266 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

stivhed eller uren?? stivhed eller uren??

Min hest fik for 3,5 uge siden en mindre flænge i det ene bagben, jeg havde dyrlæge, som gav pencilin og mente jeg skulle have hende halvanden uges pause. Jeg blev i enighed med dyrlægen om at give hende en ekstra uge, for at hun kunne få lidt voksepause samtidig. Dvs. at hun faktisk sige at hun har fået MEGET ro, dog stadig fold dagen lang.

Da jeg skulle longere i dag, virkede det dog som om hun gik lidt mere langsomt på det modsatte bagben.. Havde svært ved at se om det var takten, stivhed eller om hun stadig er uren...

Dyrlægen mente ikke skrammen var særlig alvorlig, så synes det vil være underligt hvis hun skulle være helt.

Hmm... Hvad ville i gøre?? Longere lidt mere? Holde pause? Eller hvad???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stivhed eller uren??
  • #1   17. sep 2009 Hvad med bare at skridte hende / trække hende i en halv times tid eller noget i nogle dage og så præv igen ?

Så hendes muskler lige kommer igang igen smiley
    Det plejer at hjælpe på min de gange hun har stået halt i længere tid

• #2   17. sep 2009 Problemet er bare at hun er SPRÆNGFYLDT med energi, og har kun været redet et par måender inden pausen, så tvivler på jeg kan skridte hende uden at blive smidt ad helved til:)

Mit dilemma er bare at hun skal kåres den 24. okt. og skal op til berideren her på søndag, så ved bare ikke hvad jeg skal gøre:(???

• #3   17. sep 2009 Når :s det gør det hele lidt svære....

Er hun også uren når du rider rundt på stor volte ? eller løber med hende ?

Ellers prøv det indtil energien er væk smiley

Du kunne også prøve ( hvis i har mulighed for det) at slippe hende løs i ridehuset og så se om hun også er uren/humpende når hun løber der smiley - så kommer hun også af med noget energi samtidig ;p

• #4   17. sep 2009 Har ikke redet hende endnu, havde hende bare lige i longe i 5 min. i dag.

Men den anden dag da jeg mønstrede hende på fast underlag og op ad bakke i trav var der ikke noget..

Min venindes hest har lige forvredet kodeledet da den blev sluppet løs på banen. Så med den energi hun har, er jeg bange for det kan ende galt. Men om morgenen når hun bliver lukket ud, stormer hun rundt på folen, så det tyder ikke på at hun har ondt..

• #5   17. sep 2009 prøv at gå med hende et par rundter inden du longere, på den måde har hun bevæget sig lidt inden hun skal ind og bruge sine bagben

• #6   17. sep 2009 Jamen hun skridtede rundt i longen de første 5 runder...??

Kommentér på:
stivhed eller uren??

Annonce