{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Når forældrene ikke bakker op... ? {{forumTopicSubject}}

dav hg(;'
jeg har lavet denne debat, for at høre om jeg er den eneste der har prøvet at forældrene ikke bakker op omkring ens ridning? .. Min mor syntes at det er dårligt at jeg kun rider en time, og bruger det meste af min tid derude på at gøre klar, ordne, tage dækner af og på, hente på fold, osv.. Og at HEELE tiden er et eller andet som forældrene syntes, ridningen står i vejen for? ..

Kender i det? Hvor i bare ville ØNSKE at jeres forældre havde den samme interesse? ..

ryttere med "rytterforældre" er heldige! ;s

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når forældrene ikke bakker op... ?
  • #1   6. feb 2009 jeg er heldig, min mor har redet siden hun var lille så hun hjælper mig meget, og er også den bedste til at undervise fordi hun kender mig.
    så vi har hestene hjemme, og en dejlig ridebane.
    Jeg er bare så glad for at jeg ikke er helt alene om heste interresen,

• #2   6. feb 2009 har hele mit liv ikke haft opbakning, alt hvad min far kunne var at rette på alting i min ridning, og har aldrig rost mig (han er midt/vest/sydjyde, så det ligger ikke naturligt for han at rose).. min mor har indtil hendes 47 år været bange for heste, men nu støtter hun mig ligeså meget som jeg støtter hende...

jeg har kæmpet for mig selv og indset at min far kritisere konstruktivt for at gøre mig dygtig, og at han bare er sådan... han har først for nyligt (efter at have kommet i panikalderen) endelig fået sagt at han er stolt af mig og hvad jeg har opnået med hestene, hvilket jeg er glad for at han har kunnet sige, og jeg er også glad for hans kritik af mig, for han har virkelig fået mig til at kæmpe for at blive god, han har lært mig at tilride på hestens præmisser, men han har også lært hvis hesten gør noget som jeg ikke vil have, hvordan man straffer hesten uden at skade den.

den eneste jeg har været ked af ikke forstår mig og hestene er ikke mine forældre, men derimod min kæreste, det ville betyde alt for mig hvis han forstod hvorfor jeg arbejder med hestene, og bruger så meget tid på dem...

• #3   6. feb 2009 Tja - til trods for at min mor havde hest indtil jeg var 6 år, har hun aldrig bifaldt min interesse.
    Hun synes det er en for dyr sport, for tidskrävende osv osv...
    Så da jeg red altid på de ponyer og heste, jeg kunne få halvpart på gratis (fordi ingen andre ville ride dem) da jeg så gerne ville have springundervisning i en alder af 12 år - ja så måtte jeg jo passe börn, for at få råd til det. For der var intet at hente hos min mor.
    Da jeg var 17, havde jeg sparet op til min 1. egen hest - så der fik jeg ham, uden hjälp fra nogen.
    Betalte ALLE udgifter på ham + jeg betalte for at bo hjemme og alle udgifter til mit eget forbrug.

Hun har nu aldrig fået skrämt mig väk fra sporten - tvärtimod, jeg var så städig, at jeg endte med at göre hestene til min levevej.
    Og ja, helt uden opbakning er jeg nået op på landsplan i dressur her i Sverige.

Så hvis man selv vil, så kan man også klare sig uden stötte og hjälp - men det er träls og hårdt.
    Ville helt sikkert önske at jeg havde det som min käreste, hvis foräldre avler springheste til ham - så han altid har nye heste på vej.

• #4   6. feb 2009 Hmm, de vil ikke køre mig runft ud til Tinnus og hjem,

de har ikke forstand på heste, men kan da godt lide Tinnus,
    Jeg syntes jkeg bliver bakket op.

Min far tager snart trailer kørekort, for min skyld,
    Så jeg er tilfreds (:
    De betaler jo os opstaldning, og når jeg skal have nye ting xD
    Men de måtte da godt tage lidt mere med ud til Tinnus, Men Jeg hygger mig da bare når de er der (:

• #5   6. feb 2009 min mor bakker mig ikke rigtig op, men jeg rider så heller ikke særlig ofte, så hun siger ikke rigtig noget, men dengang jeg red rigtig meget, støttede hun mig aldrig og hvis jeg ville til stævne skulle jeg selv sørge for det, men nu er min mor begyndt at interesser sig for de dejlige dyr, og hun vil gerne selv have en hest smiley

• #6   6. feb 2009 Sjovt, at dette indlæg kommer frem, for snakkede lidt med min mor om det i går. Vi boede på en går og jeg havde en masse heste mens mine forældre var sammen, hvilket de så ikke er mere.
    Men mens vi kører ud for at se til hestene i går, siger hun, at vi egentlig har haft det så godt med de heste og at hun er glad for at jeg har haft den interesse i stedet for at hænge ud på gadehjørner.
    Dejligt at høre fra hende, men nu har jeg også fået rigtig meget hjælp til mine heste fra begge mine forældre.

Kan ikke forestille mig hvordan jeg ville have klaret alt uden dem, så er ked af at høre om jer, hvis forældre ikke støtter jer. smiley Og synes det er fedt hvis i kommer langt og opnår meget uden deres støtte, for tror det er svært.

• #8   6. feb 2009 Jeg kender det også godt. Min mor kan godt kører med ud og købe foder og sådan til mine og lige sige hej til William, men slet intet med at hun vil hjælpe, prøve eller noget .. Nej, det hele er mit ansvar.
    Min far har det på samme måde. Han hentede godt nok William med mig, men udover det? Nej..

• #10   6. feb 2009 Signe Hansen.. .*'Neder Uglkær'*. .

Ja nemlig, og på den måde er det jo sådan set godt nok, for tror også, at jeg ville have endt nogle forkerte steder, hvis ikke jeg havde brugt så meget tid på det. smiley

• #12   6. feb 2009 Kender det! MEn heldigvis har min far fået interesse for heste nu smiley Så jeg er kommet ud til MANGE flere stævner! ;D

• #13   6. feb 2009 Både min mor, far OG papmor rider ![:

• #14   6. feb 2009 Signe Hansen.. .*'Neder Uglkær'*. .
    Hehe nej kunne jeg heller ikke forestille mig, så mon ikke hesten er den bedste løsning smiley

• #16   6. feb 2009 Mine forældre bakker mig op. de har lavet ride bane KUN til mig. Skal til at bygge HELT ny stald ( når de er færdi med vores nye hus) Er flyttet fra byen ud på landet for bedre at kunne have ponyerne. droppede camping og solgte vognen for vi kunne få ponyer. så mener nu de bakker mig meget op.. de kører med til stævne hver gang og filmer mig og ser når jeg rider. De hjælper mig ind i mellem med at muge ud, fodre osv når jeg er oppe ved min kæreste eller på arbejde. Så synes ikk jeg har noget at klage over..

Selv min kæreste støtter mig i min ridning. og giver gerne en hjælpende hånd. både i hverdagen i stalden og med ude til stævner smiley

Så synes egentlig jeg har det megt godt smiley

Kommentér på:
Når forældrene ikke bakker op... ?

Annonce