199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hittehestens nye hjem :-S Hittehestens nye hjem :-S

Hmm I husker vel alle den hittehest man fandt for 1 ½ måned siden som ingen ville kendes ved.. Den er blevet givet til en legeplads..
http://www.heste-nettet.dk/nyheder/5441/

"Det er Legepladsen Bispehaven i Århus V. der bliver den nye ejer af hesten til gavn for de mange børn der kommer på legepladsen."

Ikke lige det hjem jeg havde håbet på for hesten må jeg indrømme. Intet imod Legepladsen Bispehaven, men havde nu håbet på at den kunne være kommet ud og lege pensionist som hygge/skovturshest et sted hos én fast ejer.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hittehestens nye hjem :-S
  • #1   14. maj 2009 Jeg havde også regnet med den kom et andet sted hen.

• #2   14. maj 2009 undskyld men hvad er der lige i vejen med det hjem ???

De overholder alle heste regler. hesten får det godt og bliver endda forkælet..

Jeg kan overhovedet ikke se problemet i at den har fået et godt trykt hjem, med en stabil økonomi til heste og med hestekyndige mennesker omkring sig..

• #3   14. maj 2009 jeg kunne nu også godt tænke mig den var kommet ud på et lille landbrug eller sådan, hvor den bare fik fred og ro (;

• #4   14. maj 2009 Jeg synes ikke det er optimalt for en hest der har en baggrund som den at komme ud et sted hvor der er mange børn og hvor den skal håndterer mange nye ansigter hele tiden.

En hest med en baggrund som dennes har brug for stabilitet og én fast person den kan knytte sig til. Så har noget at gøre med hesten og ikke stedet.

Jeg skrev "intet imod Legepladsen Bispehaven" hvis du læser smiley

• #6   14. maj 2009 jamen når der ikke er andre der åbenbart gider at byde sig til.. og jeg er ret sikker på at der nok skal holdes øje med om hesten egner sig eller ej.. det ved jeg sselv fra mit arbejde at vi holder skarpt øje med.. hvis hesten ikke synes det er sjovt vil den jo heller ikke være "sød" overfor børne.. og jeg er også sikker på at det gældne internat nok skal være behjælpelige med at holde øje

• #7   14. maj 2009 Jeg synes man burde have gjort som man gør med internat hunde f.eks. Sætte den på en hjemmeside, lade folk komme og så på den og så kan folk byde sig ind som potentiel ny ejer og så kan internatet stå for at vælge den ejer de mener vil passe bedst til dyret..

Synes det er lige lovligt bisset bare at forære hesten til en legeplads fordi det er for dyrt at afholde en auktion eller andet..

• #8   14. maj 2009 der er desværer andre regler angående hobbydyr som hesten er... især det der med hvis den er på internat eller tvangsfjernet..

Jeg har endnu ikke forstået reglerne helt... men såvidt jeg kan frostå på den her sag er der ingen andre der har tilbudt et trygt og stabilt hestekyndigt hjem til denne hest. da dens værdi i situationen skulle være usandsynlig lav til at nogle privat mennesker ville være til det

• #9   14. maj 2009 Måske, men jeg synes nu stadig...

De har jo ikke haft den oppe nogle steder med at den søger et nyt hjem..Og så er det jo svært for folk at byde sig ind på den som ny ejer..

• #10   14. maj 2009 jamen hvis man oprette en stor annonce ender man jo også med alle mulige mærkelige mennesker.. så tror det er for at holde det til et begrænses psykopater har de valgt ikke at reklamere med en gratis hest

• #11   14. maj 2009 En internathund er jo heller ikke gratis. Og pointen er jo at de kan vurderer de folk der kommer og ser på den på internater får de ansøgende besøg af internat personalet hvor de ser på hjemmets andre dyr, forhold osv. Kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes med en hest

Kommentér på:
Hittehestens nye hjem :-S

Annonce