{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  de stakkels Travheste! Hvorfor er --->
  • #1   29. sep 2009 Forstår det heller ikke Ö

• #2   29. sep 2009 forstår det heller ikke. D:

• #4   29. sep 2009 Nu er det nok 10. video om travere, hvor "alle" bliver beskyldt for at hade dem. Man begynder sgu snart at hade de videoer. Det er ligesom bidløse video, hvor de nedgør bid-ryttere og viser træning fra jorden, coredo og kalder det RIGTIG RIDNING. Suk.

• #5   29. sep 2009 tror hesten er ret ligeglad, jeg bryder mig feks. ikke om arabere, syntes de har en lang grim næse. men det min mening. der skal være plads til at man kan lide og ikke lide. smiley

• #6   29. sep 2009 Ja...jeg syn's nu min traver er for lækker :o)
    Håber i alle hver især er super glader for jeres heste uanset race.
    Det er vel det det hele handler om!

• #7   29. sep 2009 jeg elsker min koldblodstraver:D

• #8   29. sep 2009 vil bare lige sige at jeg synes der er forskel på en alm traver og en koldblodstraver hvad synes i?

• #9   29. sep 2009 tror heller ikke at hesten har noget imod det. det er nok bare ejeren.

• #10   29. sep 2009 jeg er ikke til travheste, egentlig heller ikke islændere eller belgiere, jyder og andre koldblodsracer...
    hvorfor...
    man kan ikke ride dressur på dem på det niveau jeg brænder for... og nej for mig er det ikke dressur at bukke halsen sammen på en travhest, den er ikke bygget til at gå samlende øvelser...
    ikke noget den kan gøre for og den kan da sikkert være meget sød og nogle folks allerbedste ven, men ikke noget for mig. Mit klappedyr/skovturshest er min gamle dressurhest

• #11   29. sep 2009 tina: Min koldblod kan sagtens dressur hun samler sig & kan os godt schenkelvigning i skridt indtil videre så det er altså ikke bare alle.. de er ligeså gode som andre

• #12   29. sep 2009 Jeg må indrømme at jeg har haft dårlig erfaring med travere, så
    deer heller ikke min kop the.
    Men derfor må i andre gerne ha dem, bare jeg slipper. smiley

• #13   29. sep 2009 team egely... jeg ved godt du er super glad for din hest og er ikke udepå at nedgøre nogle hesteracer, den er sikkert også mægtig sød, og en flot hest for dens type, men jeg synes ikke schenkelvigning i skridt er en indikator for om hesten er samlet, og for mit eget vedkommende har jeg valgt at pensionere min gamle dressurhest, da han er kommet tilskade og kun kommer til at blive dressurhest på det plan igen... så for mig er det ikke noget ved med en traver, den har simpelthen ikke det jeg søger ved en hest til ridebrug... læs mit ovenstående indlæg, der står også...
    Mit klappedyr/skovturshest er min gamle dressurhest.

• #15   29. sep 2009 Tina: jeg siger indtil videre, hun har kun været redet i 2 måneder ordentlig for hun er hentet hjem fra sverige.. og hun har virkelig dressur potientiale(staves?) Vi kan godt vædde med hun blir en kanon dressur hest.. og koldblodstraver er mere robuste end en normal

• #16   30. sep 2009 det vil da glæde mig hvis din traver kan blive din dressurhest, men nu har folk jo også forskellige kriterier for hvad man betegner som dressurhest

• #17   30. sep 2009 tina: koldblodstravere er slet ikke ligesom de travere vi har i dk.. det er faktisk synd de har navnet traver for de er slet ikke som en.. men folk dømmer bare hesten før de kender racen.. koldblodstraver er der ikke så mange af i danmark endnu, men flere og flere er begyndt at få øjnene op for dem! det gjorder jeg da jeg mødte brilliant og de andre hun gik på fold med fra det sted jeg købte hende.. men uanset hvad race det er synes jeg ikke der er forskel på heste.

• #18   30. sep 2009 Nu vil jeg lige give min mening til kende her.
    Som tildligere ejer af en gammel GP hest (som desværre er aflivet) VED jeg godt hvad der kræves af en GOD dressur hest, og hvad der skal til bygnings messigt og gang messigt.

mIn personlig mening er at travere som vi kender dem i dk, slet og rat ikek er bygget til det, og det vil derfor være nær en umlighed for dem at gå disse klasser.

Nu er koldbldstraveren så ikke i samme kategori med de danske trav heste, da de er bygge anderleds og er gang messig også HELT anderledes.
    Nej Gp kommer en koldblods traver nok ikke til at gå lige som så maneg andre... MEN de kan simpelthen ikke sammenlignes.

Som inkarneret varmblod rytter, fik jeg øjene op for denne race ved at tilfælde, og det er slet, synd og skam at de hedder travere, især da vi i dk sammenligner dem med de tarver der går trav løb her.

Brilliant som er team egely´s pony, er så absolut velgående, med god takt fast skridt, meget stor trav med god inde undergriben, knæ læf OG ben stræk og en rummelig gallop.
    der er ingen vinkende forben og ingen skovlende bagben, der til er det med en korrekt vendt hals, god genache frihed og skrå skulder.

der er også enkelte af disse racer der falder uheldigt ud, hvor man ikke vil se dem på en stævne bane, lige osm der er DV hannoveraner, holstener osv der aldrig vil have en kina mands chance...
    Men der er faltiskt lagt flere "gode" end "dårlige" i blandt..

så fra en med viden om en korrekt bygget hest, egenet til dressur, vil jeg gerne slå fast er koldblods traveren (som burde have et andet navn) IKKE kan sammenlignes med den danske trav hest.

• #19   30. sep 2009 enig heidi(;

• #20   30. sep 2009 jeg ved godt hvad en koldblodstraver er og nej for mig... læs M I G er det ikke en dressurhest, men jeg nedgør den ikke, det er helt sikkert en fin hest, men det er ikke en hest jeg har lyst til at ride dressur på. desuden gik spørgsmålet på travere og dem svarede jeg omkring og team egely bragte selv sin koldblodstraver på banen.

• #21   30. sep 2009 ja for at fortælle det ikke var det samme overhovedet som en alm traver i dk.. også begyndte du på at den heller ikk kunne noget dressur

• #22   30. sep 2009 altsåé jeg er sku ligeglad med at folk hader dv'er som jeg har, bare jeg selv er glad for dem.
    vær dog ligeglad hvad andre folk siger om din race?:)

• #23   30. sep 2009 er jeg egentlig os, forstår bare ikke folk tænker såen..

• #24   30. sep 2009 se det har jeg aldrig sagt... jeg har sagt jeg ikke gad ride dressur på sådan en, og at schenkelvigning i skridt ikke var en indikator for samling

• #25   30. sep 2009 jeg sagde hun samlede sig når vi rider og schenkelvigning i skridt.. synes det er godt af at hun kun er redet ordentligt 2 måneder..
    og hun strækker helt igennem når vi rider,hun blir alletiders dressurhest
    og det er da helt fint hvis du ikke vil ride dressur på en koldblod.. forstår bare ikke hvorfor de skal ses som en ringere race end alle andre..

• #26   30. sep 2009 det er de skam heller ikke, jeg er bare til varmblodede heste og det er du ikke, det er fint... godt der er heste til os begge, og ejere til alle slags heste...
    der er jo også mange der synes varmblodede heste har en skrue løs og er utilregnelige, men lad dem om det, jeg er glad for mine heste og du for dine.

• #27   30. sep 2009 jeg har ikke noget imod varmblod? jeg har selv engang redet det for en, men så blev den solgt jeg elsker at ride dem

Kommentér på:
de stakkels Travheste! Hvorfor er --->

Annonce