{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Fjordheste/Travere? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg vil gerne lige høre hvorfor SÅ mange herinde på hestegalleri er negative overfor travere, eller fjordheste?
Hvis nu der er et eller andet negativt med en hest, skal det altid samlignes med Fjordheste eller Travere.
Jeg synes godt nok ikke det er retfærdigt, for det sker altså rimelig ofte herinde synes jeg..
nu har jeg ikke selv en fjordhest, eller traver, men synes bare det er lidt uacceptabelt?
Hvad synes i?
Jeg ville da heller ikke bryde mig om at folk sagde at Hollandske sportsponyer var noget værre røv :o).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjordheste/Travere?
  • #1   26. feb 2008 Jeg må indrømme at jeg ikke brød mig og traver før min bedste veninde fik en :s
    Ved faktisk ikke hvorfor?
    Men nu elsker jeg i hvert fald hendes traver Cindy utroligt højt xD smiley

• #2   26. feb 2008 Åh nej, ikke den debat.
    Har intet imod travere og fjordheste, og forstår bare ikke hvorfor folk ikke bare lukker ørene af, når folk siger noget negativt. Hvis de elsker deres hest for den race den er, kan det vel være ligemeget :o)

• #3   26. feb 2008 Folk har skam også fordomme over for Islænder.. Sys tit det er de mere "tumpede" heste som har fordomme men dem som er fine og de sporty varmblodsheste er der ingen ting i vejen med

• #4   26. feb 2008 du skal ikke spørge mig hvorfor men jeg har også lagt mærke til det. hehe

• #5   26. feb 2008 Jeg tror der er ligeså mange der har noget imod arabere og akhal-tekinere (:

Mit gær er, at fjordheste (som arabere og AT'ere) er nogen af "yderpunkterne" mht hesteracer.
    Så hvis man er til slanke heste, kan man ikke lide fjordheste, og hvis man er til kraftigere heste, kan man ikke lide arabere.

Og hmm.. Travere går bare for at være svære at ride. Men det kommer jo an på, om de har gået løb og sådan (:

• #7   26. feb 2008 • Frk. MystiQ• .

nemlig!

seriøst, det er uretfærdigt.
    er det bare fordi fjordhesten kun kan have en farve og så for det meste stritman?
    sådan virker det lidt i mit hoved, men måske er der nogle
    herinde som kan få min tanke vendt?

• #8   26. feb 2008 Mit gæt er *

Og travere er svære at ride ordentligt (læs: korrekt holdning, seriøs springning mv)

• #9   26. feb 2008 Jeg syntes selv det er p*sse irriterende ...?
    Også når folk skriver - jeg har givet middel/lav, din hest er sød nok, men jeg kan ikke lide fjordheste -.-'
    Altså, så lad dog for helvede være med at bedømme dem? smiley

Jeg elsker både fjordheste, travere og islændere, og jeg fatter nada af at der er nogen der ikke kan lide dem? smiley

• #10   26. feb 2008 Ditte - UDSTYR SÆLGES! .

Nej tror ikk det er derfor.. Folk kan nok bare ikk li den fordi mange er små og runde og meget dovne

• #12   26. feb 2008 Kan heller ikke forstå men har lært at lukke ørene:D, men endelig så er en traver jo en af de mest edle(staves) heste da de endelig er fuldblod og en fuldblod er jo næsten en araber!

Og fjoller de er da bare sååh nutted og også islænder! Elsker alle racer

• #13   26. feb 2008 Altså nu er det jo sådan, at folk har forskellig smag.
    Nogle kan ikke lide fjordheste andre kan - ligesom med alle de andre racer. Mennesker har forskellige holdninger og vi kan ikke altid være enige! Men derfor behøver man selvfølgelig heller ikke og komme frembrusende med negative holdninger omkring racerne, men man har vel lov til at sige hvis man ikke bryder sig om dem.

• #15   26. feb 2008 Louise *Team Eddie Elsker*<33[nu'med'kæreste :D] .

HaHa.. Det er vildt latterligt.. Bedøm dog selve hesten og ikk dens race.. Hvis der havde været en anden race i din fjordhest var det noget andet

• #16   26. feb 2008 Der er godt nok nogle lækre fjordboller smiley ..
    Men heller ikke alle jeg synes om ?!..
    travere : kender en der har en kvart traver, han er da i hvert fald super sød..
    Men forstår ikke hvorfor det skal være sådan.. :P..
    Heste er heste og ponyer og ponyer smiley

• #17   26. feb 2008 Louise *Team Eddie Elsker*<33[nu'med'kæreste :D] .

Der findes da "mange" fjollere som har/kan/går landstævner.
    hvad er det lige folk synes man skal?
    men de fleste dømmer dem vel bare fordi folk bruger dem meget som hygge heste, da de ikke er spor svære at håndtere :o)<3
    men jeg kan give dig ret i hvad du skriver (:

• #18   26. feb 2008 OB '&' Quang -Et umage par xD ©

Sådan er min også.. Men når urutineret rytter sætter sig op og hun den sødeste men når jeg kommer op vokser hendes horn ud af panden.. Men hun vil også altid være forrest..

• #19   26. feb 2008 jeg elsker travere for deres dejlige sind og blide måde at behandle en rytter på (de 3 jeg har redet)

jeg har som sådan ikke noget imod fjordheste, men jeg gider ikke ride på dem, fordi de er den type hest som de er. så (:

• #23   26. feb 2008 gitte k: hov hov sikke en attitude.

hop da ned fra caps lock og skriv oget fornuftigt

• #25   26. feb 2008 Synes os det er dårligt men jeg har næsten nogen gange fordomme mod de andre fordi at de altid bliver betraktet som "Fine" Fanta er sgu lige så meget hest som dem ! Og også de latterlige fordomme mod rideskole heste hader det !

• #26   26. feb 2008 Malle - Koncert d. 2. april 2008: Fjordheste er avlede til ikke at have blis og sokker, og de bliver ikke brugt til avl hvis de har aftegn smiley
    Jeg blev engang tilbudt at købe en hingsteplag MEGET billigt bare fordi den havde en sok xp

• #27   26. feb 2008 okay folkens (:
    skulle høre om det bare var mig.

gitte k, du kunne da bare lade være med at svare/gå ind i dette emne, hvis du alligevel ved at det ikke er noget for dig :o)?

• #28   26. feb 2008 Synes folk er meget generaliserende når de siger at de ikke kan lide fjordheste smiley Fjordheste er lige så forskellige som andre racer! Det kan godt være de har den samme farve, men de har langt fra den samme bygning! Nogen er meget sporty, og andre er mere robuste. Får tit at vide at Faika er meget sporty af racen af være, og derfor synes de hun er fin, så tror bare at folk ikke kan lide at nogen fjordheste er så robuste, og så siger de bare at de ikke kan lide fjordheste smiley

• #29   26. feb 2008 Jeg har selv en fjordhest og den er jeg selvfølgelig meget meget glad for.

Når folk snakker ondt om den bliver jeg da selvfølgelig lidt ked af det, MEN så kigger jeg bare på min egen og tænker at det er noget værre sludder de siger.

Alle har jo vær sin mening og det skal man have lov til.
    Man behøver bare ikke altid give den til kende, man kan jo holde den for sig selv, så man ikke såre andre smiley

• #30   26. feb 2008 hvis hesten har ordenlige billeder, er jeg fuldsændig lige glad med racen smiley

• #32   26. feb 2008 Jeg har selv redet fjordhest og har traver nu smiley

Og eeeeelsker hende! De er fantastiske travere!
    Ej... alle heste er forskellige, og der findes gode og dårlige eksempler indenfor alle racer, men tror det hele ligger i at travere og fjordheste er anderledes bygget og derfor har sværere ved det...
    derfor ekstra props til dem det lykkedes for synes jeg!

MEN jeg gider ikke at høre at travere er varme eller skudt i låget, for Heaven er jo så lige sindsygt rolig i skov og på vej, og generelt bare enormt nem at have med at gøre..

• #34   26. feb 2008 jaja siger heller ikke der ikke er lækre fjordheste. har os redet på nogle vældig sporty non osv. men de er stadig ikke min type hest at ride på.

• #35   26. feb 2008 gitte k.

det har jeg heller ikke sagt der er .

• #36   26. feb 2008 synes det er unfair at sige man ikk kan lide racen fordi der er nogen fra racen man ikk kan lide at ride. Jeg kunne ikk lide fjordheste før jeg fik Fanta fordi synes de lignede hinanden for meget og var kedelige at rdie efter jeg fik fanta så er mit syn fuldstændig ændret Fjordheste er og kan være meget forskellige og fanta er ihvertfald ikk kedelig langtfra hehe, men self hver sin mening

• #37   27. feb 2008 nu flår i mig sikkert levende ellers sådan noget.. Meeeeen sagen er den at jeg overhovedet aldrig nogensinde i hele mit liv, ville købe en fjolle en traver en islænder eller en araber..
    Syntes at de er grimme og trælse at se på..

kan da godt se at der findes krikker af de nævnte racer der er specielt flotte, og de får da også en bedømmelse og en kommentar med på vejen der passer.. men forstår ikke mennesker der vil bruge sit liv på at ride dyr der i disse tilfælde er fremavlet til henholdsvis trækdyr, løbsdyr og udstillingsdyr.. her er en islænder ikke medregnet da den er fremavlet til netop ridning..

Jeg kan godt se at de er søde og nuttede.. men kan ikke se at de skulle være vildt flotte.. og kan også godt se at de har alle et vildt godt temperament, men efter hvad jeg mener så er de absolut ikke til at ride på.. OVERHOVEDET..

flå mig i stumper og stykker, men det er altså min mening..

• #38   27. feb 2008
    Til : Ransby <Stauslykke> .

Det er nemlig det du siger der gør det sjovt at ride fjordhest. Rigtig mange kritisere dem. De kan ikke dit og dat. Man kan ikke ride dem! ! !
    MEN det kan man hvis man vil. smiley
    "" DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTEN ALVORLIG"

• #39   27. feb 2008 det syntes jeg jo bare ikke.. men det er da fedt at der nogen der syntes de er sjove at ride på smiley jeg bryder mig bare ikke om dem overhovedet.. det kan godt være jeg kommer til det en gang men det gør jeg bare ikke nu.. kan ikke se det specielle i dem.. og der er sikkert også andre der ikke syntes at for eksempel min hest jupiter er særlig pæn eller flot at se på.. men det er jo det der gør hesteverdenen til et så dejligt og farverigt sted at være netop fordi folk har de samme meninger om hestene smiley

• #40   27. feb 2008 Det er også helt helt iorden at du ikke bryder dig om dem smiley Det har jeg ikke noget imod.

jeg har lært at lukke ørerne for sådan noget. For man elsker jo alle sammen sin egen hest. Og man har jo købt den hest man selv kan lide, det er det vigtigste smiley smiley smiley

• #41   27. feb 2008 Ransby <Stauslykke> .
    du er avlet til at avle.. du kan vel også andre ting??

• #42   27. feb 2008 Det irriterer mig stadig at få kommentarer om at min hest er skudt i låget el. lign.... for det kommer af folk som ikke kender den ordentligt, hun er nemlig super rolig så det er helt sindsygt..

men jeg vil også lidt gi
    < 3Stald Kikkenborg´s Gorian < 3 ret - fordi det er nemlig sjovt at bevise det modsatte.. det er sjovt at ride en 0-runde på Heaven når folk ved hvor meget man har kæmpet.. men jeg VIL kæmpe for det.. for jeg vil fandme(undskyld sproget) have en udfordring når jeg sætter mig i sadlen! jeg vil ikke have en gangmaskine som jeg tænder for og selv gør arbejdet..
    hvis jeg rider godt, går hesten godt, og hvis jeg rider skidt bliver jeg mindet om det af min hest og så kan jeg tage mig sammen.. jeg ville falde i søvn hvis jeg red det andet hver eneste dag..

og så er det altså skønt at føle at man udretter noget..

Kommentér på:
Fjordheste/Travere?

Annonce