i dine planer sådan så hun ikke føler sig lukket ude
jeg vil ihvertfald nok have det på samme måde når man ser en anden skrive en masse planer for sin egen pony, uden man ved det selv først hvad de planer går ud på, det kan jo være hun bare gerne vil have hendes ponyer er hyggeponyer, og det er der da ikke noget galt i
maj 2009
Og det ved hun godt..
nov 2007
Følger: 1 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 6
Jeg havde part på en pony og jeg red den 4 gange om ugen&kom næsten hver dag og passede&plejede hende som min egen.
Jeg var den eneste der red hende da ejeren var for stor til hende og derfor havde købt en hest hun red.
Men jeg begyndte jo så at føle ejerfornemmelse.
Fordi jeg jo var så meget sammen med hende.
Så besluttede ejeren at der gerne måtte komme en til pige
og have part på Luna.
Når men til pointen.
Da den nye pige kom kunne jeg jo ikek være ligeså meget sammen med KLuna. Jeg følte at jeg bare intet betød&Luna ikke var "min" længere, men bare lidt ligesom en ganske al´mindelig pony som jeg ikke kendte.
Det jeg mener er at din veninde kan føle sig overset af ponyen hvis i forstår. Det er meget svært at vænne sig til at den hest som har været ens egen hest hele tiden som man ikke skulle dele ligepludselig ikke er så meget ens egen længere. Hun skal vænne sig til at nu er der også en anden som må have det med ponyen som hun havde det.
Jeg tror måske hun føler du overtager hendes plads så det ligepludselig er din pony mere end det er hendes.
Bare prøv at få hende med ind på ideer og spørg sådan her.
`"Olivia, skal VI ikke lære LOtte at stejle på kommando,"
Istedet for dette her.
"Ej Olivia, JEG vil lære Lotte at Stejle på kommando,"
Man kommer ofte til JEG istedet for VI og det lægger man jo ikek selv mærke til. Men det gør den anden person, har selv prøvet det.
Og så føler man sig bare som en rerserve:)
Håber du forstod det nogenlunde
maj 2009
JEg er da fuldt ud klar over jeg ikke ejer hende, men man kan heller ikke eje sin soulmate? ...
Ja... forstod, tak ...
nov 2007
Men det føles bare sådan for "os"
Men jeg fik det okay igen ved at mødes med hende hjemme hos hende
og så fik vi snakket ud om hvad vi hver især følte og havde det med hinanden og Luna.
Og så gik det faktisk rigtig fint, men flyttede så desværre kort tid efter
maj 2009
maj 2009
nov 2007
Fordærdeligt - veninde og pony..