{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Debat: Dyremishandling {{forumTopicSubject}}

Nu får jeg nok nogle slag over hovedet, men så må jeg bare tage hjelmen på smiley

Der har jo været heftige debatter om dyremishandling, bl.a. om levevilkårene for mange slagtedyr og dyrekampe. Vi er alle enige om, at det er modbydeligt, og tager afstand fra det ved f.eks. at blive vegetar.

Men gør vi noget mod al slags dyremishandling? Desværre ikke! Vi kan jo altid vælge at blive vegetarer eller hjælpe til på det lokale dyreinternat, men hjælper det de mange dyr, der må lide, for at vi kan gå med make-up?
Hvor mange tænker over om éns yndlingsmascara eller -neglelak er testet på dyr, om éns supermarked sælger foie gras eller om det tøj man lige har købt indeholder pels fra hunde- og kattefarme i Kina? Hvor meget tænker I egentlig over det i hverdagen?

Ligemeget hvor meget vi gør for dyrene, vil der altid være en eller anden form for dyremishandling eller grusomhed mod naturen, vi ubevidst støtter.. Desvære smiley

Ja, gu er det synd for de mange slagtedyr, men det er altså ligeså synd for de mange elefanter, næsehorn, babysæler, kinesiske hunde og katte o.s.v. der må lade livet på en grusom måde, for at mennesket's liv bliver lettere at leve.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat: Dyremishandling
  • #1   31. jul 2009 Må indrømme at det er tankevækkende...
    Og må gi' dig ret i at vi ofte glemmer levevilkårende for de andre dyr, og vi tænker for meget på de slagtedyr,
    det hjælper måske lidt at en person gør noget for kamp, avl osv.
    men det ikk bare en der ska gøre det, det er flere.

• #2   31. jul 2009 Fuldstændig enig med dig, men ærlig talt, om vi så stoppede med at bruge make-up f.eks, ville de nok bare finde noget andet?
    Tror desværre ikke der er meget at gøre ved det smiley

• #3   31. jul 2009 Kattehår i tøj ? smiley Føj det lyder ulækkert :s

Men hvis der er noget jeg tænker over ved tøj, så er det mere om der er brugt børnearbejde. Må indrømme at jeg syntes børnearbejde er værrer end forsøgsdyr.

• #4   31. jul 2009 Enig med dig og Cassandra Kurup.
    Somsagt, er der nok detsværre ikke så meget vi kan gøre imod det.

• #5   31. jul 2009 Jeg tænker faktisk ret meget på det, så det er ikke alle der bare render rundt i skøn uvidenhed.

Før jeg køber materialer, ny mad, dyr eller planer checker jeg altid cites rød lister.

Make up køber jeg kun fra lloreal, for selvom de ikke er rent anti dyreforsøg ligesom este lauder (som jeg på SU ik har råd til smiley ), så poster de rigtigt rigtigt mange penge ind i forskning for reagensglas-forsøg og lignende der kan erstatte dyreforsøg. Hvilket er mere end de fleste make up firmaer kan prale af.

Desuden køber mig og min kæreste økologisk i alle madvarer som kan fås økologisk stort set.

3 af mine dyr er adopterede (Banjo, Erik og Nero, se fotoalbum med andre dyr).

Vi har købt kontakter med de der røde lys i så vi altid husker at slukke for strømmen.

osv osv.

Der er masser man kan gøre uden at det egentligt kræver det store af en!

• #6   31. jul 2009 Tænker faktisk ret meget over det, eftersom jeg er vegetar og inkarneret pelshader :o)... men ja, ville ønske at flere gjorde det.

• #7   31. jul 2009 cites og rød listen skulle der stå. Og faldt lige ud i farten smiley

• #9   31. jul 2009 Jeg tænker da så meget over det som jeg kan, men som Deschain siger, man kan jo ikke redde alle dyr, men man kan gøre sit til at redde nogen. Jeg går f.eks. ikke med pels osv. smiley

• #10   31. jul 2009 Deschain: Det er jo heller ikke det, jeg mener. Men vi må jo ligesom også tænke udover vores slagtedyr. Fordi slagtedyrs-debatten er så stor har vi tendens til at glemme at der er større problemer ude i verden med vores dyr og natur. Jeg ved godt, at vi er forskellige, men jeg vil f.eks. hellere til Afrika og være med til at hjælpe dyrelivet dér, da den ulovlige jagt på elefanter, gorillaer, næsehorn o.s.v. samt den massive fældning af regnskoven er et langt større problem. Her er det jo et spørgsmål om vores eksistens, for den dag vi har fældet og dræbt alt, er der jo kun os selv tilbage, men da vi ikke har mere at leve af, dør vi til sidst. Så i sidste ende tilintetgør vi os selv hvis vi ikke bliver bedre til at passe på naturen.

• #11   31. jul 2009 Hehe mja nu har jeg jo arbejdet for miljøstyrelsen og været til en del miljøkonferencer og ved tilfældigvis at vi allerede er doomed uanset hvad haha.

Vidste I fx at med mindre vi begynder at samle co2 ind i stedet for at producerer mere, så vil temperaturen stige voldsomt nok til at store dele af verdens natur vil ændre sig markant i de næste årtier. Så det er ikke engang nok at vi reducere udledningen af CO2, den skal faktisk samles ind hvis vi vil redde verden smiley Urealistisk at det sker!

Kommentér på:
Debat: Dyremishandling

Annonce