{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.464 visninger | Oprettet:

Bue bag tænderne efter bøjle {{forumTopicSubject}}

Hej!

Sagen er den, at jeg efter jeg havde haft togskinne på, fik sat en tråd bag tænderne i over- og undermund. Men den bliver VED med at knække af i overmunden - og eftersom de har afsluttet min behandling hos bøjletandlægen i 2012, så skal jeg selv betale for skidtet. Og jeg har efterhånden betalt 2000 kroner af egen lomme for at få det sat fast igen - ca 400 pr gang. Den har været der i tre år nu og egentlig burde tænderne have fæstnet sig. Men alligevel bliver jeg i tvivl - min tandlæge siger selvfølgelig at den skal sidde så længe den kan, men det er virkelig irriterende at den falder af hele tiden! Det gør ondt og jeg har uendelige ar på min tunge, fordi jeg skærer mig på den.

Er der nogen af jer som har fået pillet den af? smiley og hvad blev resultatet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bue bag tænderne efter bøjle
  • #1   14. aug 2015 Det hedder en retainer bøjle, som sidder på dine tænder. Den skal helst sidde til du er 25 år. smiley

• #2   14. aug 2015 Min den øverste er taget af da jeg også bøvlede med den, mine tænder har dog rykket sig lidt. Den nederst sidder endnu ca 6 år efter

• #3   14. aug 2015 Jeg har stadig min på og det er efterhånden 6 år siden jeg fik min bøjle af, jeg havde mange problemer med min det første år, men så fik jeg lagt en på som sidder sådan i en bue opad mod midten, så den sidder højt oppe på fortænderne mod ganen, hvilket har gjort at jeg ikke har fået gjort noget som helst ved den i 5 år! smiley

Jeg vil helt klart råde dig til at lade den blive på, ville ikke tage chancen! smiley prøv at fortælle din tandlæge dit problem, måske kan de sætte den anderledes? Eller kontakt din tidligere bøjletandlæge smiley

• #4   14. aug 2015 min blev pillet delvist af i overmunden da den også altid røg af og det er nu over 4 år siden og har ikke set en forskel smiley

• #5   14. aug 2015 Min er gået løs på en tand og vokset op i min gane, åbenbart, har ikke været til tandlæge siden 2012 så det skal laves her den 24/8 og min tandlæge sagde at den skal sidde der til jeg er 25 hvilket er om et halvt år smiley men der hvor den er gået løs er min tand blevet skæv igen smiley

• #6   14. aug 2015 Har stadig mine 'tråde' på og mit tandkød øverst har vokset rundt om, så har konstant smerter.. Regner med at få både øverst og nederst fjernet inden jeg er 18 altså den 23 sep

• #7   14. aug 2015 Åh nej, Line og Michelle smiley det lyder forfærdeligt smertefuldt!!

• #8   14. aug 2015 Hvad med at skifte tandlæge og forklare problemet - om der eventuelt skal laves en ny model. Jeg har været heldig aldrig at have problemer med min bøjle jeg havde - udover at ganebøjlen lavede dybe huller i min tunge, samt min fjeder drejede sig ind i mellem - men ja det var ikke noget tandlægen skulle gøre. Har hellere ikke problemer med mine tråde, udover at der er små huller i limklatterne, sååå maden sætter sig.

Jeg ville ihvertfald have byttet tandlæge. Og så skal den ikke helst sidder der til den er 25, men faktisk så længe af ens liv som muligt

• #9   14. aug 2015 Udover mit tandkød er mine tænder blevet lidt (ikke meget men nok til jeg ikke synes det er pænt mere) skæve.. Så er ret ligeglad nu.. 4 år med bøjle får så lidt og nu næsten lige så skæve tænder -.-...

• #10   15. aug 2015 Mit gør ikke ondt, vidste det ikke før hun min tandlæge sagde det smiley

Kommentér på:
Bue bag tænderne efter bøjle

Annonce