argh! Er jeg den eneste der irriteres? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg bruger mange timer om dagen på at kigge annoncer igennem.
Jeg læser altid bekrivelsen på varen samt andre forholdsregler der nu måtte stå.
Er jeg interesseret i varen læser jeg alle kommentarer igennem for at få evt svar på spørgsmål. Derudover har jeg selv været aktiv i salg.
Det irriterer mig bare at folk er SÅ blinde?
Der kan stå ALLERØVERST: JEG BYTTER IKKE. Alligevel spørger folk:"Bytter du?"
Eller hvis sælger har skrevet: "Ved bytte se købsannonce", og folk spørger: Hvad søger du?
- Helt ærligt, vil i ikke godt lade være med at spilde andres tid?
Sælger kan også have brugt tid på at skrive ALLE oplysninger ned, alligevel kan folk spørge om eksempelvis størrelse, stand osv.
Nogle folk ser sig blind i tekster, det er okay, men en hel tekst??
Læser folk bare overskriften og kgger billederne igennem og that's it?
Desuden irriterer det mig virkelig at folk laver hjerter ved deres kommentarer.
Eksempel: (BEMÆRK DETTE ER ET OPDIGTET EKSEMPEL - INGEN HÆNGES UD, OG INGEN ANNONCER FREMHÆVES)
Scapa Sports fleecedækken str 135 sælges.
Stand: Nyt
Nypris: 899
Farve: Brunt
Pris: 650 inkl porto.
Bemærk jeg BYTTER IKKE!
Køber: Bytter du? :i
Sælger: Læs venligst annoncen
Køber: Okay, vil du sælge for 300 inkl? <3 Jeg har desværre ikke mere
Sælger: Læs venligst og accepter annoncen!
- Hvad i alverden skal de der hjerter til for? Det er SÅ upersonligt og fedterøvs agtgt! Der er slet ingen mening med det. Regner folk med at få kredit for at bruge hjerter i deres kommentarer, når det er folk de på ingen måder kender? Åh nej altså!
Noget helt andet er, hvorfor skambyder folk på den måde? Regner de med at fordi de lige tilføjer et lille hjerte, så er deres skambud 100% acceptabelt? Eller regner de med at når de siger at de "desværre ikke har mere", så får de varen til den pris?
Så er der dem der kommer med lange historier om hvorfor de ikke har mere. "Jeg har lige betalt en stor dyrlægeregning fordi mit hamster var syg" - Sælger er jo ligeglad, det har jo intet med hans/hendes pris på varen at gøre.
Så er der dem der rent faktisk bytter med deres varer.
Men hvor stor er chancen for at man bytter en Passier dressur sadel for en noname?
Forstår i?
Eller hvis man sælger en hest til 100.000 pga pladsmangel.
Køber: "Bytte med min fjordhest?
Eller:
Køber: Går du ned i pris
Sælger: Kommer an på hvor meget, for det er i forvejen billigt
Køber: Okay, altså jeg har omkrng 25000 kr. :)?
Argh!
Bare lige et lille opstød herfra!
- Ellen
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Specielt det der med hjerter. Det.. Undskyld men pisser mig virkelig bare af. Og det er ikke bare i annoncer. Det er overalt. Altså.å. Du kender mig ikke for.. ARH XD
Og folk der ikke kan 'se' fair ting. Helt enig ^^
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 53
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Men noget jeg også synes er skide irriterende, er hvis man sidder og kigger på heste, så står der hverken, alder eller højde.. Men så står der, ring kun ved interesse.. og spørger man om højde og alder, så får man bare at vide det kan man få at vide hvis man ringer..
Jamen man gider jo ikke ringe hvis man søger en hest på 170+ men den de har kun er 160..
Også når folk ikke skriver størrelse på udstyret..
sep 2007
Følger: 51 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 67 Svar: 572
dec 2006
Følger: 199 Følgere: 190 Heste: 14 Emner: 43 Svar: 668
Har min pony Baltasar til salg, som altså har gået DM 2 gange er 1 pony og 12 år gammel så spørger folk hvad han koster også spørger jeg havd de har: Har kun 18.500 Amen hvad tror du dog selv Folk tænker virkelig ikke, og bliver bare så sur. TÆNK DIG DOG OM!! Haha flipper helt ud lige nu Ej men seriøst det er sket 4-5 gange Hvor de max havde 25.000? :S
sep 2007
De værste er da næsten de små 10årige piger der skriver på heste der koster pænt mange kg. "Jeg spørger lige min mor" - "Jeg må ikke". Ej hvad havde du regnet med? De er vist de færreste 10årige der får en hest til 200.000
Nu gav jeg ikke særlig meget for min pony, og han havde gået dm 2 gange, det samme i NM og EM, Med resultater, men han var også 18 da jeg købte ham
sep 2007
Jeg er evig glad for at det ikke kun er mig der har det sådan!
sep 2007
Jeg har kommenteret den annonce, og det var bl.a. den der bragte mit pis i kog.
jan 2005
Følger: 81 Følgere: 94 Emner: 57 Svar: 491
Jeg er så pisse træt af at sælge herinde.
sep 2007
Det er pisse irriterende sådan noget! Eller folk siger: Byd, og når man så byder skriver de f.eks. "for lidt. mindst 500" - SÅ LAD DA VÆRE MED AT SKRIV BYD! :d
Annie Kirkelund: Jeg har trukket ALLE mine annoncer tilbage. Gad simpelthen ikke den useriøsitet herinde.
Jeg sælger kun på Baboom,men det er jeg også snart færdig med for man kan ikke sælge noget uden at folk skal kommentere.
Eks. Jeg sælger en burberry trenchcoat fra 1980'erne (vurderes ud fra mærket i nakken) og står burberry's. Så er der en eller anden idiot der skriver: Mig snyder du sgu ikke, den jakke er fake.
Jeg skriver så til ham at han ikke skal regne med det, og at han vil blive meldt for useriøs henvendelse.
Så skriver han fandeme at han vil melde mig for at sælge fake varer, for det hedder Burberry og ikke BurberryS med s.
Jeg rullede rundt på gulvet af forargelse og grin!!! Så kommer der en gut uden viderelig forstand på mærket, udover den viden de fleste unge har raget til sig i de seneste par år, der ikke er klar over at det først begyndte at hedde Burberry uden s i dette årtusinde.
Jamen altså, jeg er sgu også træt af folk der spiller smarte uden at vide at de ikke er
sep 2007
sep 2007
argh! Er jeg den eneste der irriteres?