{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Hvorfor fjordheste???:O {{forumTopicSubject}}

der er SÅ mange der har SÅ meget imod fjordheste? smiley
Men HVORFOR har i så meget imod fjordheste ::O

sad lige og kiggede det her indlæg igennem om at hvad for en race man synes er grimmest..
og de fleste sagde fjordhest..
og desuden synes jeg heller ikke man kan sige hvad for en race der er grimmest!

Alså helt ærligt!! smiley

og det er slet ikke fordi jeg har noget imod dem som ikke synes om fjordhesten, det er da fair nok og folk skal have lov til at have deres mening. Men hvorfor er der så mange der ikke kan lide fjodhesten??

Så mit spørgsmål til jer er:

hvorfor kan i ikke lide fjordhesten?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor fjordheste???:O
  • #1   24. aug 2009 Grim er jo ikke ensbetydende med man ikke kan lide hesten...
    De fleste synes fjordheste er for ens og der ikke er nok variation i farverne smiley

• #2   24. aug 2009 I<3FJORDHESTE

• #3   24. aug 2009
    Og hvorfor rager det dig så meget?

Har skam part på en fjordhest men jeg er ret så ligeglad med hvad andre mener om fjordheste. Jeg er STOLT af at have fjordheste som favorit race. Jeg ville 1000 gange hellere sparke røv til et stævne på en fjordhest end være nr. 30 brune sportspony i rækken.

Var dog stolt? Hold your head high!
    Hvis du ikke kan det, så lad være med at give fjordhesten et ryg for at have svage ryttere der ikke kan tage kritik ved at oprette et sådant emne.

• #4   24. aug 2009 Okay helt i orden
    jeg synes jo selv at fjordheste er helt fantatiske!! ;D

Men folk har deres mening hehe så jeg flipper ikke ud hehe ;D

Andre???

• #5   24. aug 2009 Svindel&Humbukµ
    enig og så dem jeg har set har været pisse frække jeg ved bare jeg vil aldrig have sådan en:D

• #6   24. aug 2009 De ser alle ens ud? Jeg kan ikke lide deres kraftige bygning(er til sports heste typen) og kæmpe tykke hals. De er mega stærke, og deraf er der en del som er trælse at håndtere. De er bestemt IKKE nogen god børnepony, pga. deres mange kræfter. Jeg har dårlig erfaring med dem !! Ja, der er da nogle få af dem som gåer en okay dressur, men det er som regl med voksne rytter.

• #7   24. aug 2009 jeg er sgu HELT VILDT stolt af at have en fjordhest min egen kan endda gå la i dressur!!

Så der er sgu ingen der skal komme og sige at min fjordhest ikke kan noget haha ;D

• #8   24. aug 2009 Personligt synes jeg nu fjordkrikkerne er super kønne smiley

• #9   24. aug 2009 men ja er også mere til de sporty

• #11   24. aug 2009
    Nej, men når du opretter et sådan emne så virker man sku som en der ikke kan tåle kritik og ikke har noget selvtillid men brug for at blive bekræftet :).

Til hækken med dem der stadig tror at fjordheste ligner nogen der har gået på en mark de sidste 15år år og pyntet og aldrig set en dressur bane, dem der en gang har haft en dårlig oplevelse med dem og nu derfor ikke kan lide racen fordi de jo alle sammen er så frække, eller dem der syntes de alle sammen ligner hinanden fordi de ikke har evnerne til at kunne se forskel på dem.

Så længe du kender sandheden og din mening så hør på den istedet for at tage tingene så personligt smiley

• #12   24. aug 2009 Ida T

ikke alle er kraftige..
    og ikke alle er helt uopdragne.. men MEGET søde
    og jeg er 14 og min går LA i dressur!!

Se bare på min smiley

Men ja du har din mening og jeg har min og det acceptere jeg fuldt ud ;D

• #13   24. aug 2009 Stortset alle heste/ponyer kan jo ride LA- dressur smiley Så højt/svært et niveau er LA jo heller ikk.

• #14   24. aug 2009 jeg kan skam godt tåle kritik jeg ville bare have et svar på et spørgsmål smiley
    det er det hele smiley

• #15   24. aug 2009 Ida T

det har du helt ret i men jeg siger bare at mange siger at fjordheste højest kan gå LD har JEG hørt smiley
    Men det jo heller ikke det, det kommer an på smiley

• #16   24. aug 2009 Krikken: NU har vi jo så haft 2 dumme norbaggere + set en masse trælse nogen ude på rideskolen.. og jo dem på rideskolen går okay med de voksne erfarne ryttere.

• #17   24. aug 2009
    Det svar kunne du have fået ved at søge i forum smiley

• #18   24. aug 2009 personligt kan jeg ikke lide fjordhesten. Den er alt for firkantet.
    Men derfor er jeg da ligeglad med at andre kan lide den race.

Alle har jo hver sin smag :o)
    Respekter det.

• #19   24. aug 2009 Det er vel en smagssag...

Det kommer da også an på hvad man vil med sin ridning. Hvis man vil ride spring på internationalt niveau er en fjordhest nok ikke lige sagen.
    Men den er jo fin som hygge hest...

Har ikke på den måde noget imod fjordheste, men kunne da aldrig drømme om at købe en. Kunne ikke se hvad jeg skulle bruge dyret til...

• #20   24. aug 2009 DVH: Jo hvis man vil ride konkurrence? og har nu ikke set mange fjordheste ved distriktsstævnerne.(1-2 stk. i alt)

• #21   24. aug 2009 Zofia - Fotografering tilbydes !

hvornår har jeg sagt jeg ikke respektere jeres smag af heste??
    jeg har sagt hele indlægget i gennem at alle har sin egen mening og at det acceptere jeg fuldt ud!! smiley

• #22   24. aug 2009 Sådan er det jo også med travere(;

• #23   24. aug 2009 Ida T

det er jo bare et spørgsmål om ejern har tiden og tålmodigheden til for ja fjordhesten er en svær race men den kan godt!!
    men det ville sgu da også være kedeligt at bare have en hest man bare kan komme ud at starte stævner på med det samme smiley
    se det er det sjove ved fjordhesten..
    man skal kæmpe for at komme langt!! smiley

• #24   24. aug 2009
    Ida T - Kender skam folk der er løbet ind i et par uheldige nogen, stakkels dem de ved ikke hvad de går glip af og mener bagefter kun en ting om fjordhesten og den mening har de ikke i sinde at ændre :).

Kan da nævne Prisco ( http://bluebirdlane.com/prisco.html ) og Guusje ( http://www.guusje.cjb.net/ ) samt Banshee ( http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=-Wqb8dZ47q0 )

Bare fordi jeg har mødt 5 dumme brune ponyer, syntes jeg ikke at alle brune ponyer er nogen dumme krikker uden talenter der stikker af - næ, man kan hvad man vil.

Besides det, så er det sjovere at sparke røv på en hest som folk ikke forventer det fra og som kræver mere end andre.

• #26   24. aug 2009 de fleste der ikke kan lide fordheste tror jeg er uvidne de tror fjordheste staidg er trælse nordbagger fra den lokale rideskole som man skulle hive og flå i for at få til at gå.. men heldigvis ligger landet ikke helt sådan der findes naturligvis stadig trælse fordheste men der findes jo mindst ligeså mange trælse brune heste så uviden hed.. jeg fladt for racen for mange år siden og har været rundt om fuldblods og varmblod heste men kom tilbage til fjordhesten men vælg hellere en brun hest hvis man ikke kan med fjordhesten den den er helt igennem en fantastisk race bare misforstået og brugt til det forkerte.... så længe leve fjoller der kommer heldigvis flere og flere

• #27   24. aug 2009 jeg er helt vild med fjordheste, især den nu avlet sporty type med stor lang pandelok...
    men der er ski INGEN som er intra i at købe/bytte med min super godt gående DV hoppe på 3 år, så jeg kan få købt sådan en dejlig fjordhest til mig og min datter

• #28   24. aug 2009 hov fordheste ligner bestemt ikke hinanden der findes både gule, røde, ulsblack grå ovs så ja uvidne mennesker er der nok af

• #29   24. aug 2009 HVorfor gå så meget op i hvad andre synes som fjordhesten?
    Jeg har selv en fjordhest, men er da fuldstændig ligeglad med hvad andre synes om ham og om racen, det vigtigste er at jeg selv holder af ham smiley
    Og hvis folk ikke kan lide racen kan de jo bare lade vær med at købe den smiley

• #30   24. aug 2009 mange kan helder ikke lide islænder
    prøvede for et par år siden på roskilde dyreskue hvor et show vi havde set på også ville islænderne kommer ind bagefter hvor jeg hørte nogle sige " ååh..nej nu kommer islænderne lad os gå" og der var mange der så gik fordi nogle andre begyndte at gå.

det syntes jeg er ærgeligt folk må godt havde deres mening
    men det surt de giver racen et dårligt indtryk

fjordheste bliver nok opfattet dårligt netop fordi den ikke er en let race
    nogle folk har tydeligvis ikke tålmodighed til det og der vil altid være folk der vil havde store heste istedet for sådan er det bare smiley

• #31   24. aug 2009 jeg går heller ikke op i hvad andre synes smiley
    jeg tænker hvor kunne det ikke være en anden race
    men jeg elsker og min utroligt højt og jeg skider på hvad andre synes men så kom jeg bare i tanke om "hvorfor fjordheste" smiley

• #34   24. aug 2009 DVH
    Så går du jo også op i det ellers havde du ikk lavet dette emne. smiley

Men jeg har nu aldrig oplevet at folk ikke har kunne lide min fjordhest smiley

• #35   24. aug 2009 <b>Ida T</b>
    Hvad synes du så om friesere ?
    De ser da også alle "ens" ud, er kraftige og har store halse ..

Jeg kan snildt kende forskel på fjordheste, det kræver bare at man kender dem ;D
    Synes det er en herlig race smiley

• #36   24. aug 2009 Hvis du syntes der bliver rakket ned på fjordheste - så prøv at eje en traver :b
    Men som er der blevet sagt, vær dog ligeglad? Du elsker din hest ikke? Så er det da ligemeget hvad andre syntes.

• #37   24. aug 2009 hvorfor synes folk så ikk haflingere er grimme? de ligner ogs hinanden og r kraftinge og friser er nok de værste! de ligner alle sammen alt for meget hinanden og er også kraftige..

• #38   24. aug 2009 Synes nu fjorheste er nogle flotte og dejlige dyr smiley
    Da jeg var mindre red jeg en fjordhoppe, som jeg så skulle have med til stævne. min veninde og jeg skulle springe en klasse hver på hende, så jeg red LD og hun red LC. Da jeg skulle ind på banen, stod der en tøs på en flot sporty pony og ventede til hun skulle ind. Min veninde hørte så hvad snottøsen sagde. Og de ting hun ikke kunne lukke ud om at en fjordhest da ikke kunne springe og at de var grimme osv. Red så en flot 0 runde, med en fuldstændig styrbar hest. Og da hende pigen så kommer ind, er ponyen fuldstændig ustyrlig og rager alt ned. Blev nr. 2 i klassen, og min veninde vandt LC'en. Det siger sgu lidt om at folk der mener noget dårligt om fjordheste bare skal lukke en hvis ting smiley og hvis jeg kunne styrer fjordheste da jeg var mindre, så må folk være dårlige ryttere hvis de ikke kan smiley min mening.
    Kender op til flere fjordheste der også går military. Der har da været mindst en der var udtaget til EM, og min venindes gamle pony blev da kvalificeret til DM smiley
    Synes det med at fjordheste er trælse og ikke er til at styrer er noget fis, det viser bare at rytteren ikke har været dygtig nok. Der er da mange andre racer og heste der er mindst lige så svære at styrer smiley

• #39   24. aug 2009 Synes fjordhesten er en skøn hest smiley har ikke nogen selv.
    Men deres udtryk er bare godt . Også tænker jeg da meget mere WOW når jeg ser en fjordhest der går lidt højere dressur/spring end når jeg ser en varmblod gå VM osv. smiley

• #40   24. aug 2009 jeg er også fuldstændig ligeglad med hvad andre synes smiley

• #41   24. aug 2009 <b>** Venus ** </b>
    Ja, det er sgu noget mærkeligt noget .

• #42   24. aug 2009 tror måske grunden til at mange er mere vilde med friseren er fordi det er en langt mere ædel hest med super fed udstråling (efter manges, IKKE alles mening)

• #44   24. aug 2009 Tror problemet er at folk tit ikk har deres egen mening om tingene. Samt at det ligger i at fjordheste har et dårligt ry

• #45   24. aug 2009 AM:
    jeg er helt enig med dig. min datter på 4 år er lige startet til ridning samme sted hvor jeg startede for 17 år siden. og sjovt nok så har de stadig en del af de fjordheste som jeg red og tilred dengang, og tro mig jeg kan sagtens kende forskel på den alle, selvom det nok er omkring 10 år siden jeg stoppede der.

• #47   24. aug 2009
    Fjordheste er ikke svære at kende forskel på end nogen andre :D.

Dog, da jeg startede med at have part på Maja kunne jeg ikke kende hende fra Gizella kun hvis de havde grimer på. Havde de ikke der var jeg på røven også måtte jeg hen og gå med dem fordi at Maja var langsommere i optrækket end Gizella... Har faktisk præsteret næsten at få den forkerte hest med ind.

Men nu kan jeg kende dem selvom de står oppe på bakken og jeg kun kan se røven af dem - samt jeg finder det nemt at kende forskel på andres fjordheste :).

Jeps.... Hvis man syntes de alle sammen ligner hinanden så gør de det, men lære man at de ikke gør -så er det ment at kende forskel.

• #49   24. aug 2009 <b>© Eiluj go Emmaj - Kommet for at blive! </b>
    Hahah, "<i>medlidt træning</i>" . Det kræver jo træning uanset hvilken race du rider . Og nej, ikke alle kan ride LA, det kommer helt an på hesten - individuelt !
    Selvfølgelig er en DSP mere "konkurrenceegnet" end en fjordhest, da folk jo ikke starter på deres fjordheste, da de ved at de ikke får særlig flotte resultater pga racisme fra dommerne - fordi de netop tænker som dig.

Og hurra for dig og din M-hest .. øøh, nå .

• #50   24. aug 2009 Eiluj: Det er sådan er der er en sporty- og en gammel type fjordhest, og det siger vist sig selv at formålet med den sporty er konkurrence smiley

• #51   24. aug 2009 AM - skulle lige til at sige det samme smiley har haft Samson i 4 år, og jo han kan øvelserne til LA og mere, men det kræver altså også bare lidt mere end det at ride LA, fx at hesten suger på biddet og er oppe i hånden smiley
    Men fint at nogle kan sidde og blærer sig med hvad de og deres heste kan. Eller noget.

• #52   24. aug 2009 ' nu læste jeg lige begrundelser : "de ser ens ud", hvad søren gør DV'ere så ikke? Hm :L .

• #53   24. aug 2009 så så nu er Eiluj heller ik så gammel, så hun vil jo nok gerne "blære" sig lidt .. haha xD

• #54   24. aug 2009
    Så har du også misforstået noget ;). De VAR avlet til at trække tømmer i skoven i Norge hvor traktoere ikke kan komme til og hjælpe til hjemme på gården.
    Men efterhånden som der er blevet mere og mere brug for en sportshest end en hest til at trække tømmer ud fra skoven, så har man avlet hen mod hvad folk vil have.

Derfor ligner den bedst kårede avls hingst i 86 ikke den bedst kårede avls hingst i 96 fordi de er blevet avlet mere spinkle.

• #55   24. aug 2009 uvidne folk er der stadig nok kan eg se og flere har nævnt at man ikke ser fjordhesten så meget til distrekt stævner og internationalt åhh ne for fordheste foreningerne holder deres egne stævner som fuldt ud ligger på samme niveo som alm stævner jeg selv vil ti gange hellere deltage til disse stævner end alm fordi de er mere hyggelige

• #56   24. aug 2009 <b>Stald Albrekt -> nu med fløjhoppe .</b>
    Ja, dér hører man ikke klamme kommentarer om ens race .

En masse lækre ponyer til de stævner smiley

• #57   24. aug 2009 AM: Jeg syntes Friser er nogle rigtig flotte heste, og jeg elsker at se på dem når de går flot i shows osv. Men jeg ville aldrig selv købe en friser, det er ikke den type heste jeg er til smiley
    Min første egen pony var da også en haflinger, han var en utrolig sød og dejlig pony, og jeg var utrolig glad for ham smiley men da jeg er/var konkurrence rytter og hans kapacitet(og måske højde) ikke rakte til distrikts stævner blev han solgt. Jeg har været oppe at se til ham, og han erstadig en utrolig dejlig pony. Men jeg er alligevel meget glad for at jeg solgte ham, da han slet ikke er min type hest mere smiley Hvis jeg havde beholdt ham var jeg ikke kommet videre med min ridning.

• #58   24. aug 2009 jeg kan personligt ikke lide fjordheste fordi:
    De er kedelige - næsten samme farve allesammen.
    De er korte og kompakte, har store hoveder, korte tykke ben og tja de fjordheste jeg har redet har bare ikke sagt mig noget overhovedet. De er sikkert søde nok men det bliver bare ALDRIG en race for mig, men sådan er vi jo forskellige.

• #59   24. aug 2009 Jeg elsker Nodbagger ligeså højt som jeg elsker mine skønne islændere, travere ryger også ind under de bedste racer samt frieseren, MEN, hvis de er af den spinkel type, så "gyser" jeg lidt, da det slet ikke er mig.

• #60   24. aug 2009 <b>Ida T</b>
    Hvad jeg læser i din besked:
    <i>bla bla blah <b>dobbeltmoralsk</b> bla bla <b>fordomme</b></i>

<b>..Jolly&Camino-Stjerneponyerne .</b>
    Igen, uvidenhed .
    Min venindes fjordhest er faktisk ekstrem lang, så der dør din lille tese .

• #61   24. aug 2009 AM: Jeg ved godt jeg har fordomme om fjordheste, sådan er det bare smiley men har da også indrømmet at jeg har set nogle der har gået okay(vel at mærke med voksne ryttere), men efter mit hoved kommer de aldrig over LA-niveau. men hvad er det der er så dobbeltmoralsk ?

• #62   24. aug 2009
    Hvis fjordheste aldrig kommer over LA niveau, hvad laver Athos så når han tager placeringer med hjem i MB/MA mod heste?

• #63   24. aug 2009 Krikken: Er det denher du snakker om (link fjernet) ?
    For efter hvad jeg kan se er det 'kun' LA-erne den har fået plac. i, og så har den gået at par MBér. Og ja det er da også rigtig flot klaret smiley Men hvor mange DVér kan ikk lige det ?

• #64   24. aug 2009
    Ja det er ham jeg snakker om :o)
    Samt hestene jeg tidligere linkede til, Prisco ( http://bluebirdlane.com/prisco.html ) og Guusje ( http://www.guusje.cjb.net/ ) samt Banshee ( http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=-Wqb8dZ47q0 )

Men det er netop fordi det er en fjordhest at det er mere interessant end en DV, den er bare nummer 30 brune hest i rækken der gør det alle de andre også gør :o).
    Meget sjovere at se hvad folk kan udrette med en race der ikke oprindeligt er avlet til det samt jeg også mener det kræver mere erfaring, gå på mod og tålmodighed at få en hest der op - det er ikke noget man bare lige kan, så derfor finder jeg det ikke fantastisk at en DV gør det.
    Giver mere 'credit' til en rytter der har redet en fjordhest der til end en DV rytter.

• #65   24. aug 2009 Ja, men hvis man har fjordhest, så er den jo også bare fjordthesten nr. 30 gul hest i rækken af fjordheste ?

• #66   24. aug 2009
    Det er jo netop ikke nr. 30 hest i rækken når vi snakker til MB/MA klasser f.reks :).
    Men ja, de ligner hinanden hvis man ikke kan skille dem ad men kan man det så er de lige så forskellige som en plettet og en sort hest :).

Derfor dur det jo heller ikke og sige at man ikke kan li fjordheste fordi de alle sammen ligner hinanden men sige at man godt kan li DV'er eller hannoveranere, de ligner jo også alle hinanden.
    Det gør mange racer i det hele taget, da racer jo har en karakteristik og et avlsmål man går efter, sjovt nok :).

• #67   24. aug 2009 Fjordhesten er bare den dejligste race, ever:-)

Kan måske godt forstå folk som synes at de er kedelige og ligner hinanden allesammen, sådan har jeg det med brune heste, de ligner bare hinanden allesammen, og det er bare kedeligt at se på...:-)

Men heldigvis er vi alle ikke ens i vores smag, så for "os" fjordheste fans er racen jo helt unik og vi kigger måske på andet end folk der bare ser en gul hest...

Men hvis jeg skulle komme med mit bud på en hest jeg ikke synes er "pæn" så er det helt sikkert ox araberen, synes den ligner en søhest:-)

• #68   24. aug 2009 ©AM .: Ja nu skriver jeg også at det er MIN mening om dem. Selvfølgelig er der nogen der når langt, men derfor syns jeg stadig de har et grimt udseende.

• #69   25. aug 2009 <b>FORDI DANMARK ELSKER FORDOMME</b>

• #70   27. aug 2009 <b>Ida T</b>
    Dét du hader ved fjordheste er det samme som en frieser indeholder smiley

<b>..Jolly&Camino-Stjerneponyerne .</b>
    Jeg snakker ikke om at <i>nå</i> langt . Jeg snakker om at hesten <i>er</i> lang .
    Prøv at læs din egen besked, og så løs min igen smiley

<b>DISTURBIA .</b>
    <i>PRÆCIS !</i>

• #71   27. aug 2009 AM: Jeg hader da ikke fjordheste ? smiley men jeg vil hverken eje en fjordhest eller en friser. Hvad man oplever som smukt/flot er jo heldigvis individuelt, det ville da være kedeligt hvis alle syntes det samme ? Og jeg syntes nu engang at en friser er flottere og har mere udstråling end en fjordhest smiley

• #72   27. aug 2009 <b>Ida T</b>

"<i>De ser alle ens ud? Jeg kan ikke lide deres kraftige bygning(er til sports heste typen) og kæmpe tykke hals. De er mega stærke, og deraf er der en del som er trælse at håndtere.</i>"
    ^Dine ord .
    Det kunne ligeså godt have været friesere du skrev om smiley

Beklager mit ordvalg, det var forkert af mig smiley
    - det du ikke kan lide ved dem ;D

Ja, helleduseda for at alle ikke har samme smag - kæft, en kedelig verden .

Ja, der er nu forskel på de to racer, der gik måske bare lidt flueknepper i mig , men det kunne jo ligeså godt have været friesere du beskrev smiley

Kommentér på:
Hvorfor fjordheste???:O

Annonce