1.920 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Dødsdømt, nu er hun klar igen! Dødsdømt, nu er hun klar igen!

Hej alle...

Dette her er lidt en blanding af et glædesindlæg, og et spørgsmål samt brug for gode råd smiley

For at gøre en meget lang og trist historie kort, så købte jeg i oktober 2010 min skønne hoppe Rivana. Ud over alle de problemer vi pludselig fik fordi gamle ejer havde løjet omkring alt mht Rivana (fx. det faktum at hun har haft 12 forskellige ejere fra 05-07 efter hun blev importeret fra Tyskland, at hun har været tidligere stejlehest, været mishandlet osv...) To uger efter jeg havde købt hende blev hun så skadet for første gang, og siden juni måned har hun stået med en gaffelbåndsskade på venstre forben, som var en aflastningsskade som følge af en gammel skade i højre forben...
Sidst vi var til tjek på Højgård var dommen at der var 50% chance for om skaden kunne behandles, og virkede behandlingen var der sølle 6% chance for at min guldklump nogensinde ville blive ridehest igen......

Idag var så dagen vi skulle tjekke om hun var rentgående... Og fandme ikke om hun var det!!! Jeg kunne have tudet af lettelse... Hun var en smule uren bagi, men om det var stivhed eller fordi hun for et par dage siden har stået med et ret hævet højre bagben pga for lidt fold er ikke til at sige, men der var intet for forbenene for første gang i 8mdr.. smiley

Nu fortsætter vi så genoptræningen, og så skal hun til kiropraktor og lige have løsnet op, da jeg tror en del af det også kan skyldes gamle spændinger... Min plan er så lidt at anskaffe mig nogle kølegamacher til hende. Nogle der kender nogle gode nogle?

Jeg synes det er lidt af et mirakel.... Meningen var at papirerne til forsikringen skulle sendes i morgen... Men hun er rentgående... smiley

Hvor er jeg glad, hvor er jeg glad for at jeg ikke gav op, og hvor elsker jeg dog min hest!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dødsdømt, nu er hun klar igen!
  • #1   3. jan 2012 Det lyder skønt smiley kender godt følelsen!!! Der var to dyrlæger der havde dødsdømt min pony, så kom hun op på Hørsholm og efter 2 måneder, kunne jeg starte genoptræningen smiley Det var i Februar måned og i Juni måned var hun med til DM i ponygames :')
    Det er den bedste følelse i hele verden, så tillykke med det eller hvad man nu siger smiley

• #2   3. jan 2012 Uhh STORT tillykke !!

Jeg har faktisk været ude for noget af det samme idag, så det må være en god dag smiley
    Min hest var også næsten "dødsdømt" .. Dyrlægen mente, at hun havde brækket tungebenet. Men vi måtte forsøge os med behandinger.
    I over et halvt år, har jeg redet med hackamore, osv.
    Hun har fået fjernet 2 mystiske lignene ulvetænder som sad midt i munden som pludselig var vokset frem osv.

Idag var så dagen, hvor jeg skulle se, om hun kunne rides, eller om det stadig intet havde ændret (hun havde UTROLIG mange smerter før)
    Og mon ikke, at det gik SÅ godt !? I starten var hun selvf. noget anderledes og svingede meget med hovedet, men det var som om, at hun pludselig fandt ud af, at det jo slet ikke gjorde ondt mere ?!
    Hun var simpelthen SÅ sød ! Hun rejste sig helt naturligt op i nakken. Hun plejer ellers at være rigtig stærk, men var pludselig let som en fjer.
    Blev også bare SÅ glad !! Endelig noget lykke til os smiley

• #3   3. jan 2012 Marie-Louise
    Ja, det er helt utroligt! Det betaler sig at kæmpe lidt!:-)

• #4   3. jan 2012 hjerteligt tillykke med hesten er ''rask'' dejligt hun har en god ejer nu så når hun har været kastebold og mishandlet. tommel op.

har desværre ingen erfaring med kølebandager så det kan jeg ikke hjælpe med .

• #5   3. jan 2012 Pixies

Tusind tak!

Stort tillykke til dig også, hvor skønt! Det er simpelthen utroligt, man mister fuldstændigt modet når man får en sådan melding af en der er uddannet i faget, og når man så pludselig trods oddsene får det hele vendt rundt, så står man bare med den bedste følelse i verden.... smiley

• #6   3. jan 2012 Pernille P

Tusind tak.... Hun har i hvert fald ikke haft det nemt, jeg har haft hende i 14 måneder, og passer det hvad jeg har fået af vide, så er jeg den der har haft hende længst...
    Ja, det er så skønt at hun er frisk igen, nu håber jeg det holder smiley

• #7   3. jan 2012 Ej hvor fedt! smiley
    Ang. gamasher, så ville jeg anbefale Back on track staldgamasher, de er GULD værd! smiley

• #8   3. jan 2012 Tillykke til trådstarter og alle jer andre med gode heste-historier smiley

Kommentér på:
Dødsdømt, nu er hun klar igen!

Annonce