24. jan 2009 Følger: 26 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 201 Svar: 816
Debat: Dyremishandling {{forumTopicSubject}}
Nu får jeg nok nogle slag over hovedet, men så må jeg bare tage hjelmen på
Der har jo været heftige debatter om dyremishandling, bl.a. om levevilkårene for mange slagtedyr og dyrekampe. Vi er alle enige om, at det er modbydeligt, og tager afstand fra det ved f.eks. at blive vegetar.
Men gør vi noget mod al slags dyremishandling? Desværre ikke! Vi kan jo altid vælge at blive vegetarer eller hjælpe til på det lokale dyreinternat, men hjælper det de mange dyr, der må lide, for at vi kan gå med make-up?
Hvor mange tænker over om éns yndlingsmascara eller -neglelak er testet på dyr, om éns supermarked sælger foie gras eller om det tøj man lige har købt indeholder pels fra hunde- og kattefarme i Kina? Hvor meget tænker I egentlig over det i hverdagen?
Ligemeget hvor meget vi gør for dyrene, vil der altid være en eller anden form for dyremishandling eller grusomhed mod naturen, vi ubevidst støtter.. Desvære
Ja, gu er det synd for de mange slagtedyr, men det er altså ligeså synd for de mange elefanter, næsehorn, babysæler, kinesiske hunde og katte o.s.v. der må lade livet på en grusom måde, for at mennesket's liv bliver lettere at leve.
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1369 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.478
Og må gi' dig ret i at vi ofte glemmer levevilkårende for de andre dyr, og vi tænker for meget på de slagtedyr,
det hjælper måske lidt at en person gør noget for kamp, avl osv.
men det ikk bare en der ska gøre det, det er flere.
aug 2006
Følger: 49 Følgere: 76 Heste: 5 Emner: 131 Svar: 595
Tror desværre ikke der er meget at gøre ved det
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
Men hvis der er noget jeg tænker over ved tøj, så er det mere om der er brugt børnearbejde. Må indrømme at jeg syntes børnearbejde er værrer end forsøgsdyr.
jul 2007
Følger: 65 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 741
Somsagt, er der nok detsværre ikke så meget vi kan gøre imod det.
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Før jeg køber materialer, ny mad, dyr eller planer checker jeg altid cites rød lister.
Make up køber jeg kun fra lloreal, for selvom de ikke er rent anti dyreforsøg ligesom este lauder (som jeg på SU ik har råd til ), så poster de rigtigt rigtigt mange penge ind i forskning for reagensglas-forsøg og lignende der kan erstatte dyreforsøg. Hvilket er mere end de fleste make up firmaer kan prale af.
Desuden køber mig og min kæreste økologisk i alle madvarer som kan fås økologisk stort set.
3 af mine dyr er adopterede (Banjo, Erik og Nero, se fotoalbum med andre dyr).
Vi har købt kontakter med de der røde lys i så vi altid husker at slukke for strømmen.
osv osv.
Der er masser man kan gøre uden at det egentligt kræver det store af en!
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
nov 2008
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 221 Svar: 793
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 201 Svar: 816
nov 2008
Vidste I fx at med mindre vi begynder at samle co2 ind i stedet for at producerer mere, så vil temperaturen stige voldsomt nok til at store dele af verdens natur vil ændre sig markant i de næste årtier. Så det er ikke engang nok at vi reducere udledningen af CO2, den skal faktisk samles ind hvis vi vil redde verden Urealistisk at det sker!
Debat: Dyremishandling