{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første møde med hesten
  • #2   25. mar 2013 Tak smiley

• #3   25. mar 2013 enig med Team AP. jeg ville dog også tage en gulerod med til hesten:) et godt signal at sende.

• #4   25. mar 2013 Hehe, god ide smiley

• #5   25. mar 2013 Mit råd er: Slap af og vær dig selv. smiley Det kommer du længst med. smiley

• #7   25. mar 2013 Okay

Anne-sofie...: er hilt enig. super video smiley

• #8   25. mar 2013 Ville selvfølgelig være som jeg plejer.. lade hesten snuse til mig og evt puste den stille og rolig i næseborende (det betyder at du vil være dens ven) og de fleste heste kan godt lide den kontakt smiley

• #9   25. mar 2013 Ligesom når heste står og puster hindanden i næsen smiley

• #10   25. mar 2013 Jeg har lige været ude på hestejagt, for anden gang... og det handler simpelthen bare om at være sig selv 100%, smil hele tiden, spørg ind til vigtige ting, uden at virke snagende og fortæl om hvor fantastisk hesten får det hos lige præcis dig! og vigtigst af alt, sørg for at være interesseret i det ejer siger! - så er ejeren solgt smiley

Tag en gulerod med til hesten, vær rolig omkring den, men ikke for tilbage trukket og vær med, hele tiden når der sker noget omkring den, opsadling, ridning, strigling, osv, osv, sørg for at nus den - gør som du ville gøre med enhver hest (:

Sådan gjorde jeg, og gamle ejer, af min nye stjerne, elskede mig! :b haha

• #11   25. mar 2013 Line Holst Petersen: Jeg gør også det med at pust på næseborende smiley har du oplevet at heste begynder at nigge og sådan?

Pinsharp: tak, det skal jeg huske! smiley

• #12   25. mar 2013 Syntes de andre allerede er kommet med super gode råd, men vil dog tilføje, at hvis du puster ind i hestens næsebor, så hilser på på dens sprog, og det kan være en god idé. Du kan evt. lade være med at kigge den direkte i øjnene før du har hilst, som jeg lige beskrev det, for det er kun rovdyr der kigger direkte i øjnene, så vent med det til du har givet signalet for hilsen og samtidig sagt "Jeg kommer med fred" til hesten på dens eget sprog - nemlig ved at puste roligt i dens næstebor smiley

• #13   25. mar 2013 Har oplevet en travhingst der stod over for vores stald sidste år begyndte at nikke og så snuse igen bag efter smiley
    (skal lige siges han var ensom fordi den gik alene og kun kunne se vores heste på den anden side af vejen) det var så syndt for den ;/ den var stresset osv.. men NØD virkelig når jeg kom og snakkede med den! så virket har det for det var skam ikke alle der kunne komme og snakke med ham! smiley

• #14   25. mar 2013 Det var synd at den bare skulle stå der... godt du så kunne munder den op smiley

• #15   25. mar 2013 ved du hvad trine, det du spørger om herinde og de svar og ideer du selv har siger meget om dig. det er en heldig hest der får dig til ejer:)

• #16   26. mar 2013 Mange tak, det er jeg rigtig glad for du syndes smiley

• #17   26. mar 2013 smiley held og lykke med at finde en dejlig hest:)

• #18   26. mar 2013 Takker smiley

• Dorthe K
    Dorthe K Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 6
    #19   28. mar 2013 Jeg vil også anbefale først at læse 'at danse med heste' samt bogen 'hestepersonligheder' - der kan man få nogle rigtig gode tips til at vurdere hvad det er for en type hest man har med at gøre, og hvilke forventninger man kan have til den rent arbejdsmæssigt - der kommer hempfling endda også ind på hvilken type person der passer godt til hvilken type hest. Hvid du læserr engelsk eller tysk er bogen 'The horse seeks me/Das Pferd sucht Dich' også super god! Held dog lykke!

• Dorthe K
    Dorthe K Tilmeldt:
    mar 2013

#20   28. mar 2013 Hvis du har mulighed for bare at 'være sammen' med hesten en tid uden nogen andre der forstyrrer, så kan du prøve at fornemme hvad hesten har lyst til. Nogle har lyst til at brænde krudt af, andre vil helst bare kæle eller hvad der nu kunne opstå - og så kan du prøve at føle efter hvordan du har det i maven når du følger din intuition. det skulle gerne være en god fornemmelse. Hvis hesten i sa,mværet med dig begynder at gabe kan det meget vel være et rigtigt positivt tegn - så føler den sig afslappet og veltilpas og signalerer at 'du har fat i noget rigtigt' smiley Det er dejligt at du stiller dit spørgsmål og at du gør dig nogle overvejelser om hvordan det første møde bedst kan indledes!

• #21   28. mar 2013 Tak for svaret. det har givet mig meget at tænke over smiley

• Dorthe K
    Dorthe K Tilmeldt:
    mar 2013

#22   30. mar 2013 Held og lykke skulle der have stået - men det var der nok ikke megen tvivl om smiley

Kommentér på:
Første møde med hesten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce