{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Kanin {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg vil lige søge nogle gode råd ang. kaniner. Taler her om tilvænning til at blive taget op, roliggjort, aktivering, tilvænning til sele etc.

Har lige hentet min kanin i dag, 11 uger gammel, og fik information om hvordan jeg gør den rolig. Hvilket giver fin pote. Vil gerne vænne den til sele da jeg gerne vil prøve lidt kaninhop. Hvad er den bedste måde?

Kom med en masse så jeg får en super skøn og glad kanin.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin
  • #2   15. nov 2009 Selvfølgelig skal den lige falde til først smiley

• #3   15. nov 2009 Her se denne side: http://www.esra.dk/

Og så under "kaninhop" - der står en masse om det smiley Det er fra hende vi købte vores oprindelige 3 kaniner smiley

• #4   15. nov 2009 Start med at give den selen på, imens du bare sidder med den. Husk, den må ikke stramme på nogen måde. Efter et par gange, hvor den bare får selen på, uden at gå med den, kan du prøve at sætte den ned i dens eget vante bur, uden snoren man holder i, men bare selen der sidder på kroppen. Så kan den selv bestemme hvornår og hvordan den vil gå. Lad den løbe/gå/snuse lidt rundt i buret, og ta' så selen af. Næste gang, kan du prøve at ta' den ned på gulvet med snoren i selen. Når den selv tager initiativ til at gå, kan du tage let fat i snoren. Nogle vil nu panikke, og der er det oftets bedst at tage den op, og berolige den. Alle min tre, reagerede dog ved straks at stoppe, så de lærte hurtigt den kommando :o)

Jeg bruger derudover samme lyd som fremaddrift til mine kaniner, som jeg gør til hestene. Altså "kliklyde" med tungen :o)

• #5   16. nov 2009 Tålmodighed tålmodighed tålmodighed smiley

Lad kaninen komme til dig (de er nysgerrige væsner). Det tager op til ½ år at få den tam på den måde, til gengæld får du verdens tammeste kanin som aldrig bider ud af det smiley

• #6   16. nov 2009 Du kan eventuelt alliere dig med godbidder, som du giver den når den kommer hen til dig. Så lærer den hurtigt at forbinde dig med noget rart.

• #7   16. nov 2009 Og aktivering: mine kaniner er glad for de store paprør man kan købe i nogle dyrehandlere som er betrukket med hø. Ellers elsker kaniner at løbe stærkt, man kan købe store skumgummibolde til dem (som de kun må få under opsyn da de helst ikke skal æde dem). Spred dens mad ud over gulvet og lad den bruge tid på at samle det op.
    Kaniner kan også ret godt lide forandring. Så flyt rundt på dens legetøj og eventuelt møbler fra tid til anden, så skal den nok være underholdt mde at rende rundt og markere det hele smiley

Kommentér på:
Kanin

Annonce