{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Dejlig fremgang med træning - galop.. {{forumTopicSubject}}

Træningen med Fie går bare fremad.. Jeg startede med at ride hende "rigtigt" (dvs. ikke skovtursridning) for 2 måneder siden.. Jeg har redet hende 2-3 gange om ugen og arbejdet med hende fra jorden 1-2 gange om ugen, enten tricktræning, longering, arbejde i roundpen, HMS ell lign. så hun har lavet noget 4 gange om ugen.. Men min lille pony er gået fra kun at kunne skridte og små lunte-trave under rytter til at kunne samle sig for "løse" tøjler momentvis, kan skridte godt igennem og trave med masser af fremdrift og energi, trave helt langsomt og søge frem og ned..
Jeg har så startet galop på stor volte og har ikke følt at hun havde balance.. For et par dage siden løb en anden hest så "løbsk" på banen og farede frem mod Sofie for at bide hende (de har sloges før, på folden) og jeg drejer hende rundt på en 20 m volte og sørme om ikke hun holder formen og galoppen selv på lille volte.. Forsøgte så på den anden volte. Der løftede hun hovedet lidt, men holdt det stadig under bringe højde.. Hun kunne også holde balancen i dag da jeg prøvede, så er bare så stolt af min lille pige..

Hvordan går det med jeres ridning / tilridning..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dejlig fremgang med træning - galop..
  • #1   9. okt 2009
    Det lyder da super :D.
    Det går godt med Gizzen, hun stikker ikke af mere og skyder skulder som hun gjorde i starten. Hun er jo anderledes og ride en Maja da hun reagere på den mindste bevægelse med schenklerne og der er i det hele taget flere ting at holde styr på hele tiden.
    Men vi ligger og roder med schenkelvigninger i skridt og trav, traversader i skridt og trav og versader også at få noget tempo på hende.

Holy crap der er mange ting der skal holdes styr på i sådan en versade :O!

• #2   9. okt 2009 Ja.. Det er frygteligt.. Fie og jeg arbejder med versade fra jorden.. Bare det er frygteligt at holde styr på..

• #3   9. okt 2009
    Det er virkelig viiiildt mange ting og når så Gizella er så følsom skal jeg hele tiden holde styr på hvad jeg gør med benene, trykker jeg for meget så går hun overdrevent med bagparten først, trykker jeg for lidt sker der intet, glemmer jeg udvendige tøjle gør hun intet, glemmer jeg indvendige er der ingen bøgning.

AAAARGH, maja er så meget mere enkel.

• #4   9. okt 2009 Hehe.. Det er vel bare et spørgsmål om træning :o)
    Jeg har modsatte problem.. Er vant til Sofie som et ultra følsom fra jorden og kommer så hjem til Daisi i ferien som er ude af træning og har glemt halvdelen af signalerne og ikke er motiveret til at reagere på resten..

• #5   9. okt 2009
    Argh, giv mig endelig sådan en hest der ikke reagere når man kommer til at trykke lidt for meget eller at det ikke gør noget hvis man sidder og sover lidt på.

Det er IKKE tilladt at være fraværende på Gizella, er man det så har hun skudt skulderen og er smuttet sin vej.

I need a pony hvor man bare kan ja, ride uden at ... tænke videre over at den går sin vej og at man skal være opmærksom konstant?

• #6   9. okt 2009 Hehe.. Desværre.. Ingen af mine fjordtøser tillader sovende ryttere, men Daisi er ligeglad med sovende "jord arbejde"..

• #7   9. okt 2009
    Der har jeg Tulle, hun tillader at man er sovende så længe man bare bliver ved med at gå... Tykkedyret ved ikke hvad det vil sige at være forpustet, hun forsætter selvom hun er det og når man så stopper op for at tjekke om hun er forpustet står hun og hyperventilere... FEDT.

Bah, jeg vil have Maja :D.
    Men okay, det er nu meget fedt med Gizzen og udforderende.

• #8   9. okt 2009 Det er altid skønt når det går godt ! smiley

Magic var helt igennem fantastisk under rytter idag, nok mest fordi jeg havde bestemt mig for at denne her dag SKULLE vi simpelthen bare arbejde. Magic er blevet så uopdragen efter vi er kommet på efterskole, hvis den hest ikke har faste rammer så bliver han alt for bøllet (hmm. Lidt afspejler han mig vel XD). Men i dag fik vi samarbejdet og fik noget super ud af det.
    Jeg kan ikke vente med at skulle ride i morgen XD

• #9   9. okt 2009 Lyder lækkert smiley

Fedesen er også bare en engel uden lige, altid, men overdrevent meget for tiden (;
    Vi er begyndt med galop i rebgrimen på tur, og hun er såååå lydig, jeg er virkelig stolt!
    Hun kan også næsten skifte gangart på stemmen, skal knap røre hende, det er så fedt, at vi har arbejdet os derhen :b
    Hun flytter sig lettere og lettere for tryk, og om ikke så længe så kan hun nok schenkelvigninger, hvis vi tager os sammen smiley

Kommentér på:
Dejlig fremgang med træning - galop..

Annonce