{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

grunde til at blive vegetare/veganerer {{forumTopicSubject}}

Grunde til at blive vegetar eller veganer:

Den største grund er jo nok slagteindustrien. Ved at vælge at blive vegetar redder man gennemsnitligt 85 dyr fra store lidelser, hvert år.
Selv på de bedste svinefarme, ligger grise, som er et aktivt dyr meget lig hunde, tæt sammen, uden plads til at lege og uden nogen aktivering. Søer er fikseret så de kun kan ligge og stå i samme stilling konstant, mens de har smågrise. Det ville svare til at sætte hunde i transportbure og lade dem leve der hele deres liv, uden at få lov at komme ud og blive leget eller aktiveret på noget tidspunkt.
Små grise bliver kastreret uden bedøvelse. Kyllinger får deres følsomme næb skåret ned, med mange smerter til følge, samt får foder der gør, at de vokser så hurtigt at kroppen bliver deform og de ikke kan gå. Og mange flere rædsler skal dyrene gennemgå i deres korte liv, som jeg vælger at lade være at komme videre ind på, af hensyn til indlæggets længde.

Desværre er dette sandheden for alle slagtedyr – og ikke kun nogle få tilfælde, som nogle kødspisere elsker at pointere. Og dyrenes lidelser slutter ikke her. Selv på slagterierne, bliver de behandlet barsk og uden hensyn til at de er levende individer, mens de kan krybe sammen i angsten, skabt af lugten fra deres fællers blod.

Det etiske spørgsmål er der også. Hvorved får vi ret til at tage andres liv og hvis liv har vi ret til at tage? Hvor går grænsen, for hvem der må mishandles og spises? Aber bliver spist - Selvom de er mere intelligente end småbørn. Grise bliver spist, selvom de er ligeså intelligente som hunde.
Engang mente man sorte mennesker ikke skulle have samme rettigheder som de hvide. Nu mener man at dyr ikke skal have samme rettigheder som mennesker. Hvorfor? Spørgsmålet er vel ikke hvor forskellige vi er og hvor vores forskelle ligger, men hvorvidt det individuelle væsen kan lide og føle smerte.

(link fjernet)

Ville det være okay, hvis det var hvad der lå i køledisken? Og hvori adskiller det sig fra en gris. Hvad giver os de større rettigheder? Ja, vi har magt. Men med magt følger ansvar. Ansvar overfor dem, der ikke kan kæmpe deres egen sag. Engang var det de sorte. Nu er det dyrene.

En anden vigtig grund er miljøet. Hvis alle mennesker bare halvere deres kødforbrug (Og dermed faktisk kun spiste hvad sundt var), ville vi aldrig have hørt om den globale opvarmning. Kødproduktionen er skyld i størstedelen af CO₂ udslippet. Både i form af den gas de lukker ud, men også pga. det mad de spiser. Der skal dyrkes så meget korn til at fodre dyrene op, at dyret faktisk har brugt en del kilo korn per kilo kød og man dermod ”forbrugere” mindre grønt af at være vegetar end kødspiser.

Endelig er der det sundhedsmæssige. Vegetare lever længere og får ikke livstilsrelaterede sygdomme som hjertekarsygdomme mm.

Mød dit kød: http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=mym2002

Vegetar eller veganer?

Først en kort ordforklaring. Vegetare spiser ingen former for dyr. Dvs. hverken pattedyr, fisk, fugle, insekter eller andre former for dyr. Nogle tror at vegetare spiser fisk, men det gør de IKKE. Det er semivegetare der gør det, dvs. uægte vegetare, som ikke kan stå fast ved en holdning.
Veganere går så lidt videre og spiser heller ikke animalske produkter. Dvs. intet der indeholder mælk, æg eller andre ting der kommer fra dyrene.

Det må anbefales til start kun at blive vegetar. Det hjælper meget bare at blive det blot, og overgangen fra at være almindelig kødspiser til veganer, vil nemt kunne blive hård. Specielt da man skal vænne sig til mange fordømmelser fra omverden, fordi de ikke kan eller vil forstå ens holdning.

Vitaminer/mineraler

Det er slet ikke svært at blive dækket ind som veganer/vegetar. Alt det handler om er faktisk bare, som ved kødspisere, at spise sundt og varieret. Det eneste du ikke kan få igennem en vegansk kost er B12, som du skal være lidt opmærksom på. Dette er dog tilsat nogle sojaprodukter og kan ellers fås som kosttilskud. Kroppens behov for B12 er relativt lille og kroppen formår at opbevare eventuelt overskud af vitaminet, så i starten vil man slet ikke have behov for det.

www.anima.dk kan der bestilles et gratis starter-kit til vegetarismen, med ganske god beskrivelse af fødevarerne og også nogle fantastiske opskrifter.
Og du behøves faktisk ikke engang undvære juleanden som vegetar/veganer – Man kan få glimrende ”falsk” and, bestående af udelukkende vegetariske produkter, men som smager som and (og ligner).

Det er ikke mig som har skrevet teksten, men vil gerne diskuterer, så længe det ikke går over gevnind!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grunde til at blive vegetare/veganerer
  • #1   19. jul 2009 Jamen, hvis jeg ikke spiser kødet, så gør andre det jo, så kan ikke rigtig følge vegetars tankegang.

• #3   19. jul 2009 At blive vegetar er bare en måde at hellige sig selv at kunne lukke øjnene i stedet for at hjælpe dyrene...

Kan ikke se noget mere selvisk !

Men fint vil i være hellige og intet gøre, så er det da det i gør... Danmark er et frit land!

• #4   19. jul 2009 Hmm er det ikk ved at være nok med de her tråde ? smiley

• #5   19. jul 2009 Stopper nu aldrig med at spise kød smiley

Altså hvis vi ikke spiser dem, så gør nogle andre jo ?
    Og hvad med slagte heste ?
    Vi skulle tage og spise mere hest, for så kan de blive slgtet i Danmark og behøver ikke at gennemgå den lidelse de gennemgår ved transport til udlandet ?

• #6   19. jul 2009 ^ BJØRNEBANDEN ~ malle&trinity' ^

Nu behøver man jo ikke at gøre som de andre? vel?

• #7   19. jul 2009 Christine Matthesen

Det har du ret i nogle gør det grundet "hellighed" og andre gør det ikke grundet hellighed....
    Men man lukker altså ikke øjnene når man er vegetar:)det nok snarer omvendt:)

• #8   19. jul 2009 Kamilla Skovgaard R
    har du noget imod det?

• #9   19. jul 2009 * Pony Gården * Shetlænderhopper tilsalg *

Nej man stopper ikke alt dyremishandling... men noget, som der står i teksten:)

• #10   19. jul 2009 Altså, hvis jeg ikke spiser kødet, så gør en anden smiley
    Min kæreste er landmand, og arbejder med svin..

Helt ærligt - en gulerod er også levende?

• #11   19. jul 2009 //Du er i mit hjerte&du er i mine tanker altid// .

ja spis mere hestekød, da det ikke er industrielliceret(staves)hvis man da endelig SKAL spise kød...

• #12   19. jul 2009 Som * Pony Gården * Shetlænderhopper tilsalg * også siger - så bør man købe økologisk og friland - hvilken jeg egentlig også gør smiley

• #13   19. jul 2009 * Pony Gården * Shetlænderhopper tilsalg *
    i dk?

• #14   19. jul 2009 så skal kødet jo bare køres længere ud og helt ud i udlandet. Det er sgu da synd at de må lide atter flere timer, fordi DK ikke vil have kødet. Det er lige så meget mishandling. Det virker lidt som om at det er miljøet der bliver reddet, men der er fandme ingen dyr til at leve i det..

• #15   19. jul 2009 måske.

• #16   19. jul 2009 Man hjælper INGENTING ved at blive vegetar... præcist det modsatte!

Om slagtedyrene bare bliver smidt ud eller spist gør jo ingen forskel, men hvad med alle de slagtedyr der får et endnu mere kummerligt liv ved at blive transporteret til Spanien i stedet...

Synes det er groteskt sådan som vegetare og veganere tror de hjælper andre - jeg kan ikke se en eneste fordel ved det udover at leve i den tro at du har gjort noget godt for andre

• #17   19. jul 2009 Stop nu med de latterlige vegetar tråde... det ligner jo snart spam!!

Lad da være med at prøve at proppe jeres overbevisning ned i halsen på andre.
    Fint hvis i vil være vegetarer men hold det for jer selv.
    Det minder sgu snart om et korstog!!

• #19   19. jul 2009 den eneste grund til at burde blive vegetar er hvis man ikke kan lide kød... alt andet er bare dårlig plattenslageri på en industri du slet ikke har forstand på hvilket tydeligt fremgår af dit indlæg..

Synes lige præcis at du burde komme ud og se kød industrien før du udtaler dig om det..

• #20   19. jul 2009 Jeg er stolt vegetar!
    Og helt ærligt alle sammen, hvis jeres hund smagte som et gris, ville i så spise den?
    Nej, det er da klart at hvis kun en lille del af befolkningen vælger at være vegetarer, gør det en minimal forskel, men tilgengæld hvis der var flere der valgte at blive vegetarer, kunne man gøre en større og mere mærkbar effekt på kødindustrien.
    "Et enkelt træ der blafrer i vinden er heldig hvis det får opmærksomhed, hvis alle træer rasede i stormen, ville konsekvenserne pludselig være mærkbare"
    Så selvfølgelig hjælper det intet hvis 90% af befolkning bare tænker på samme måde som jer andre, men forestil jer hvordan landet, (og hele verdenen ville være) hvis procentfordelingen blev vendt på hovedet.
    og som Ghandi, Einstein, Newton, Da Vinci og Pytahtagoras alle var enige om, er vegetarisme helt klart til mennesket egen fordel.

• #21   19. jul 2009 Jeg er kødspisere, har altid været det og vil altid være det. Jeg nyder et godt stykke mørt kød, ligeså meget som jeg nyder en lækker salat, kartofler og sovs ved siden af.
    Ja nogen dyr har det dårligt, men det har alle dyreracer, ikke kun grise, høns osv.
    Så nej, uanset hvor mange gode grunde der er til at blive vegetar, så bliver jeg det desværre aldrig.

• #23   19. jul 2009 Så det du siger er, at så længe du ikke selv har haft noget at gøre med "mordet" på dyret, el¨ler har haft noget at gøre med dyret som levende, syntes du det er helt i orden at slå det ihjel?
    Så ville det jo i følge den tankegang være i orden at slå et andet menneske ihjel, så længe du ikke selv havde noget med mordet at gøre, eller havde haft kontakt med mennesket før.
    Desuden er det bevidst at grise er mere intelligente end hunde, ja endda mere intelligente end 3årige børn,! hvordan kan det så være i orden at spise grise, men ikke hunde og 3årige børn?
    Hvis det er pga. smagen, -hvorfra ved du da det?
    Og igen, grisen er det dyr der ligner mennesket allermest, så i princippet kunne du ligeså godt få serveret en 3årig dreng fra Uganda, da du heller ikke dér ville havde haft kontakt med drengen, før han blev slagtet, og du ville heller ikke havde haft noget at gøre med mordet på drengen. Det eneste udslag for at du syntes et er i orden at spise grisen, men ikke drengen kan umuligt være fordi grisen bare er et dyr, for som før sagt, er det bevidst at grisen er mere intelligent end en 3årig, dvs. at grisen også har smertetærskel, og følelser.
    Og hvis det nu kommer an på smagen, så ville det klart få mig til at falde ned at stolen, hvis du nu skrev at forskellen på hvad mennesker og grise smager af, er helt enorm.

• #24   19. jul 2009 Laura J: nej det ville jeg bestemt ikke.. det virker som et rret uinteligent augument at komme med... der findes mange forskellige slagtedyr, med et fælles formål at det er fremavlet til kød produktion, der er ingen hunde der er fremavlet til kødproduktion, så selvom den smagte af gris eller kø eller lakrids, ville det være verdens dårligste foretning at begynde at slagte hunde.

DEr findes forskellige slags dyr ibalndt os mennesker:
    Produktions dyr Malk/ kød
    Kældedyr
    hobbydyr
    arbejdsdyr

DEr er kun en af disse kategori der bliver slagtet. alle andre er ikke fremavlet til kød produktion.
    Desuden har de danske produktions dyr det helt fint, faktisk bdre end mange af vores kæledyr, og der har været flere optællinger med produktions og kæledyr om hvem der bliver mishandlet mest, og hver gang har det været kæledyrerne der har ligget på en klart første plads. så ærlig talt hvis det er fordi du vil sørge for et bedre dyreliv til dyrerne synes jeg du skulle opgive dine kæledyr og så spis kød, med et ordenligt kvalitets stempel fra Danamark

• #25   19. jul 2009 Laura J - dyret er jo allerede blevet slået ihjel om du spiser det eller ej, så du forhindrer ikke at det dør...

• #26   19. jul 2009 Fæhesten:

Nu var det ikke så meget mend at vi skulle starte en hel slagtebestand med hunde, men mere princippet i, at hvis det nu helt ærligt var sådan, at både grise og hunde smagte ens, og man så bort fra behandlingen af dyret,hvorfor så dog ikke vælge hunden?

• #27   19. jul 2009 Jeg er vegetar, og er ret glad for det...
    Her for tiden kan jeg ikke spise ost uden bræk fornemmelse, og det samme gælder kød. Lugten giver mig kvalme xD

• #28   19. jul 2009 Ponygården: At sammenligne dyr og børn.. hmm. hvordan skørt?
    Som sagt, et 3årig barn fra den 3. verden har ingen af os haft kontakt med, ligeså vel som vi ej har haft kontakt med de grise der bliver serveret i danske hjem.
    En gris er mere intellektuel end 3årige børn, og hvis vi skal putte endnu mere på denne historie, lad os så sige at barnets forældre er døde af HIV.
    Og så igen, HVIS begge smager ens, hvilken forskel gør det så om du spiser barnet eller grisen?
    Ingen ville komme til at savne hverken barnet eller grisen, og barnet ville alligevel være dummere end grisen, så barnet ville havde ligeså god, eller dårligere idé om hvad der skulle ske med det.

• #30   19. jul 2009 Laura: kan ikke forstå din tanke gang må jeg indrømme ?
    HVis vi begyndte at spise små 3-årige børn, ville det jo ende med at mennesket ville uddø ?
    At vi spiser grise betyder jo ikke at de uddør ?

• #32   19. jul 2009 Christine: Det er netop dét, som verden er idag er det udbud/efterspørgsel.
    Kødindustrien har en relativ stor efterspørgsel, og deres udbud svarer godt overens med efterspørgselen.
    Pga. de vegetarer der er i landet, er efterspørgslen faldet lidt, men med en lille mærkbar effekt. dog er der en effekt.
    Pga. af dette har landmændende reguleret deres udbud, og derfor er udbuddet faldet i takt med efterspørgslen.
    dette har gjordt at JEG har været med at til 85 dyr om året ikke er blevet født "uden grund", ja, for at vokse op til en vis størrelse for at jeg kan spise det. dvs. på landsplan alene, har jeg reddet 85 dyr.
    I DK er antallet af vegetarer ca. 1% og veganere har en endnu mindre %del.
    Men hvis man nu bare tager den ene procent, det er ca. 50 tusind og 500 vegetarer i DK. det ganget med 85 = ca. 4292500 dyr på landsplan som så ikke er blevet avlet frem, kun fordi de skulle ædes.
    dette er pga. landmændende jo udemærket godt ved at efterspørgslen på disse dyr ikke er der, og det ville være spild at "producere" disse dyr

• #33   19. jul 2009 Laura J fordi det ikek smager ens og det kommer det aldrig til.. hunder er rovdyr. de smager per automatik meget harsk i kødet, hvor en gris smager mere neutralt... en hund ville derfor aldrig kunne sammenlignes med en gris.. hunder er alvet af mennesket til en anden opgave

• #34   19. jul 2009 desuden vil en dansk vegetar ikke gøre en skid for den danske kødinsustri.. Danmark eksportere det meste af sit kød til USA, UK og Japan.. når du stopper med at spise den bøf nede fra supermarkedet er det større snadsynlighed for at du stopper med at støtte Sverige, Tyskland, Polen, Ukraine...

Selv kender jeg mange vegetarer, som jeg rent faktisk har respekt for, da de har sat sig ind i tingene, og ved hvad det handler om, og kommer med nogle ordnelige argumenter i stedet for at vi skulle æde en hund

• #35   19. jul 2009 Til alle:
    Ja, desværre er verdenen jo fuld at typer som jer. det eneste jeg ved om jer er jeres spisevaner, så tag det ikke personligt på den måde.
    Men jeg skriver ikke dette for at omvende nogen af jer, men for at i kan få indblik i min tankegang som vegetar.
    Set på de indlæg jeg skrev før, virker det nok lidt sure, og kødmodgående, som de ikke burde havde gjordt. men sådan er verden derude for en vegetar som mig, begynder man først at dele synspunkter kommer en masse med modstridende synspunkter, og ja.. i er i flertal - i vinder i sidste ende.
    Men når jeg lægger mig til at sove om aftenen, ved jeg, har jeg det godt med mig selv. og hvis i andre har det god med jeres kødæderi, er det vel fint nok. men prøv alligevel at se min tankegang lidt mere åbensindet. Jeg har da selv engang været kødspiser, og har brugt præcis samme argumenter overfor vegetarer som jer, men sådan er det ikke mere.
    Så derfor ved hvad hvordan det er i begge zoner. så prøv ikke at belære mig med grunde til hvorfor man BØR spise kød.
    mine grunde til ikke at gøre det er enkle.

Miljø
    Etik
    Smag

og jeg går vel udfra i har nogle ligeså gode grunde som jeg havde den gang.
    Det jeg prøvede at komme igennem med, var ganske enkelt, at verden ikke er så sort/hvid. dyr er ikke skabt til at ædes, men at leve, ligesom os. En dag at at, og derfra, ja. det er der skæbnen ændres.
    Ligeså vel som mennesket er skabt til at leve, og derfra er skæbnen meget enkel.

• #36   19. jul 2009 Fæhesten:
    wow. relax maiiin. ALLE SAMMEN: jeg skrev 1 linie med en sammenligning mellem em hund og en gris, og den bliver ved med at køre rundt. det eneste jeg prøvede at gøre opmærksom på ved den linie, var at det jo tydeligvis ikke er smagen der afgør hvad vi spiser! rolig nu

• #38   19. jul 2009 Laua J: hvorfor er det så at man ikke møder lige præcis dig til klima debatterne ?.. jeg vil da gerne invitere dig personligt med dyreværnets årsmøde eller dsu globale klimadebat..
    Sjovt at du siger desværre er verden fyldt med mennesker som os, når det er os der sidder til diverse klima debatter og rent faktisk gør noget for miljøet og dyrelivet ? det arbejdet skal vi måske stoppe og så bare lade være med at spise kød. for så har vi redet verden ???

Nej tror du bliver nødt til at blive lidt ældre og mere erfaren før du kommer med udtalelser som denne.. lad mig gætte, du har aldrig været på en svinegård ? du har aldrig siddet til en klima debat og faktisk hørt om de rigtige problemer ?, du ikke en gang medlem af en organisation der går lovligt ind i kampen for et bedre miljø for dyr og mennesker ?

• #40   19. jul 2009 Grunde til IKKE at blive vegetar: Mennesket er et rovdyr. Skal vi så også til at lære løven at den ikke må spise en zebra ? Stakkels zebra, det må være en forfærdelig måde at dø på.
    Det er noget pjat at alle slagtedyr har det dårlig ! Vi har selv økologiske kødkvæg, som går ude hele året. Jeg har ingen problemer med at spise dem, da jeg ved de har haft et godt liv. Faktis vil jeg sige at de har haft det bedre, end et barn i den 3.verden har det ! Så syntes faktis at der er større problemer i verden, end det at vi spiser kød.

• #49   19. jul 2009 Deschain .
    Da der står på din profil at du er dyreretsforkæmper, så tvivler jeg på at du kommer og slår min hest ihjel. Men hvis du alligevel skulle komme, må du gerne skrive inden, så jeg kan nå at få dens forsikring sat op(Den er mere værd end det den er forsikret for).
    Okay måske er vi ikke rovdyr, men så er vi jægere, og har været det siden stenalderen.
    Nej jeg har ikke set vores kør blive slagtet. Men ja, så længe de har haft et ordentligt liv, mens de levede, ser jeg ingen problem i at spise dem.. Jeg syntes at mennesker har lige så meget ret til at slå andre dyr ihjel, for at spise dem, som løver har.

• #50   19. jul 2009 ^^ Og ja jeg regner mennesker for at være mere værd end mennesker smiley

• #51   19. jul 2009 Juuuuuhuuuu for at fokusere på de negative ting og dømme alle landbrug som mishandlere. Ville mene man istedet skulle fokusere på de gode steder, få folk til at købe det der og økologi.

Kan ikke se en forskel på om man spiser kød eller ej - vegetare slår også ihjel. Hvis vi ikke spiser kødet her i Danmark ville det blive sendt til udlandet, nej tak til en lang transport og ja jeg mener de ville sende det til udlandet for en landmand nedlægger ikke bare lige det arbejde han er opvokset med og har arbejdet med de sidste 10år, nej han finder en anden løsning - det er ikke lige sådan at gå fra at være landmand og være uden for 24/7 til at sidde ved kassen i fakta.

• #52   19. jul 2009 Deschain: Thumbs up, lige mine ord ;D

Fæhesten: Eh. Kom dog ud og kik, se hvor mine heste står, der finder du en større grisebestand med flere tusind søer og deres smågrise. Jeg går i klasse med ejerens søn, og mine heste står i ejerens hestestald. Så jeg ved udemærket godt hvordan en grisebestand ser ud, og hvordan de blive behandlet, disse grise har det udemærket, men derfor ville jeg ikke sige at det er grund for mig at begynde at æde gris.

• #53   19. jul 2009 (link fjernet)
    Og så er jeg desuden medlem af Anima

• #54   19. jul 2009 hvorfor spise kød når man kan spise så meget andet?

er mennesker rovdyr? jammen hvorfor har vi så kun tynde bløde nejle og hvorfor ser vores tænder ikke ud som andre rovdyrs? entlig synes jeg vores tænder minder mer om heste tænder , kindtænder flade og fortænder smalle end kattedyr tænder der er spidse

• #55   19. jul 2009 Laurua J jeg har arbejdet på Dks største so bestand.. jeg burde om nogen havde set en gris eller to eller rent faktisk en produktion på 10.000 slagtesvin om ugen.. jeg kan fortælle dig at de grise har det om nogen bedre end din hest. og har en stimuli som ingen kæledyrs ejere til dags dato har opnået.. desuden er der ingen økonomi i at mishandle sine produktions dyr.. der er almen børne lærdom som du også burde forstå, at hvis et produktions dyr har det dårligt eller er sygt eller bliver mishandlet vil den aldrig producere højt men derimod lavt...

Så synes jeg at Deschain . burde holde sig ude af disse debatter, dahun jo egnetligt godt ved hvorfor hun blev smidt ud af hg sidste gang.. jeg har respekt for at hun som person udsætter sig selv for en masse storm for en sag hun tror på. men jeg tror ikke på samme sag desværre da jeg har set medaljen både forfra fra siderne og snoren den hænger i... så respekt til dig, men ikke respekt til sagen

• #56   19. jul 2009 katherina T

enig..

• #57   19. jul 2009 Katherina: hvis du gad og kigge på dine tænnder ville du opdage at du har rovdyrets hjørne tænder. neglen har intet med vores kost at gøre, med derimod evolution... mennesker er skabt til at spise planter og kød. og bør derfor være opmærksom på at få alt det kroppen har brug og ikke udelukke noget... desværre er der rigtig mange småbørn der bliver vegaterer uden forældrenes opsyn og det ender virkelig galt og kan rent faktisk ende i dødsfald, fejl ernæring og under ernæring.. som jeg har sagt længere kender jeg nogle vegetarer som jeg nærer stor respekt for, men de ved også hvad de indebærer at være vegetar og hvorfor de er og ikke bare pga dårlige smædekampagner, fra nogle organisationer der er rent faktisk stor på terrorlisten.. det vilel være lige så godt hvis man blev vegetar fordi Osama Bin Laden sagde det

• #58   19. jul 2009 fæhesten nej til mundkurv ja til ansvar - Giver dig fuldstændig ret!

• #59   19. jul 2009 Laura J: jamen tillykke for at du er medlem af anima. du er så derfor nu medskyldig i at der bliver sendt dødtrusler til min chef ? og økonomisk støtte af registeret terror grupper.. et af de eneste anima medlemmer jeg har respekt for er egentligt Deschain . når hun ikek truer andre brugere med at slå deres heste ihjel ?

• #60   19. jul 2009 nørd: nej som jeg skriver støtte man en terror registreret organisation økonomisk... Jeg skriver ingen steder at man er terrorist.. og trusselsbreve skal jeg ikke kunne svare på om du lærer at skrive.. i den undersøgelse jeg har været indblandet i af anima virkede medlemmer til faktisk at være ret uskyldige og rent faktisk gerne ville hjælpe de nødstedte. mere kan jeg ikke udtale mig om, da ikke uddannet medhjælpere ikke får adgang hele undersøgelsen.. så nej håber da bestemt ikke at ligepræcis du vil at lave en bombe.. det ville da være toppen af poppen to the geeks...

• #61   19. jul 2009 Nørd: og hvis i skal.. kan du så ikke lige fortælle hvor i holder jeres næste angement.. bare sådan så jeg ved at jeg skal holde mig væk, hvis der nu er en bombespaser der gør noget forkert... vil helst ikke springes i luften ved et uheld smiley

• #62   19. jul 2009 JEg tror ikke der er så stort business i at være pirat.. tror det er ret ensomt i Danamrk.. vi har ligesom ikke pirat propotioner

• #63   20. jul 2009 øhh sorry jeg spøger men hvad pokker har bomber med denne sag at gøre ?, jeg trode det handlede om gode grunde til at blive vegatar

• #64   20. jul 2009 Katherina: og du mener måske ikke at en bombe er en god grund til at blive vegetar ? tsk tsk... nej det er en misforståelse nørd og jeg havde længere oppe i debatten. som faktisk var ret sjov

• #65   20. jul 2009 okay CX bare i orden

• #66   20. jul 2009 Det med tænderne: jammen en hest har altser også skarpe kindtænder (der skal ordnes) og det der hedder ulve tænder de har fra de bliver født, heste er stadig ikke rovdyr. jeg ved godt at vores tænder ikke er det samme som en heste mund, men det er også bare for at sammenligne med noget for mennesker er altser ikke rovdyr fra naturens side, det er noget andet at mennesker har valgt at leve som rovdyr

• #67   20. jul 2009 Katherina: det er for det meste kun hingste der får dem med undtagelses af nogle hopper bla min, men dette er arveligt så det er ikke en genetisk vidunder. disse tænder bruger hingstene i kamp imod hinanden.. altså ligesom det kun er han hjorte der får gevir.. det er naturlige kamp våben... mennesket bruger ikke sine tænder i kamp

• #68   20. jul 2009 er der ikke noget med at der er en tand der bare hedder kamp tand? , det mener jeg en heste tandplejer fortaldte

• #69   20. jul 2009 katherina T; den hedder en hingstetand.. og for en god grund.. hele dens opbygning er indrettet til at rive en modstander, selvplaceringen i kæben gør den ekstra stærk

• #70   20. jul 2009 okayC: sjovt hvad man kan lære i en :god grund til at blive vegatar, debat CX

• #71   20. jul 2009 Katharina: hmm det er jeg glad for...

• #72   11. aug 2009 der er jo også dem ,som mig, der er vegetarer for at hjælpe de fattige lande. . . der går ca. jah nu kan jeg ikke helt huske det, men der går nogle kilo. korn på en slagtegris fx. . som landmændene køber fra afrika osv, fordi det er billigt når han ikke selv dyrker det. . men det fattige land får ikke ret meget ud af det selv, dem der høster det får næsten ingen løn, og de har mere brug for kornet end grisene, som kun får det for senere at blive slagtet. . . derfor kvit kødet. . . vi behøver det ikke , og flere mennesker i den 3. verden får bedre forhold. . .

Kommentér på:
grunde til at blive vegetare/veganerer

Annonce