1.626 visninger
|
Oprettet:
bøjle på tænderne - afslag. {{forumTopicSubject}}
hej
hvor mange af jer har bøjle på tænderne- vis ja, hvilken?.
har nogle jer sagt fra for at få bøjle på?,.
er meget i tvivl );
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.061
jun 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 204
Jeg havde så det problem at skoletandlægen ikke mente jeg behøvede det. Men hvis ikke jeg fik den på, ville min fortand til sidst stå næsten vandret, fordi mine tænder var så skæve. Så jeg fik min tandlæge til at skrive til skoletandlægen.
Og jeg er rigtig glad for at jeg fik det gjort Og nej, det er bestemt ikke pænt mens man har den på, men man bliver virkelig glad for det når den kommer af!
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Havde i starten bare almindelig togskinner, og efter den blev taget af fik jeg gane bøjle. havde ca bøjle på i 2 år.
Jeg fik bøjle fordi mine mund for for lille til at mine hjørnetænder kunne komme ned, og det er ikke fedt at være 13 år ikke havde nogen hjørnetænder.
Desværre var den en rigtig dårlig tændlæge der satte bøjle på, så den har desværre medført at mine fortænder nu sidder bag de andre tænder, og derfor er i spænd, plus at mit ene sæt kindtænder faktisk nu vender forkert i tandrækken
aug 2007
Følger: 103 Følgere: 120 Heste: 2 Emner: 664 Svar: 3.105
Og er faktisk ikke flov/ked af at havde det på. Jeg ved at det bliver pænt når jeg får den af ;p
Vi løj lidt overfor tandlægen for at hun skulle skrive en anmodning til en specieltandlæge ;p
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.219
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Min søster gik med bøjle i 3 år, tror jeg det var, og hun er virkelig super glad for at være sluppet af med de skæve tænder. Hun ligner også en helt anden nu hvor tænderne er lige, det klæder hende rigtig godt
Så jeg synes man bør gøre det. Det er dumt at skulle gå med skæve tænder hele sit liv, bare fordi man ikke gad have en bøjle på i nogle få år da man var barn.
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Det var nedern, for jeg kunne ikk sige noget, for jeg måtte ikk trykke den flad, og det gjode lidt ondt at få den rettet ud xD
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 121 Svar: 438
der er så bare lige det at jeg har "tvangsføring ved sammenbid" og 8 mm overbid! det er ikke noget specielt men,..
først skal jeg jeg så ha en ganebøjle på agtig med en fjeder inden i agtig noget ? og så skal jeg have togskinenr i overmund og undermund, i 25 måneder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! med elastikekr i begge kæber det gør jo herre ! nas. og bagefter slutter vi lige af med en almindelig ganebøjle i 1 år ! ): jeg er 13, kan ik få dem af til min konf, jeg har inen problemer med mit tandsæt, jeg har aldrig selv lagt mærke til det, der er 10 procents chance for jeg får ondt. ellers varer behandlingen også til jeg er mindst 20!, ved simpelhent ik hvad jeg skal gøre.
nov 2008
nov 2008
jun 2006
Følger: 250 Følgere: 231 Heste: 8 Emner: 162 Svar: 2.258
Og man skal jo ikke have dem på resten af sit liv
sep 2005
Følger: 82 Følgere: 89 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 1.607
Alt er ikke bedre end intet Der er en grund til man skal have dem på et vist antal måneder - ellers risikerer man bare at tænderne rykker sig tilbage...
Jeg har haft stort set alle bøjler - undtagen nakketræk. Men ellers både togskinner, ganebøjler (både dem der kan tages ud og dem der sidder fast) og bøjler man skruer på. Er rigtig glad for det nu selvom det tog rigtig mange år - men man lærer at leve med det. Det er altså ikke så slemt.. Som nogen af de andre siger risikerer du at få smerter - så jeg ville nok vælge at lytte til tandlægen
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Har haft en slags musefælde i ganen, derefter en jeg skulle sove med men den faldt af da jeg ligger mildt sagt uroligt om natten, så når jeg vågnede om morgenen var den enten faldt af eller lå oven på mit hoved.
Har sagt nej til at få togskinne på. Gider ikke det bøjleræs mere.
Der er så meget andet galt med mine tænder ( mangler 6 tænder ) så jeg gider det ikke mere. Det togskinnen ville gøre ville mest være kosmetisk og det kan ejg godt overleve uden.
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
sep 2007
Da jeg fik bøjlen af, hvade jeg 3 huller, plus betændese i rødderne i min ene kindtand. Efter 5 rodbehandlingere, knækkede min ene tand på langs og halvdelen måtte rykkes ud. Så byggede de plastik om tanden som dog ikke holdt, så cement, det hjalp hellere ikke, og nu her 4 år efter har jeg fået en krone på til 6000 kr. Og det skal man jo selv betale når man er over 18. Derudover er mine tænder SÅ følsomme og alt koldt, varmt og surt og sødt, gør ondt i minde tænder, hvilket skyldes at tandrødderne jo har rykket sig frygtelig meget under tandreguleringen. Men det væreste af det væreste og det der giver mig størst problemer er at efter jeg fik bøjlen af og til trods for at jeg stadig har en limet bøjle på indersiden af de nederest tænder og gik med ganebøjle i 2 år, så har mine tænder flyttet sig og nu bider jeg ikke længere rigtig sammen. Hver gang jeg bider sammen, hamre jeg mine undertænder op i mine fortænder og det betyder af mine hjørnetænder i overmunden konstnat bliver presset og derved er de lettere løse og kan bevæge sig for meget. Jeg har ofte hovedpine og mine kæber er så angspændte fordi mine tænder ikke bider naturligt sammen og for at der er plads skal jeg nærmest trække kæben tilbage, men det er enormt anstrengede og pt sidder jeg med rigtig ondt i kæberne. Det kan gøre så ondt at jeg af og til på tage panodil for det. Det kan de ikke gøre noget ved, udover bøjle på en gang til, og det bliver over mig lig.
Så tænk dig rigtig godt om.
aug 2007
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 342
og om en månes skal min bøjle af, også skal jeg have ganebøjle, som jég kan tage af og på .D
maj 2007
Følger: 136 Følgere: 128 Heste: 11 Emner: 37 Svar: 614
apr 2009
Følger: 61 Følgere: 61 Heste: 4 Emner: 25 Svar: 84
sep 2007
Freaking 4år :O. Fuck hvor er jeg glad for jeg har sagt nej når jeg høre alt det ;o.
sep 2007
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.381
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 1.051
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 2.277
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Så jeg synes det er hul i hovedet ikke at få dem rettet. Man kan da vel for søren leve med at have bøjle på i et enkelt år eller ligende hvis man derved undgår tandproblemer eller andre ulemper senere. Bøjle er røvirriternede ja, men så slemt er det altså heller ikke. Og hvad angår det sociale, så gør det altså ikke den store forskel om man har bøjle på eller ej, teenage år er svære uanset om man har metal i munden eller ej
sep 2007
Signe B - Det kan jeg så gangtere dig for det har, især hvis man har kæreste på eller leder efter en, naaaaah så er det ikke det fedeste med bøjle på.
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.777
Og fortryder det faktisk for mit smil er ikke særlig pænt.
Og jeg kan få bryd på min kæbe senere.
Og skal selv til at betale for det hvis det går så galt
nov 2008
nov 2008
sep 2007
Nej, men jeg har sq ikke lyst til at undvære drenge pga. en bøjle xD.
Nu er min heller ikke noget supervigtigt - mit krydsbid er rettet, natbøjlen opgav de fordi den ikke hjælper når den ligger oven på hovedet af mig når jeg vågner og togskinnerne er sådanset kun for at rette på det natbøjlen ikke kunne - som kun har kosmetiskbetydning, den kunne have et eller andet hvis jeg ikke var færdig med at voske, men det er jeg sådan cirka.
Oh nej tak om jeg gider have min selvtillid ødelagt pga. sådan en + 117 huller, nix.
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.051
-Jeg havde 1 cm overbid, hvilket er meget, da man kun skal ha 2mm, og mine tænder var virkleig skæve.
Det er mega smertefuldt og togskinderne laver bare mærker i tandkødet - har stadig en masse ar, selvom det er 3 år siden ejg fik dem af, og det gør virkelig også ondt i tænderne, når tandlægen har strammet det der ståltråd noget, MEN, jeg synes helt klart det har været det hele værd. Mine tænder er lige nu og har ikke overbid Det er jeg rigtig glad for
-Dog har det for mit vedkomne fået det mén at jeg nu har revner i kæbe-knoglen, fordi mine tænder simpelthen har rykket sig for hurtigt, og derved ødelagt den knogle lidt, men det kan ordnes ...
Synes helt sikkert ikke du skal sige fra, hvis du kan få bøjle, selvom det virkelig ikke er kønt, men du får pæne tænder af det ! :o)
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.408
halvdelen af jer har den på 1 år og af den er og wupti i har et smukt smil.
JEG derimod. ohh ja. jeg har haft den på sidste 2003 - dvs. 5 år ca. og tjah. Jeg er blevet opreret i munden, hvor hele min overkæbe blev sprættet op og der blev sagt kæder fast i tænderene og syet samme bagefter, jeg fik fjernet 2 tænder i mellemtiden som IKKE er vokset ud da det var blivende tænder. Jeg lå syg 1 uge efter med betændelse i munden. Jeg fik monteret 4 ringe rundt om mine kindtænder, og så blev der ellers trukket til - det gik i stykker hele tiden. jeg var til tandlæge hver 14 dags da jeg på mystisk vis fik den ødelagt konstant.
Jeg er i dag snart 17 år og der er ikke sket så meget endnu. Jeg har en løs fortand som godskelov bliver hængende. Men min ene tand, som egentligt burde vokse lige ned, voksede skævt. Så skævt at den var begyndt at gnave i roden til mine fortænder, så mine fortænder sidder ikke ret pænt
Nu er der endelig begyndt at ske noget. Nu er de begyndt at vokse ned. men de er stadige skæve. Så de bliver rykket stille og roligt ned på plads og bliver flyttet en anelse til siden. Når de er det - tjah så har jeg jo stadig to fine mellemrum - så jeg ligner en kanin :s
Der skal så sættes to erstaningstænder fast.
Så inden jeg er færdig er jeg ca 18 år - hvis ikke 20 år.
Og for det ikke skal være løgn, så havde jeg for en del år siden overbid, så der fik jeg sat en fin skinne på som jeg skulle bide i får at få mine tænder på plads.
Jeg har absolut ikke et kønt smil og smiler stortset aldrig.
Så lad vær med at havde så ondt af jer selv. Jeg vil ihvertfald gerne byttet!
bøjle på tænderne - afslag.