utaknemmelig? lidt sur på mig selv .. {{forumTopicSubject}}
tja ..
jeg er 17år, bor på gård, vi har ialt 14heste/ponyer stående, de 5 er vores egne, den ene helt min egen, og den ene min brors og de tre sidste er familiens ..
jeg rider min egen og den ene af de andre..
men nu til mit spørgsmål, har ridebane, meget kort vej til skov og spring her hjemme, min mor gør alt for at hjælpe mig og hjælper med at ordne boksene ..
mine forældre betaler hø,halm og foder og de lukker heste ud om morgenen. udover det betaler mine forældre os forsikring af min hest + smed og dyrlæge, altså det eneste jeg selv ska betale er udstyr og sådan, men mangler sådan set intet har rigeligt, og stod jeg og ik havde noget som jeg virkelig manglede og ik havde råd, kunne jeg sagtens låne/ få dem til at betale ..
mine forældre har desuden lige betalt ca 35000 til min hest.. jeg har ikke selv noget arbejde da jeg ikke har tid når jeg ska nå skole og hestene, men får ca 1500 om måneden fra min fars pensions noget ..
selvom jeg jo lyder til at ha det skide godt, føler jeg bare stadig ik alt er godt, er tit træt af det hele, og det går mig sådan på, for hva har jeg at klage over
jeg har mine to egne jeg rider hverdag + jeg tit rider nogen for de andre der står her, og mangler aldrig nogen at ride, men ja føler mig så utaknemmelig overfor mine forældre fordi jeg ik rigtig værdsætter at jeg faktisk har det godt
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.376
Jeg havde det hele indtil vi skulle flytte, ligepludselig gik det op for mig, hvor godt jeg havde haft det!!
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.320
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 173 Svar: 1.625
Mine forældre giver mig 1000 kr om måneden, og så er det det.
Jeg betaler selv 1700 om måneden til opstaldning, og betaler selv undervisning, smed og dyrlæge.
Jeg arbejder helt vildt meget synes jeg selv, og er mega træt af det Det går ud over min skole.
Jeg bor på gård, men gider ikke have heste herhjemme mer, for mine forældre blev sure hver gang de skulle hjælpe mig med noget, som f.eks. at trække heste på fold , fordi jeg ikke kunne gøre det alene :s + vi havde ikke nogen ridebane hjemme.
mar 2005
nåår jo undervisning, i øjeblikket rider jeg kun en gang i ugen og der betaler de os og kører mig ..
min mor hjælper os med at trække ind, der ska jeg eller min bror dog hjælpe da hun ikke kan selv
puha ja jeg har det vidst for let
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Synes fx at jeg har haft den dårligste ferie nogensinde, fordi jeg har haft nogle store afleveringer og en del aftaler, venner jeg skulle se + at jeg skulle vælge mellem hvilke bekendte jeg ville se, fordi de holdt noget kom'sammen samme dag . Så har følt mig presset og stresset fordi jeg ikke bare kunne slappe i ferien .
- Det er bare luxus-problemer, som min søster smukt kalder det .
Man må lige stramme op og se hvor godt man egentlig har det .
Nogle gange er det hele bare lort, men så må man indse hvordan det egentlig står til
mar 2005
AM: ja det er nok bare luxus problemer, men tja har nu os andre problemer, og et af dem er sku at jeg tænker for meget
men ja kender os alt for godt det med at måtte priortere ..
Sophie: ja sådan har jeg det os tit, især det med at det jo er en vildt krævende sport ..
utaknemmelig? lidt sur på mig selv ..