At holde hesten hvid i vintertiden? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg ville hører, hvordan man kan holde sin hest hvid om vinteren.
Vi står på et super dejligt sted, men desværre er vinterfoldene ret smattede og våde. Min hest står så med sorte ben og sort mave (ved gjord), når man skal ud og ride.
Vi skyller altid ben, men da det er udendørs vaskeplads og koldt vand, har jeg et lille problem omkring maven og under benene ved bringen..
Har I nogen gode råd til, hvordan jeg kan holde ham hvid? Må jeg skylde ham med koldt vand og så tørre ham grundigt bag efter? .. Eller skal jeg varme vand i en elkedel og bruge?
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
Det skal lige siges, at han går uden dækken og skal fortsætte med dette.
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Nu går Apple Jack med dækken. Når det har regnet, og halsen er våd, og han er møg beskidt, plejer jeg dog bare at tage en plasticstrigle, og lige tage det værste mudder, også må jeg ride.
Hans ben plejer jeg når han kommer ind at stille i en spand vand, også rundt med svamp og lige få mudderet væk.
Vil jeg ride Bob (Uden dækken) er jeg så heldig hun ikke er så god tila t rulle sig eller noget xD'
Hun er ikke ås beskidt.
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
Han har ikke behov for at gå med dækken, så derfor går han uden.
jul 2009
Følger: 136 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 63 Svar: 607
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Så vasker jeg ben på min hest 3 gange om ugen i mediscrub for at undgå muk. Resten af tiden får han bare lov til at være en mudderkage Tror det er mere skadeligt at vaske hele tiden end bare at lade dem være mudrede!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hvorfor ikke lade hesten være beskidt? Så længe du bare strigler skidtet af så vil jeg mene det er fint.
Når Maja er mudret på benene så børster jeg dem bare, vil ikke skylle hendes ben når det er så koldt uden for.
Maja er fjordhest, derfor også nemt ved at blive beskidt og udover det så elsker hun at ligge sig i sine klatter så hun har gerne 5 store grønne pletter rundt omkring + mudder.
Syntes det er noget der høre vinteren med, samme med bamsepels.
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
Ja, William ligger sig også i sine klatter når han er i boksen og det gør jeg ikke noget ved om vinteren udover at strigle ham grundigt
At holde hesten hvid i vintertiden?