Frustreret ! /: {{forumTopicSubject}}
ved hverken hvor jeg ska starte eller slutte med dette indlæg. Men har bare brug for at snakke med nogle for ingen andre er til at snakke med.
Nå men, startede med et vennepar der ikk har ku finde ud af det, da han så fik følelser for en anden som var i vores omgangskreds var det slut. Helt fint for mig, da man ikk kan tvinge nogle til at elske og måske fungere bedst hver for sig. /: jeg støttede min veninde, var sammen med hende, lyttede og brugte dagene efter med hende, men åbenbart ikk nok. Efter en druktur rendte hun med kærestens ven hjem, og selvfølgelig måtte bekræfelsen føre til sex. Men ikk nok om det løj hun for os, og sagde hun gik med ham og var hjemme indenfor et kvarter, men nej kunne hun ikk holde. Dagen efter løj hun ogs' om det og sagde til mig intet var sket indtil kl. 20 den aften. Når men støttede samtidig ogs' hendes kæreste da jeg bare ikk mener kærlighed kan tvinges eller styres af en selv. Så ham vil jeg ogs' se som den ven han er for mig. Men samtidig ser hun en gammel veninde som sviner mig til såsom: At folk snakker med mig af medlidenhed, og at jeg ingen venner har. Burde en veninde ikk bakke mig op i stedet for at være ligeglad?
Når men dagene går, og vi laver aftaler om at ses, men ligger syg og melder mig syg på arbejdet, og mener er man hjemme fra arbejde bliver man ogs' indendøre !
Så aftaler vi at ses i mandags men er mig der ska tage initiativet, og det ender ud i ingenting. Så igen igår og den har vi haft siden i mandags, og ender ud i hun først ska arbejde kl. 20-22 men pludselig fra 18-20. /: føler mig ekstrem til grin her. Og så idag, men hun var pludselig syg uden at give videre besked. Og nu ender det så ud i hun sagtens kan tage på druk med andre veninder og få sin bekræftelse.
Er jeg dum at tilgive eller er det bare en periode veninder skal igennem for at bestå et venskab?
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.268
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Og ellers nej kom vidre folk der pisser en i ryggen siger de ikke kan mødes er syge og så smutter i byen med andre er sgu ikke værd at samle på.
Venlig hilsen Tina
jun 2007
apr 2008
Ja folk er sgu mærkelige. men tænk dig rigtig godt om, hvad føler du for, det har stor betydning fo dit fremtidige forhold til veninden lige pt.
Og husk vær egoist, det dig selv du skal tænke på først.
jun 2007
apr 2008
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
Har du altid lyst til at omgåes de samme mennesker...har du ikke brug for at se nogle andre ?
Jeg tror hun har behov for at ses med nogle som ikke har været super venner med hendes nu x-kæreste og i stedet være sammen med nogen hvor hun bare kan være hende selv og ikke ses på som et par....det er lidt svært at forklare men nogen gange når man har været lige meget venner med et par og de så går fra hinanden så er det svært for begge parter....du skriver selv at du vil være ven med dem begge og det er også en flot tanke men måske det er præcist derfor hun ikke føler sig helt tryg i dit samvær....mistforstå mig ikke for jeg tror skam du er en rigtig god ven men når man lige er blevet "disset" så er det ikke altid fedt når ens veninde også er ven med x'en for så føler man sig ikke helt på sikker grund og har som regel mest brug for at få ret i sine tanker om hvor træls, fej og dum x'en har opført sig....
maj 2007
jun 2007
tina - føler bare ikk denne blanke side ville hjælpe. Ved jeg kommer til at savne hende, snakkede med hende om alt selvom jeg vidste noget kom videre til mennesker der egentlig ikk burde vide det. respekterede hendes "fejl" eller anderledes sider og behov. Jeg syntes da at jeg har prøvet at respektere hende og tilgive. Kunne komme med meget mere men så ville det blive en uendelig historie.
maj 2007
Hvis du vil beholde noget så lad det flyve frit
Vær glad hvis det kommer tilbage
Hvis ikke....var meningen aldrig at det skulle være dit...
Jeg prøver ikke at gøre dig sur og jeg kan skam godt forstå den følelse du sidder med over at blive en smule vraget....men jeg tror slet ikke hun bevidst tænker over at det er andre steder hun søger trøst....
Selvom man er bedste veninder kan man også godt være bange for den andens reaktion....fordi man jo netop er bange for at miste den anden....de andre betyder ikke så meget så skulle de forsvinde fordi hun har dyrket sex med x-ens ven så betyder deres respekt eller mangel på samme måske ikke så meget som respekten fra dig gør ???
Jeg kender ikke din veninde og ved ikke hvorfor hun gør som hun gør men jeg ved at vi nogengange ikke altid tænker lige rationelt i situationer som denne.
Jeg har også en veninde som helt glemmer at holde kontakten når hun ikke lige har opført sig som det bedste menneske...men fordi jeg kender hende 100% så griber jeg blot knoglen og ringer og spørger direkte hvad hun nu har lavet....og så griner vi sammen af det...
Hvis min veninde valgte at sige at hun ville være venner med os begge ved et evt. brud så ville jeg måske også blive lidt skuffet og for en tid vælge at se andre....
Jeg synes du skal prøve at se tingene lidt fra hendes side også....og glemme dine egne behov lidt...
Hvad ville være den optimale situation for dig....hvis det er at din veninde betroer sig til dig og kommer til dig....så må du sørge for at skabe rammerne så hun gør det....nemlig ved at være åben og ærlig og ikke dømmende på nogen måde....
jun 2007
Et er man selvfølgelig skal støtte og hjælpe så meget det muligt, men jeg mener ikk veninder skal lyve for hinanden og gjorde jeg heller ikk da jeg ville være ærlig og sagde at jeg mente ikk hun var bedre selv og ikk kun være sur på den ene og ikk den anden.
apr 2008
Så ja du må virkelig vurdere sagen grundigt, for hvis du ikke får som du giver er du ja so du selv skriver dum hvis du blir ved at tilgive.
Men det er svært at finde gode rigtige venner, næsten umiligt at finde folk man er på bølge lænde med kan feste med, snakke seriøst med. Så det en stor beslutning, skriv evt. nogle ting på et pair nu og vend tilbage til dem imorgen når de lidt mere nedkølet.
Så du ikke gør noget uovervejet.
maj 2007
men hvis du har fundet dig i så meget at bunden er nået så har du jo selv taget en beslutning og behøver som sådan ingen bekræftigelse på det ???
Hun er måske skuffet over at du ikke kan følge hendes behov og derfor reagerer ved at sige nogle dumme ting...eller måske I begge har været sure og sagt dumme ting...det er jo svært for os andre at sætte os ind i anden end det du fortæller ;o))
Jeg synes bare hvis et venskab har holdt i så mange år så er det simpelthen for dumt at ødelægge på misforståelser og andet ligegyldigt....i virkeligheden er det jo småting hun har gjort galt....hun har haft sex med x'ens ven....og været småflov over det og ikke lige villet fortælle det og det er så endt med en lille løgnehistorie som så greb om sig fordi det bedste forsvar er angreb....
Men gør op med dig selv hvad der er vigtigst....er det venskabet så skab rammerne for det....er det bedste at droppe hende....så få det gjort og hav det godt med det...
Der er ingen der kan vide hvad venskabet gør ved dig eller for dig...det kan kun du...og vi kan alle have forskellige gisninger om hvad der er gået først men kun dig og veninden kender sandheden....
Jeg synes i første omgang du skal få hende på 2 mands hånd og fortælle hende hvad du føler (uden at være sur og ked af det eller bebrejdende), simpelthen fortælle hende hvad det gør ved dig når hun lyver og når hun vælger andre fremfor dig fordi du har prøvet alt for at støtte hende....
jun 2007
jun 2007
maj 2007
Tilgiv mig for at være ærlig men jeg synes jeg kan læse at hun er den eneste ven du har (tilbage eller ???) og at du aldrig rigtig har haft nogen venner....og så er det meget svært at skabe et ligeværdigt forhold specielt hvis hun har andre venner end dig også fordi du vil blive bange for at miste meget hurtigt.
Jeg synes du skal skrive alle dine frustrationer ned på papir.....ligge det i skuffen og gemme det....og se om ikke hun selv kommer ret snart og tag så snakken med hende....og hvis ikke hun kommer så lad hende være....så er hun ikke værd at forsøge at holde venskab med...
jun 2007
maj 2007
Det vigtigste er at finde den positive indstilling til livet frem....forvent at finde ægte venskaber og forvent at andre kun gør ting til dit bedste og du vil opdage at de rigtige pludselig vil søge dig....man får nemlig det man sender ud ;o)) og tro mig det virker ;o)))
Så imorgen.....tager du et dejlig morgenbad og klær dig som du har det allerbedst med....kigger dig i spejlet og nu kommer det sværeste og skøreste og mest latterlige du nogensinde har hørt....du kigger dig selv i spejlet og så griner du super højt til dig selv.....kroppen kan nemlig ikke kende forskel på grin og du vil mærke positiviteten stige i kroppen.....og gå så ud og smil til verden....sig til dig selv at du er noget værd....du har ikke brug for dårlige veninder...dem kan du lade alle de andre bøvle med....næ du vil have de rigtige og de gode af slagsen ;o))) og vupti....snart vil du slet ikke kunne være alene hjemme for dit hus vil vrimle med dejlige mennesker....og det kan jo ikke betale sig ikke at gøre forsøget for der jo alt at vinde....
Husk hvis man gør som man altid har gjort for man det man altid får....men hvis man prøver noget nyt står alle muligheder pludselig åben...det eneste du ikke må forvente er at blive skuffet....for man får det man tænker på=sender ud
jun 2007
maj 2007
og du vej jo godt hvad du skal arbejde med så du er jo på mange området meget længere end mange andre mennesker....det man har sværest ved er også det man har allermest brug for at give slip på ;o))
og du behøver slet ikke at "gå" i byen for med en ny positiv udstråling og energi så vil du finde ud af at folk helt selv opsøger dig når du står ved kassen i Netto etc....for de kan slet ikke lade være med at mærke den gode energi ,o))
jun 2007
maj 2007
Så bliver man skuffet så fra nu af skal du arbejde med at se de positive ting i livet....det er en lang proces men du har alt at vinde jo ;o))
Frustreret ! /: