{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Foundation og anden make-up {{forumTopicSubject}}

Hvornår syntes i man skal begynde at gå med make-up?

Der er nogle stykker i min klasse (5. klasse) som der går med mascara, eyeliner og øjenskygge hver dag, det syntes jeg er for tidligt. I 6. klasse syntes jeg det er okay med lidt mascara, men ikke så meget mere..

Hvad syntes i man kan tillade sig at have på af make-up (foundation, blush, lipgloss, læbestift, mascara og eyeliner) til hverdag på disse klassetrin: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

Det skal siges at jeg også kender nogle i 4. klasse der går med eyeliner, mascara og øjenskygge hver dag. Det er bare for tidligt!

Går ikke selv med make-up til hverdag. Måske lidt mascara til fest (;

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foundation og anden make-up
  • #1   24. mar 2009 Jeg syntes det er vildt tidligt i 4-5 klasse! jeg tror først at jeg begyndte at gå med mascara i 6 tror jeg..

jeg går selv med en foundation som ikke dækker fuldstændig men giver lidt farve og så mascara. & når jeg gider lidt øjenskygge. men går så også i 9. klasse. Gider ikke det der pudderdukke noget som har et lag af foundation så man ikke kan se personens egen hud - syntes det er grimt.

• #2   24. mar 2009 Syntes det er så ew, at så piger udstiller sig selv så billigt.
    Makeup - 12,13 år og op efter.

• #3   24. mar 2009 4. klasse - ingenting.
    5. klasse - ingenting.
    6. klasse - ok med lidt mascara.
    7-10. klasse - må man selvom det.

Lidt svært at skille mellem, men jeg bryder mig ikke om piger i 4. klasse, der render rundt med alt muligt stads i hovedet. I princippet er jeg ligeglad, synes bare det er ufatteligt tidligt, og det er lidt synd smiley

• #4   24. mar 2009 Omg, du staver sygt i forhold til din alder smiley

• #5   24. mar 2009 Nu går jeg i 8 og syntes bestemt at 5 klasse og især 4, er altaltalt for tidligt. ja man kan da starte lidt i 6, gjorde jeg også selv.
    Og tror det der med at man bruger meget eyeliner og sådan er for de fleste, en periode. Jeg brugte også rigtig meget, men man finder senere ud af, at fx. fyrene meget heller vil have en lidt mere naturlig pige.

• #6   24. mar 2009 Jeg går på gym. og bruger MAX let forundation, og lidt mascara, og det er bestemt max

• #7   24. mar 2009 Synes da det er ok med lidt mascara og såan i de mindre klasser, men ser bare så ofte piger som simpelthen ikke kan finde ud af at lægge make up, og som har foundation i hele krydderen i en alt for mørk farve og en masse på øjnene, det ser da frygteligt ud smiley

• #8   24. mar 2009 - Cille: Ja, det er vel okay hvis man ved hvordan man styrer det. Der er en i 6. klasse der bare har nærmest porcelænshud, hun har alt for meget foundation på, hun har også en kant rundt i ansigtet efter make-uppen.

Simone: Tak.

• #10   24. mar 2009 Hm, jeg måtte først bruge mascara da jeg gik i 7. ?
    Synes at dækstift/lidt foundation er ok i 5. klasse, og lidt Mascara i 6. klasse.

• #11   24. mar 2009 man skal måske også tænke på at huden heller ikke har godt af diverse foundation, pudder , dækstift m.m. -og da især ikke hverdag. tænk hvad der gør ved huden? -se så hvor meget skade den kan tage hvis man starter i 4.kl?

• #13   24. mar 2009 Jeg går i 7 er begyndt på at gå med mascare og en lille øjenskygge hver dag, og sjældent en eyeliner (:

Men jeg syntes folk selv må bestemme, hvis deres forældre har sagt god for den? Så er den ikke længere?

• #15   24. mar 2009 Man skal begynde når man selv har lyst, ikke fordi de andre gør det smiley

Desuden er det ikke "mode" at smadre sit ansigt med masser af makeup.

Tror først jeg begyndte for "alvor" da jeg skulle til at gå i 7. smiley

• #17   24. mar 2009 hahahahha XD jeg føler at 7. og 8. klasserne på min skole er MEGET ældre end mig (eller bare umodne) pga. af deres små bryster skal helt op i fjæset på dem og puder der sidder i 10. cm lag. De ligner små voksne ludere (sorry).

• #18   24. mar 2009 jeg started med makeup i 8kl (øjenskygge,mascare,eyeliner) i år (9kl) går jeg ikke med noget (dovenskab) XD

• #19   24. mar 2009 jeg syntes 6 klasse er fint at begynde med mascara, eyeliner og found.
    5 klasse= mascara.
    7+ = det hele? smiley

• #20   24. mar 2009 Jeg syntes at folk begynder ALT for tidligt med makeup, og andre ting.
    Jeg går i sjette klasse, og bruger lidt pudder og foundation til at dække min urene hud. hvis min hud var renere ville jeg ikke bruge noget. nogen gange bruger jeg også lidt mascara til bla. fester osv. men så syntes jeg også det er det.

• #22   24. mar 2009 Vi var meget tidligt ude i min klasse. Alle pigerne startede med at gå med mascara i 4 klasse cirka, og så kom foundation, puder, blush, øjenskygge, eyeliner og så videre. Det forskelligt fra person til person smiley

• #23   24. mar 2009 jeg er snart 16 år, og jeg syntes det er ok at have mascara, øjenskygge og lidt eyeliner på i 5 klasse smiley men pudder og det der har jeg ALDRIG helt brudt mig om. Måske fordi jeg har en ren hud, men jeg er ik så meget for pudder. jeg tager mest på øjene, og dækker "urenheder" med meget lidt dækstift.

Lipgloss er også sjældent jeg har på.

• #24   24. mar 2009 Nu vil jeg så være lidt en outsider:P

Jeg går i 8. og bruger INGEN TING!! Jeg ejer ikke engang noget!

Synes det sygt med de piger i 5. der allerede begynder!! Jeg synes det er at gemme sig selv væk!! Bare fordi man ikk vil vise hvordan man virkelig ser ud.

• #26   24. mar 2009 Det store emne..

Jeg begyndte selv i 9 klasse. Men det er også nogle år siden. Nu gider jeg knapt nok tage noget på. Jeg går i 2.g og forstår ikke hvorfor man skal have så meget make - up, så er det jo ikke sjovt at gøre noget ud af sig selv i weekenden.

Drop make-up'en drengene kan bedst lide naturlige piger.. Spørg dem selv!!

• #27   24. mar 2009 Jeg begyndte at gå med Make-up i 7. klasse. (;
    Syntes det er tidligt i 4. + 5. klasse, men det er jo min mening. :o)

• #28   24. mar 2009 ejer heller intet make-up
    1. gider ikke bruge tid på det
    2. syntes noget af det lugter xD
    3. hvad har jeg at skjule ?
    4. er bare mig selv og har ikke brug for at ''vise mig frem''

er tvilling og min søster er lige modsat hun bruger meget tid på sig selv er måske 4 min om at tage tøj på og ordne hår
    mens det tager et 15-20min for hende :o)
    (ikke fordi jeg er grim på nogen måde gider bare ikke style mig op)

• #29   24. mar 2009 Jeg får med mascara & øjnskygge - foundation hvis der er noget at skjule fx. sår fra achne.
    Har ikke gået med foundation gør da jeg ikke har kunne finde en ligbleg en, alle dem jeg har prøvet har haft fået mig til at ligne neger i fjæset og lig på resten af kroppen.

Hvis man går med meget make up - så har man efter min mening meget at skjule, psykisk.

Udover det - så har alle, efter hvad jeg har erfaret - en periode hvor det er overdrevent.
    Lige nu er der nogen fra min skole i 6-7 klasse der render rundt og er HELT sorte rundt om øjnene og virkelig overdriver, sådan har jeg også set ud en gang. Ikke for kønt.
    En sådan periode havde jeg også i 6klasse, men kom da på andre tanker.
    Nu hvor det at være " dulle " er kommet på mode, så er man det i stedet for at gå med underlig make up i hele fjæset.

• #31   24. mar 2009 lige et godt råd: undgå foundation med olie i, det bliver huden ikke bedre af..

• #32   25. mar 2009 Jaja, og da vi var i den alder legede vi stadig springheste i frikvarteret og gik i tøj vor mødre havde syet - børn interesserer sig for noget andet nu om dage, og det er gået skræmmende hurtigt. Føler jeg er mega gammel når jeg siger dette, på trods af jeg kun er 17 - det er jo bare et bevis for, hvor hurtigt det går med at børn ændrer sig!

I 6. klasse begyndte nogle af pigerne i min klasse at tage en smule mascara på, men droppede det vist lidt igen, da der ikke var nogen, der synes det var 'sejt'. De kom jo bare til at føle sig lidt dumme i stedet, da flertallet rendte rundt uden noget smiley

Begyndte selv at have en meget lille smule mascara på i 7.klasse, men har heller aldrig været det store makeup-dyr. Har fx. aldrig prøvet at have foundation eller pudder på smiley Jeg er nok lidt atypisk. Men synes bare ikke man skal sminke sig selv til uigenkendelighed.

• #33   6. jun 2009 jeg går i syvende, skal snart i ottende smiley - og jeg bruger ikke makeup q:
    måske skal jeg snart til det? q; men helt ærligt, syntes ikke jeg har så meget at skjule xD

Kommentér på:
Foundation og anden make-up

Annonce