813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

HAR DU FORSTAND PÅ KATTEKILINGER? !!! HAR DU FORSTAND PÅ KATTEKILINGER? !!!

Det haster ret meget!!!

Der blev idag på gården fundet en lille meget svag og VILDT kælen lille kattekilling (Moren og faren er vildkatte, og de plejer at passe sig selv i laden) ..
Jeg er nu virkelig bange for at den vil dø, for de sidste to kattekilinger der har været kælne er blevet fundet døde dagen efter ...
Gårdejeren + Lille Lyns ejer sagde så´, at jeg burde tage den med hjem for, at redde den for den skal flaskes hver 4. time for at overleve, eftersom moren nok vil droppe den nu hvor vi har rørt den ..
Min moaaar er VILDT imod det, og vil slet ikke se en kat i nærheden af sig, og min far er ikke så glad for det fordi min moaaar ville flippe fuldstændigt ud på ham hvis jeg gjorde det fordi han gav lov ..
MEN min far sagde så - og min moaar indvilligede - at hvis jeg betaler for nælken osv. selv så må jeg godt køre ´ned til gården (5 minutter på cykel fra mig) hver 4. time for at made den ..

MEN!

1) Jeg har virkelig få penge, så er der noget man kan lave selv istedet for at købe mælkeerstatning hos dyrelægen?
2) Hvor ialverden skal jeg kunne ligge sådan en lille kat på gården? Altså hvordan skal den ligge når jeg ikke er der for at made den? Eneste mulighed er stalden eller laden, eller MÅSKE ejerens kælder hvor der er meget behageligt, men der er rotter ..
3) Hvor længe skal sådan en killing mades? Den er kun 2-4 uger gammel ..

HASTER !!!

Vil blive MEGET glad, hvis der evt er en der ved meget om killinger, som vil lade mig ringe vedkommende op og snakke .. (Hjælper meget hvis du har CBB ellers fastnet ;p)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HAR DU FORSTAND PÅ KATTEKILINGER? !!!
  • #1   4. jul 2009 Ring til kattenes værn!
    http://www.kattens-vaern.dk/
    38 88 12 00
    De taget tlf 24/7 ! de henter katten, og finder en plejemor!

• #2   4. jul 2009 Du kan evt. aflevere den til en plejestation.

• #3   4. jul 2009 Hvor er kattemor henne i alt det her??

• #4   4. jul 2009 aflevere den på intenat. Det er et enormt stort arbejde at opfostre en kat. og i nogle tilfælde umuligt

• #5   4. jul 2009 Killingen har bedst af den rigtige mælkeerstatning for at overleve. Man kan til nøds bruge det man kan købe i superbrugsen som er kattemælk, men er ikke 100% egnet, jeg har brugt i forbindelse med at de også fik lidt mælk fra deres mor.
    Personligt synes jeg at man skal lade naturen gå sin gang og ikke blande sig for meget, men jeg har også så mange katte så det kan jeg jo sagtens sige. Jeg kan godt se at du synes det er synd for den lille. Men hvis du vil gøre det at fodre den hver 4 time, ja så må du jo desværre af med lidt penge.
    Den kan bare ligges i en kasse med noget halm eller et håndklæde, bare der er noget den kan varme sig ved. Læg evt. et tæppe over den når du ikke er der. Men stalden vil nok være det bedste sted.
    Held og lykke!

• #6   4. jul 2009 TANJA: Gør de bare det? :o)
    Carina M: Hun er jo vildkat, men da de andre katte er døde efter at have været i menneskehænder tror jeg bare også at denne dør? Den er MEGET tynd og alt for kælen af en vildkat at være ..

• #7   4. jul 2009 ja smiley

• #8   4. jul 2009 BERIT J:
    Men du tror ikke den vil kravle ud og væk og forsvinde??

• #9   4. jul 2009 Den skal mades til den er 6 uger... Så det kan godt blive hårdt for dig i det lange løb hvis du kun kan få 4 timers søvn af gangen.

Men du kan bruge alm modermælkserstatning fra købmanden (det man bruger til mennesker) jeg ved dog ikke hvad det koster.

Det er rigtig fint du gerne vil prøve at hjælpe den lille killing, men jeg syntes det er bedst hvis du ringer til kattens værn så kan de tage sig af den..

Og lige til sidst... ROTTER??? I KÆLDEREN?? Når du er ved tlf så giv lige kommunens tekniske forvaltning et kald så i kan komme af med dem..

• #10   4. jul 2009 Nå ja, jeg bruger gerne en lille sprøjte til at made dem med.

• #11   4. jul 2009 Hmm ..
    Så er spørgsmålet om jeg skal opfostre den, men så gøre det på gården, men hvad så når den er opfostret?
    På et elller andet tidspunkt bliver den da træt af at ligge i en kasse og kun være i et rum?
    Eller om jeg skal ringe til kattens værn og få dem til at hente hende/ham ..

• #12   4. jul 2009 modermælks erstatning er ikke så dyrt. mener det koster omkring 200 kr og der er altså nok til en killing indtil den skal have kattemad..

Vi fandt en killing i stalden for 4 år siden den var 1 uge gammel, jeg fik lov og tage den med hjem og den overlevede..
    men det er hårdt og fodre en kat hver 4 time . '
    og vores kat er blevet bims oven i af det.
    ved ikke. tror den har bedre af og blive aflivet..

du kan evt, aflevere den ved dyrlægen..

• #13   4. jul 2009 Jeps kattens værn tager den 24/7 hvis ikke de gør, så gør Plejestationerne det ihvertfald da man aldrig ved hvornår man finder de små :o)

• #14   4. jul 2009 Kristina: Rotte i kælderen = Det er en gård, og med kælderen mener jeg et lille rum hvor der står et fyr smiley Det er meget almindeligt at der sådan løber rotter og mus rundt på sådan en gård ;o)

• #15   4. jul 2009 Nej, en killing bliver i nærheden af dens bo. Jeg sætter gerne et par baller halm op i nærheden, så går de bare ind i halmen og gemmer sig. Men lige nu er den som jeg forstår for svag til at rende nogen steder og det gør de også kun sjældent, de forsvinder gerne fordi en hankat eller andet har taget dem. Derfor råder jeg dig til at lægge et tæppe eller noget hen over den her i starten, bare til den kan løbe lidt rundt selv.

• #16   4. jul 2009 Altså jeg tror heller ikke just hestene vil være glade forat blive vækket hver 4 time,så synes du skal få fat i kattens værn...

• #17   4. jul 2009 der går ikke mere end to uger før den begynder og kravle rundt over det hele og så kan den komme i klemme eller falde ned fra noget.

synes den er bedre tjent med og blive afleveret et sted hvor den kan være indendøre.
    men det er rigtig flot af dig du vil tage dig af den..

• #18   4. jul 2009 Nogen med kattegalleri, som gider poste det derinde??

• #19   4. jul 2009 jeg skal nok poste det på Kattegalleri

• #20   4. jul 2009 Den er svag, men ikke sådan "ikke livlig" svag ..
    Den render rundt, og klatrede rundt på mig ..

• #21   4. jul 2009 STEPHANIE: Tak! smiley

• #22   4. jul 2009 Ja mus er meget normalt at have på en gård... Men ikke rotter. Hvis man ser en rotte har man pligt til at ringe til kommunen som sender en mand ud der ligger gift. Dette er ganske gratis og gøres fordi man gerne vil have udryddet de små bæster...

Det er absolut ikke normalt at have rotter på en gård. De kan ødelægge ALT (de kan æde sig igennem beton) og de har en masse sygdomme som kan smitte til både mennesker og dyr. Så det ville være ret klogt at komme af med dem.

• #23   4. jul 2009 http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=60768

så er det oprettet

• #24   4. jul 2009 Har du ikke mulighed for at have den i en boks?, så kan den da ikke rende så langt. Der har jeg gerne mine killinger, men mine heste er også ude døgnet rundt.

Men vil også anbefale at du giver den til en der kan tage sig af den. Det bliver hårdt for dig at køre frem og tilbage hver 4 time.

• #25   4. jul 2009 BERIT J:
    Jo, boks er der mulighed for ..

Hmm .. Joh, måske man bare skulle gøre det ..

• #26   4. jul 2009 Kristina &Tempo har ret, ejeren af ejendommen skal kontakte kommunen ved evt. rotter eller ihvertfald sørge for at den bliver udryddet.

• #27   4. jul 2009 Du kan få fat på en lille sprøjte på apoteket (selvfølgelig uden nål), de lære hurtigt at drikke fra den, du skal bare trykke lige så langsomt her i starten. Få dråber i munden på den og efter få gange så kommer den selv og tager fat.

• #28   4. jul 2009 MEN overvej det nu grundigt om du ikke hellere vil finde et plejehjem til den, det ville jeg bestemt have gjort.

• #29   4. jul 2009 Det er altså ikke det store problem at flaske dem op og kattemor kan altså ikke klokken og kommer ikke præcis hver 4. time så det skal du ikke tage så højtideligt.. Bare husk at den i en tidlig alder skal have mulighed for at lege/snuse/smage på kød og/eller tørkost, evt. blødt op i vand eller kattemælk i starten..

• #30   4. jul 2009 Ja jo .. I har nok ret i, at det er for stor en mundfuld ..

Men jeg ved jo ikke engang om dens mor ahr forladt den? Hvad, hvis jeg bare tager den fra hende når hun i virkeligheden godt vil passe på den?

• #31   4. jul 2009 Nå ja, husk at lune mælken lidt, hvis du bestemer dig for at tage dig af den. Kold mælk ødelægger dens mave. OG du skal jo også huske, at den skal have hjælp til at tisse ellers dør den af det. Du skal med et stykke papir gnide den stille som når moderen slikker den til den har tisset, det skal du gøre hver gang den har fået mad. Det jo ikke nok bare at give den mad.

• #32   4. jul 2009 Jeg synes du skal lade killingen være, med mindre kattemor er død så kommer hun og passer sin killing. I det tilfælde at killingen er syg, er der alligevel ikke noget du kan gøre for den, uden at det kommer til at koste dig....
    Prøv at se tiden lidt an, om ikke den nok skal klare sig smiley

• #33   4. jul 2009 Vi ringede til sådan nogle internat ting ovs. de sagde de gerne ville tage dem men de ville alligevel bare aflive dem så vi beholdte vores ...

• #34   4. jul 2009 Andrea jeg prøver lige at sætte en ammemoder eftersøgning igang...

• Betina N
    Betina N Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #35   4. jul 2009 Cawani - Imod VIP ordning .

WHAT - har DU nogle sinde opfostret en kattekilling ???
    "Det er altså ikke det store problem at flaske dem op og kattemor kan altså ikke klokken og kommer ikke præcis hver 4. time så det skal du ikke tage så højtideligt.."
    Det var da det mest afsindige, og " Bare husk at den i en tidlig alder skal have mulighed for at lege/snuse/smage på kød og/eller tørkost, evt. blødt op i vand eller kattemælk i starten.." ....... ??

En killing skal de første 3-4 uger kun have mælk - modermælks erstatning fra dyrlægen - KMR.. (Koster 60 kr for en dåse, som kan fryses i isternings poser)
    Fra 3-4 ugers alderen, tilbydes den killinge tørkost - igen fra dyrlægen, blødt op i kogt vand og derefter kølet af...
    efter et par uger, tørt....

Men trådstarter - kontakt hittekilling.dk de er i hele landet...

• #36   4. jul 2009 DET VAR meget LETTERE END FORVENTET! ;o
    Jeg løb en tur her nu, og løb jo så selvfølgelig forbi gården og den.
    Jeg fandt den liggende og halvsovende med sin bror/søster mellem nogle gamle puder, og tog den så hen ud i den lyse gang.
    Så startede jeg med at hælde lidt mælk ned i flaskeproppen, og så stak jeg proppen hen til munden på den ..
    Den snuste til det i 2 sekunder, og begyndte så strakst at drikke! smiley
    Efter at have tømt et par proppe, hældte jeg mælken over i en skål, som hun så sad og drak af ( Og gik i -.-'' ) ..
    Tror hun fik drukket lige omkring 50 ml i alt, så noget tyder jo på at den ikke var så sulten = den får mælk hos sin mor smiley

• #37   5. jul 2009 Den må helst ikke få alm mælk, mange katte kan ikke tåle det og får tynd mave af det og så får den det barre værre. Så det SKAL være modermælkserstatning.
    Da vores katte var omkring de 5-6 uger begyndte vi desuden at give dem vælling. Det kan de godt lide smiley Det kan købes i de fleste supermarkeder under babymad

• #38   5. jul 2009 Hvad skal den så have indtil jeg får fat på noget mælkeerstatning? smiley

• #39   5. jul 2009 Du kan ikke give den andet. Tjek evt. på en tankstation om du ikke kan få mælkeerstatning der.

• #40   5. jul 2009 Hvis du ikke kan skaffe modermælkerstatning før imorgen, så skal du give den SØDmælk. Det er den eneste type mælk katte må få. Men som sagt helst ikke i for lang tid af gangen, da de ofte får tynd mave af det, når de ikke er vant til at få det.

• #43   5. jul 2009 Jeg forstår stadig ikke hvorfor du ikke bare lader missemor klare det. Du skriver at denne killing ligger sammen med en bror/søster og ikke er særligt sulten....

Så jeg gentager mig selv, hvis missemor ikke er død, så passer hun sine killinger.

Carina

• #44   5. jul 2009 JEG SKAL MØDES MED EN DAME KLOKKEN 21, SOM OVERTAGER DEN!

TAK FOR HJÆLPEN!!

• #45   5. jul 2009 Det er en skandale, at tage en sund killing fra sin mor....

Bare min mening......

• Betina N
    Betina N Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #46   5. jul 2009 Forstår slet ikke at der ikke er nogle voksne i trådstarters liv som kan banke lidt fornuft ind i hoved på vedkomne...... !!!!

Man tar ikke bare en killing fra sin mor, man giver ALDRIG katte alm mælk, man prøver ikke bare at give den et eller andet tilfældigt fordi alt andet er for dyrt eller besværligt.....
    Man giver killinger killinge modermælks erstatning til killinger ...... ikke til hverken børn, hunde eller alt muligt andet ...

• #47   5. jul 2009 Carina M og Betina:
    Slap lige af!
    Det er IKKE en sund killing!
    Den er MEGET underernæret!
    Jeg spurgte om man kunne give den andet eftersom butikkerne sjovt nok ikke har åbent hverken lørdag aften eller søndag!

• #48   5. jul 2009 Hvad fandt du ud af med killingen?

• #49   5. jul 2009 <b>JEG VIL GERNE SIGE TUSIND TAK FOR HJÆLPEN TIL ALLE!!
    KILLINGEN ER NU HOS EN SØD UNG PIGE, SOM HAR MASSER AF FORSTAND PÅ KATTE OG HAR PRØVET DET MED AT FLASKE EN KILLING OP FØR.
    DET VAR EN BESLUTNING JEG TOG, DA JEG IKKE VIL KUNNE OVERSKUE AT SKULLE KØRE UD PÅ GÅRDEN TIL DEN HVER 4. TIME FOR AT MADE DEN</b>

• #50   6. jul 2009 Betina N.

Jeg har haft 6 katte i mit liv. En døde da den var 12 grundet en arvelig leversygdom, 2 døde som 18 årige og de sidste 3 lever stadig i bedste velgående og de er 16 år gamle. Hver og en af de katte har fået sødmælk igennem hele deres liv. De skal bare have det fra killinger (dog ikke for små), således at de ikke bliver laktoseintolerante. Så enig med De bidløse vegetarer, chill out og slap af smiley

• #51   7. jul 2009 VIGTIG VIGTIG VIGTIG VIGTIG VIGTIG VIGTIG VIGTIG BESKED!!!!!!!!!!

ER DER EN SØD PERSON DERUDE, SOM KAN OVERSKUE AT OVERTAGE KILLINGENS BROR/SØSTER?
    DYRELÆGEN HAR NETOP SAGT AT KILLINGEN JEG FANDT FØR ER 4-5 UGER GAMMEL, SÅ DET ER BROREN/SØSTEREN NATURLIGVIS OGSÅ!
    DEN ER MEGET UNDERERNÆRET OG MEGET SKY!
    MOREN AFVISER NU OGSÅ DEN OG DEN HAR ALTSÅ BRUG FOR ET GODT HJEM NU!
    SEND VENLIGST EN PB HVIS DU ER INTERESSERET!!!!!!!!!!!!!

• #52   8. jul 2009 Prøv at kontakte http://www.hittekilling.dk kig under "Kontakt Hittekilling.dk" i menuen smiley

• #53   8. jul 2009 DER ER FUNDET HJEM TIL DEM BEGGE!

JEG TAKKER FOR AL HJÆLPEN smiley

Kommentér på:
HAR DU FORSTAND PÅ KATTEKILINGER? !!!

Annonce