{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin størrelser
  • #1   22. aug 2009 mener den hedder hermelin (er IKKE sikker)
    Men min er en dværgvædder og kender ikke umiddelbart nogen der er mindre

• #2   22. aug 2009 okay

• #3   22. aug 2009 Det er Hermelinen - men den kan være ret aggressiv, så den er for det meste (der kan være undtagelser jo) ikke egnet til mindre børn smiley

• #4   22. aug 2009 helt klart hermelin der er mindst.. dværg vædderen er ikke en særlig lille race, selvom den hedder dværg.. men den er en rigtig god børne kanin

• #5   22. aug 2009 Hermelinen er OGSÅ en god kanin.
    Jeg har avlet løvehoveder, franskvædder, dværgvædder, hermelin og hollænder ..
    Og jeg har ALDRIG opevet en aggressiv hermelin ..

• #6   22. aug 2009 TeamKurreholm - Kvalitets ponyer tilsalg !
    Jeg siger ikke det ikke er en god kanin smiley Jeg kender mange søde - men kender ligeså mange hidsige, som på ingen måde egner sig som førstegangskanin. Men sådan er det jo med mange racer smiley

Der er bare mange der vælger at få en hermelin når de skal have kanin, fordi, at forældrene synes at det er nemmest med en lille.

Skulle jeg anbefale en race til børn ville det være Dværgvædderen - den er stadig så lille at de selv kan håndtere den, og langt de fleste er ret rolige. Især de vildtgrå smiley

• #7   22. aug 2009 Kristine -
    Jeg har som sagt aldrig oplevet en hermelin som var aggressiv - Og dem har jeg avlet i 9 år . smiley

Dværgvæddere har jeg derimod oplevet en del af - og dem har jeg avlet i 7. - Farven har nu intet med temperament at gøre, det er kun familie der har det.

Jeg anbefaler franskvædder, da de ALTID er stille og rolige & søde - og samtidig så store, at børnene ikke kan bære dem, så de ikke bliver mast.

• #9   22. aug 2009 TeamKurreholm - Kvalitets ponyer tilsalg !
    Det er jo smag og behag smiley
    Synes dog ikke det er familien der afgør om kaninen er rolig eller ej. Vi har haft mange kaniner, i mange år. Både udstillings og hop kaniner smiley Hop kaninerne skal helst have godt med temperament - for at have den helt rigtige vilje for at hoppe. Altså skal de ikke være nogen der bare ligger og sover hele dagen. Især sort/gul japanertegnet DV'er har tendens til at være lidt ekstra hidsige. Derimod synes jeg at de vildtgrå DV'er har et suverænt temperament - vi havde en som kunne ligge på ryggen i en barnevogn (med madras under) og så kunne man køre tur med hende smiley

Men det er nok forskelligt fra avler til avler - det kommer jo også an på hvad man avler efter smiley

• #10   22. aug 2009 vi har nu dværg, og løvehoveder oppe på arbejdet. Og de er da begge egnet til alle de 221 børn vi har. De kan selv håndtere dem og kaninerne er utrolig gode til at lade børnene komme til. smiley Vi har lige fået unger, og sikke da nogle gldklumper. smiley

• #11   22. aug 2009 Kristine - Jeg både udstillede, og hoppede også.
    Jeg hoppede mest med hollænderne, vildtgrå & s/g japaner dværgvæddere ja..
    Dog var min sorte dværgvædder, surverent den bedste ! (Elite i alt, champion i højde). Derefter min sorte hollænder (har cert. på højde og længde)
    Faktisk var mine japaner aldrig særlig gode .. Men ja, de løber hurtigere.. smiley

• #12   22. aug 2009 TeamKurreholm
    Ej hvor dejligt smiley Jeg havde en sort/gul japaner DV - han blev amtsmester i duelhop xD Hans mor (madagascarbroget DV) er blevet placeret to gange til DM smiley

Hollænderen er en skøøøn race - jeg har selv en, og han er den mest kælne kanin jeg nogensinde har haft smiley

• #13   22. aug 2009 Jeg har en hermelin .. Se evt. mit fotoalbum med kaninerne smiley

Min kanin er en brun hermelin, vidst nok blandet med dværgkanin og den sort/hvide er en dværgkanin smiley

• #14   24. aug 2009 Kristine - Nice nok. smiley
    Hva hedder de ? Kender dem højest sandsynlgit, har hoppet de sidste ... maange år. smiley
    Men er så stoppet nu .

• #15   24. aug 2009 Mit er godt nok også mange år siden xD De fleste er desværre døde nu - men der var Frejka, Sushi, Black, Salsa og Icemir. De har ikke hoppet lige meget allesammen, men de fleste hoppede svær/elite til sidst smiley

Og min søster havde Lyra og Lord Asriel smiley

• #16   13. sep 2009 Der er altså ingen race der hedder en dværg kanin!?

Kommentér på:
Kanin størrelser

Annonce