Frustreret {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Åhh altså..
Jeg er ved at købe hest, men jeg kan simpelthen bare ikke finde en? Jeg har nu prøvet omkring 9 mulige salgsheste.. Og det er bare som om, at selvom de alle er virkelig fine og søde og dygtige heste, så tør jeg bare ikke købe en? Jeg er virkelig bare skrækslagen for at komme til at købe den forkerte, så jeg lader bare altid være når jeg i er situationen.. Har pengene, har tiden og overskudet.. Men jeg er bare så skeptisk.. Og det irriterer mig, at dem der sælger heste, som jeg har været ude ved, kun lader mig prøve deres heste 1-2 gange, og så skal jeg have bestemt mig.. Det kan jeg jo ikke bare? Hvordan skal jeg kunne bedømme et levede væsen som bliver min kommende bedste ven og marker i flere år, på 1 gang jeg har set ham/hende?
jeg føler bare at sælgerne presser mig, og er alt for sælgeragtige.. Hvordan skal jeg kunne bedømme hesten helt selv.. Ingen jeg kender rigtig kan hjælpe mig udover sælgeren. Og altså det går jo ikke, for de kan jo stå og sige herfra til jul, at deres heste er gode, men de vil jo gerne sælge den, så det er jo ikke altid til at stole på..
Åååh altså.. Det burde jo være en mega god ting at skulle have hest.. Men det har næsten bragt mere frustration end glæde.. Nogen der kan hjælpe eller har været i samme situation? Jeg føler ikke bare at jeg kan finde den rette og hvis jeg gør, så tør jeg ikke købe den? Hvad kan man gøre?
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 1 Svar: 95
Jeg tror bare ikke du har mødt den rigtige endnu, så ud og se nogle flere.
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 389
Det er da det mest skånsomme for dyret, det risikerer jo ikke i samme grad at skulle hurtigt videre hvis ikke kemien er der..
Så stil du bare krav.. Det er god stil;-)
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 453
Den hest jeg endte med at købe prøvede jeg dog kun 1 gang, da andre var interesseret, men kunne bare mærke på hesten, at det turde jeg godt.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
År efter var jeg der over igen. Denne gang ville jeg så se på en ridehest. De havde to damer til salg.Men da jeg gik og snakkede med hestene, ja så kom der en vallak hen til mig snusede til min hånd, lagde sit græs og gik. Det gjorde han to gange, og så var jeg bare solgt, så han flyttede med hjem. Han var så kun 2 år, og da slet ikke tilredet, men han var bare den rigtige
Prøv at se dine krav igennem. prøv så at se på nogle heste som på en eller anden måde ikke passer på dine krav. Bare for at se hvad der ellers er på markedet.
aug 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 86
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
Jeg tror du skal blive ved. 9 heste er ikke mange og du fortryder sikkert, hvis du bare køber den første den bedste.
aug 2013
apr 2008
dec 2005
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 153
apr 2008
http://skelgaarden.com/salgsliste/index.html
aug 2013
apr 2008
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
aug 2013
nov 2011
aug 2013
apr 2008
men sad bare lige og kede mig lige, så jeg søgte lidt på ismuler, og fandt lide den fine dreng.
men ellers så prøv at kig på stutterier, gerne hvor de har nogle stykker til salg. Snak med ejeren først, og så tager du på besøg, uden at du skal tage nogen beslutning. Måske den rette hest er der første gang,
det er nemlig faktisk lettere hvis du har flere på et sted, at finde den rette. Det syntes jeg.
for første gang jeg købte hest, viste jeg godt hvilken jeg skulle have. Ja han var dejlig, men alligevel var klikket det bare ikke rigtigt. Men det har det været anden gang og den sidste. Og de to gange har der være flere et sted, hvor man endelig bare skulle gå ud på folden og snakke med dme. Ikke andet. Måske kommer den grimmeste hen og er bare lige den rette.
nå ja jeg bor så på fyns land, og alle de 3 gange jeg har købt hest, har været i Slangerup på nordsjælland og de sidste to gange i MunkeBjergby ved Sorø. Kunne simpelhen ikke finde en oldenborg på fyn.
nov 2011
Det må du da meget gerne
Frustreret