Stakkels rideskoleponyer {{forumTopicSubject}}
Jeg havde engang part på en dejlig rideskolepony på farum værløse rideskole.
Han var så skøn og altid i sit bedste humør. Han havde lidt problemer med ryggen og fik tit ondt.
Nu får jeg så lige at vide at han bliver brugt tre timer om dagen, og er blevet sur og deprimeret.
Han begyndte at bukke hele tiden (Nok fordi ryggen gjorde ondt!) så derfor valgte de da bare at smide en martingal på ham..?!
Så var det problem løst, men hesten går jo med syge smerter og bliver mere og mere ødelagt for hver dag der går.
Jeg er rasende og jeg har lyst til at gøre noget, men dem der ejer rideskolen er vidst ikke til at snakke med, de kender kun til dressur og spring og ikke til heste!
Min vallak har været noget lignende det samme igennem.
Han stod på Hvidovre rideskole som elevhest og havde total smadret ryg.
Han bukkede og sparkede sig selv i maven under ridning da han havde så mange smerter. Det problem blev løst med store og tunge ryttere så han ikke længere var i stand til at bukke.
Fik så også at vide at bestyreren af rideskolen ikke kunne fordrage travheste, så han skulle bare slides op med tre timers rideskole om dagen indtil han var så smadret at han kunne blive slagtet.
Hvad er det der sker for nogle mennesker? Sådan kan man sgu da ikke drive en rideskole.
Jeg synes at man bør lave smiley ordningen hos rideskoler og ikke kun restauranter. Så kan forældre vælge om de vil støtte op omkring mishandling af de stakkels elevheste!
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
med mindre du har 100% bevis og hold i din sag
aug 2008
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 1.767
aug 2008
aug 2008
nov 2007
Følger: 36 Følgere: 45 Heste: 17 Emner: 9 Svar: 311
har altid ahddet rideskoler
En Smiley ordning over ridekoler lyder som en rigtig god ide gid der var nogle der ville gøre noget ved det istedet for at havde jo undt i røven over så mange andre ligegyldige nye heste regler de har lavet.
Hilsen Tiana
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 125 Heste: 10 Emner: 3 Svar: 447
Vi har dog stadig de fleste af hestene, som er lejet/lånt ud til gamle rideskolelever, som har dem næsten som sine egne ..
Vores heste har det nærmest bedre end nogle af privathestene .. Og de er alle glade og fuld af livsenergi !! Det er dejligt, at have et sted som vores. www.hiri.dk
Men ja .. nogle steder er det ikk så godt, som det kunne være
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
Stakkels rideskoleponyer