14. jun 2006 Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
møde med et barn med hesten endte galt {{forumTopicSubject}}
jeg var ude og gå en tur med amadeus " fredags"
vi elsker og gå tur og han bliver vand til trafiken
men hold op et møde vi havde med et barn.
vi kommer gående stille og roligt og afslappet.
og lige med et kommer en pige løbende ud i os.
kan ikk finde ud af om hun ramte ham eller kun tæt på.
men han hopper sidelænds ind i mig med et brav.
jeg røger i asfaltet og han snubler over mig.
jeg rykker mig på jorden så han kan komme op. han springer alt hva han over mig for ikk at ramme mig.
han vender rundt og kigger på mig imens jeg kommer på benene.
får ham kigget igennem og han har ikk fået en skremme.:)
så står damen så og holder om sin datter og siger godt der ikk skete hende noget.
øhhh jeg står der og bliver paf... skete der ikk noget.?
øh har du kastet et blik på mig eller min hest der skræmt fra vid og sans?
hvorfor har du ikk lært dine børn ikk at løbe ud foran hesten hvis de vil se den og snakke med den?
altså det et dyr og ikk tanke læser.
jeg var så gal og hun bare stod der og beskyttet sit barn i stedet for at forklare at sådan noget gør man ikk.!
så nu ligger jeg med asfalt sår på knæet
andre der har haft møder med børn eller andre mennesker der bare slet ikk tænker sig om?
surt suk fra mig
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 810 Svar: 5.697
Folk er så respektløse når det gælder heste ..
Drøner forbi heste ude på vejen dytter osv.
Vi er begyndt at ride ud midt på vejen når der kommer biler så sidder de farten ned, men kan godt se der ikke er noget at gøre med et barn!
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
lidt billeder ihhh
men er glad for hesten er okay
han gik med sin skulder op af min hjem.
men er spændt på om det har sat spor næsten gang vi skal ud og gå
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
havde desværre også selv en mindre ulykke hvor min hest sparkede et barn i maven. fordi barnet slog hende på bagparten med en pind
jul 2007
Følger: 65 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 741
jul 2007
Følger: 65 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 741
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Men tror ikke man kan være for hård ved hverken moderen eller barnet, for desværre ved de færreste ikke nok om heste.
Når jeg rider og der kommer børn løbene forklare jeg dem altid at hestene godt kan blive bange for det, og når forældrene også høre det, kalder de også altid deres børn til sig, og beder dem gå stille og roligt.
Nu er jeg så heldig at have en hest, jeg kender så godt som jeg gør. Hun render aldrig ind i mig når hun bliver bange, for jeg når altid at flytte mig. Og det er selvfølgelig også det der gør, at jeg kan stoppe op og tale med børnene og forældrene.
Men tror måske mange ryttere skal blive mere villige til at fortælle om hestene. For børn husker det faktisk, og fortæller det også tit videre til deres venner.
Det er jo ikke altid at forældrene kan lære dem det hjemmefra, for det er ikke sikkert forældrene ved det.
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 18
Du var så også i chok over det der skete så du fik ikke forklaret barn og mor hvordan man opføre sig overfor heste ;-).
Når der sker farlige ting her med ungerne er jeg også den der først beskytter mit barn, sidenhen fortæller jeg hvordan det burde foregå ;-).
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
Egentligt synes jeg generelt at folk viser hensyn. Var ude og ride i snevejr med masser af sne sidste vinter, og så kommer der en flok børnehavebørn rendende med deres kælke og råber og skriger - og jeg tænker bare 'Orh Shit...' Det havde ungdyret jo ikke lige set før.. Men så råbte pædagogerne lige ad dem, og så smuttede de ellers ind på en række og stod stille til jeg var kommet forbi
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.398
i dag gik det også galt for mig, jeg var ude og ride på unghesten, og da vi rider på en vej ca 2 km væk hjemme fra kommer der en mine læsser og en kæmpe trator med to vogne. og jeg stiger af for en sikkerheds skyld, men traktoren sætter farten op og overhaler og jeg kunne ikke holde fønne, så jeg fik en lang gå tur hjem
aug 2007
Følger: 67 Følgere: 82 Heste: 5 Svar: 146
Ved godt børn skal lære at omgås dyr.. Har selv 2 af slagsen, men de tænker altså ikke "fare" på samme måde som en voksen.. Og der skal jo altså også være plads til børnene og hunde i haver.. Ellers skulle man måske overveje at finde et andet sted at gå tur..
jun 2006
ved ikk lige hvorfor det mig det skal gå ud over
men jeg har idag snakket med moren og barnet har fået afvide at sådan noget gør man altså ikk. det er dyr der kan blive bange og komme til skade eller gøre skade.
så det dejligt
men ja uheldig er jeg da lige blevet hmm
aug 2007
Følger: 67 Følgere: 82 Heste: 5 Svar: 146
jun 2007
Følger: 91 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 883
Ann-Rikka S.
jun 2006
troede højgård så ikk lige hun ville før om et års tid efter
er bare glad for de tog fejl hehe
men ja det træls