{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Suk -.-, at få flere dyr. {{forumTopicSubject}}

Så kom vi igen igen til at snakke om hunde under aftensmaden og igen igen blev det slået hårdt ned.

Mine forældre agumentere således;
1 - de sviner når de har været ude i mudret og skal derfor vaskes/tørres - de gider vi ( mig og min søster ) ikke. - Men jo selvfølgelig gør vi det, gør vi da også med kattende, altså tørre dem over hvis de er beskidte.
2 - de fælder over det hele - det mener min mor er meget slemt for så skal hun jo støvsuge mere. Underligt nok at de sviner mere end vores to marsvin, for de sidder underligt nok i bur.
3 - der skal gås tur med dem. Jeg har sagt jeg frivilligt gerne vil det fordi jeg så kunne få noget motion som jeg gerne vil, men orker ikke en tur på cyklen i stærk modvind. De forsvare det også med at vi ikke gider efter lidt.
3 - hvem skal passe på den når vi flytter hjemme fra? Mine forældre. Og det vil de ikke, fordi så et eller andet agument jeg ikke husker.

Suk.. En krikke er der heller ikke råd til.
Vi har to marsvin - de er søde nok, men marsvin er jo ikke de mest snaksalige kæle dyr ligemeget hvor menneske vante de er.
Bla. pga. deres størrelse er det heller ikke det samme som hest og hund.

Vi har også 3 katte - den ene ville få et hjerte stop af en hund, der forstår jeg dem. Men de vil heller ikke når den en gang dør.

Kunne bare godt bruge noget ansvar, noget der var mit i stedet for alles.

Men cheer up Maria altså .. Der er en ny dag imorgen xD
Så ikke mere klynk ;o).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suk -.-, at få flere dyr.
  • #1   15. jan 2009 jeg må heller ikke få en hund smiley
    - de lugter.
    - de sviner.
    - de fælder.
    - jeg gider ik gå tur med dem ( siger de ) efter lidt tid..
    SLUDER !

• #2   15. jan 2009 man kan få hunde der næsten ikke fælder smiley

• #3   15. jan 2009 Juuinh - netop.
    Vi har ikke haft en hund før, altså ved de ikke hvordan vi vil tage det og om vi vil opgive det.
    Kan forstå vi ikke må få det nu pga den ene kat men for at være ærlig så bliver han sq max et år endnu.

• #4   15. jan 2009 kristinelicht BIS - det ved de.. Men vi har venner der har kort hårede hunde - som jo fælder mindre end langhåret og de har hørt og set hvor meget de render rundt og gør rent.

• #5   15. jan 2009 hunde lugter kun hvis de er halvvåde/fugtige, ellers kan man overhovedet ikke lugte dem (:

• #6   15. jan 2009 Miss Perfect
    Det de mener med at de sviner er hvis de har været ude og tage en jordtur eller bare været ude i haven i det her vejr også er de jo dejlige når de kommer ind :o)

Men nu er det jo lidt svært at bevise at jeg vil gå en tur med den når der ikke er en at gå tur med smiley

• #7   15. jan 2009 Ja kan sige at du kan glæde dig til at blive voksen. Da jeg boede hjemme tiggede jeg og bad om både hest og hund men nej der var ingenting at gøre. Til gengæld havde jeg 9 kaniner, 2 marsvin og 2 fugle, 2 hamstre og så havde vi 4 akvarier. Men hund NEJ, og hest NEJ. det var logisk nok fordi vi ikke havde råd. Da jeg flyttede for mig selv havde jeg hellere ikke råd til hverken hund eller hest men havde stadig 2 marsvin og mine kaniner men så fik jeg en erstaning pga en ulykke og så fik jeg råd til både hund og hest og nu har jeg dejlige Teitur min cocker spaniel og min hest Freja og så havde jeg Hafrun i 8 månede rinden aflivning. Det er dyrt, Vanvittig dyrt. På Hafrun nåede jeg at bruge 20.000 kr på hende UDOVER det hun kostede. På min nyue hest freja jeg har haft i 2 månede rhar jeg brugt 9000 kr UDOVER købsprisen.

Så har jeg min hund. Han kostede 5000 kr i pris. Så skulle han vaccinerets, så fik jeg ham sygeforsikret udover ansvars forsikret, så er det lovpligtig at regisrte dem i dansk hunderegistre. Så fik han en skovflåt på sin tissemand ( stakkels hund ) og det kostede 1000 kr i dyrlæge. Så er der foder som er dyrt, de skal jo have noget godt noget når de vokser.

Men hest er helt klart dyreste men hund koster altså oså mange penge og selvom jeg elsker ham over alt på jorden og ikke fortyrde et sekund er det virkelig hårdt arbjede at opdrage sådan en lille charmetrold fra hvalp. Ud at tisse med den om natten og lære den hvad den må og ikke må osv.

• #8   15. jan 2009 Maria, du må låne vores den sorte en uges tid, så kan det være de skifter mening...

• #9   15. jan 2009 Syntes det fint de giver jer et nej, husk lige på sådan en ska ud i mine øjne IHVERTFALD 3 gange om dagen. Der ligger en del penge i rette fodring, dyrelæge og så sætter det en masse stopper for andre tíng. Vis de ved allerede nu de ikk vil sætte en hund ind i huset frem for at kunne rejse er det kun helt i orden de siger nej. Syntes sgu det værre vis de intet havde sagt og bare ladet jer få ansvaret, for så er de ikk inde i det. Og jeg mener hundehold kræver ansvar fra både jer og jeres forældre. Så thumps up til dine forældre.

• #10   15. jan 2009 Træning og luftning er de eneste "problemer" .

Opdragelsen kommer an på hund og ejer, men bør ikke være et stort problem . Man skal bare være bestemt og sætte grænser - ligesom en hest, så du burde du hvert fald have styr på ;D
    luftning er sundt , den kan jo altid komme med ud til hesten .

smiley

• #11   15. jan 2009 VI har intet bøvl med vores hund.
    Måske er forældrene bange for at selv komme til at elske hunden(Eller et andet dyr)
    Og tør ikke indrømme det,
    Men det kræver jo meget at have hun, det er ikke noget man bre gør...
    MAn skal kende racen índen man køber hun.

• #12   15. jan 2009 En puddel fælder ikk, den skal bare trimmes og børstes

Heldigvis har jeg ikk sådan nogle forældre, har selv betalt min og betaler alt hva der hører med, gør gerne rent herhjemme, går med begge hunde det gør mine forældre også, grunden til mine forældre ville have hund igen var fordi de kunne komme noget mere ud og gå end bare at sidde ned hele dagen og drikke kaffe

• #13   15. jan 2009 Kan I ikke passe en af jeres venners hund i en uge eller to ? smiley

• #14   15. jan 2009 Frejafin . - det glæder jeg mig også til og jeg er smuttet så snart muligheden er der ;).
    En hund har vi råd til.
    Marsvin har vi som nævnt to af - det er bare ikke det samme som et større dyr, da marsvin ikke er det samme.

En hest er dyr, ved jeg udemærket godt - nok derfor jeg ikke må få en, bedst er billigst er min fars motto (;.
    Dyr kan hurtigt løbe op i større penge beløb, men i princippet kan vi mennesker det også.
    Min mor sagde egentligt at jeg gerne måtte få en hund hvis jeg ville betale forsikring, dyrlægetjek, købspris og der der hører med når man køber hund men min far afbrød inden hun var færdig med et " NEJ, ingen hund - for den vil ikke blive passet ordentligt ".

At opdrage en hund ved min far alt om og han kommentere det også hvis vores venner ikke har en opdraget hund.
    han har haft hunde hele sin barndom, nogen meget opdragede som han selv har haft lært alt. Alligevel er det nej.

Må vente med at anskaffe mig en hund eller hest til jeg flytter for mig selv.

MILLA . - hunde er egentligt også flok dyr ;o). Derfor de tit søger kontakt mere end katte og katte er lidt underligt i adfærd med de pludselig skrider eller bider en fordi de egentligt er asociale.

Miss perfect 2 *Team TWH* - Med 4 smukke hvalpe ! - Prøv du at forklare det til to " NEJ !! " forældre.

• #15   15. jan 2009 jeg vil også gerne ha en ny hund smiley fik en da jeg var 8 dage som min vagt hund.. han døde af kraft her få 2 år siden, så vil gerne snart ha en ny vuf :'D

• #16   15. jan 2009 Krikken - <b> hunde er egentligt også flok dyr ;o). Derfor de tit søger kontakt mere end katte og katte er lidt underligt i adfærd med de pludselig skrider eller bider en fordi de egentligt er asociale. </b>

katte er ikk asociale men forskellen og det kloge ved katte er at de er deres egen herre og kan god overleve uden os mennesker mens hunden er afhængige af os og derfor ikk skubber os væk ! Og som jeg lærte til et kursus skal vi huske hvor vi sætter grænserne for vores dyr, vis vi siger de må ligge op af os, og ikk på os skal vi ikk overskride de grænser overfor dyrene. men sætte os ved siden af, i stedet for tage dem til os.

• #17   15. jan 2009 Fidde og co. . - Den er simpelthen så kær smiley
    Men det kunne da være en måde x)

Team hvedesegaard - Citas - Rådgiver K - Hundehold kræver ansvar ja, men mine forældre giver mig ingen chance for at vise jeg kan tage det smiley
    Som nævnt ville jeg gerne gå med den - trænger virkelig til motion.
    Ville også være en oplagt mulighed for at min mor kunne begynde at løbe og motionere igen.
    Og ang. rejser har de ikke så store problemer - vi passer tit en hund for nogen venner når de i sommerferien er afsted og gætter på de ville gøre det samme gør de ihvertfald for derfor mormor :o). Min mor ville heller aldrig lade den alene uden selvskab så ville den komme i pension.
    Den ene uge vi rejser om året ville den nok ikke dø af.

©AM + HUGH JACKMAN smiley . - Træning kender min far alt til og luftning melder jeg mig meget frivilligt til smiley
    Vi passer vores venners hund, eller har gjort en gang ved at gå hen og gå ture med den to gange om dagen og fodre.
    Der var intet brok, nærmere skænderi om hvem der skulle det.

Team TURK. Shetter Is The Best! . - Selvfølgelig skal man kende racen (;.
    Min far vil have en stor, han kan ikke li små etellerandetsjovt ord han bruger. Min mor vil ikke have en for stor hvis det var og jeg er sådan set ligeglad.
    Men de ved godt alt det med man ikke køber en Sibirian Husky hvis den er meget inde osv.

Team Preisler . - Pudel ville de ALDRIG ha' - netop fordi den skal trimmes.
    Min mor havde en terrier tror jeg der var i barndommen der skulle det og det var et helvede fordi den ikke kunne li trimmeren. Så hun har dårlige oplevelser med den slags men glemmer at ikke alle har det sådan.

• #18   15. jan 2009 Anna Sofie J - kan jeg godt forstå ;).

Team hvedesegaard - Citas - Rådgiver K - det er jo så op til en selv at sætte de grænser.
    Nogen vil ikke have hunden på skødet i sofaen, andre vil gerne. Nogens hunde må ikke det ene, andre må det andet.

Theis - Go Vegan! - De mener at alle hunde fælder..
    Og at tage den med bliver jo evt. lidt besværligt hvis man skal bo i lejlighed - for der er ikke så mange hvor man må have hund.

• #19   15. jan 2009 Krikken - ang. katte du skrev, så handler det om at respektere dyrets private grænser !

• #20   15. jan 2009 hehe ja der er helt tomt uden ham :')

• #21   15. jan 2009 Team hvedesegaard - Citas - Rådgiver K - også det ja, men katte er generalt mere asociale end hunde (:.
    * stenet evt. lidt for meget tv og lidt for mange dokumentar programmer *

Anna Sofie J - Har aldrig haft det sådan med dyr på trods af vi har mistet jeg ved ikke hvor mange kaniner, et par marsvin og to katte.

• #22   15. jan 2009 smiley

I skal bare være 100% sikker på racen og at i er klar til at have en hund.
    Det kræver utrolig meget tid at have hund.
    Når man skal på ferie er det ikke bare lige sådan t få hunden afsat.
    Den skal passes og opdrages, der skal dyrlæge og vaccination til og pleje.

• #23   15. jan 2009 Theis - Go Vegan! - Selvfølgelig og det er jeg klar over.
    Ville da til en hver tid vælge en mindre dyr lejlighed hvis jeg kunne få dyret med - et lukusdyr med matrealistisk tankegang har jeg aldrig været ;o)
    Men den hopper de alligevel ikke med på.
    Og ja, det med fældning er jeg egentligt i gang med at kigge på af ren nysgerrighed for kunne være man kunne fange dem en anden gang når de siger de fælder :o)

Team TURK. Shetter Is The Best! . - De ting du nævner, dem er de klar over. For ligeglade med dyr er de nu ikke - det med hund det er bare no go ;).
    Selvom de begge to har haft hund og været virkelig glade for dem.

• #24   15. jan 2009 nej okay : / tror det er fordi jeg jo aldrig har prøvet at leve uden han så der er nok derfor .

• #25   15. jan 2009 Snak med dem, en rigtig god og lang snak.
    Jeg tror at når de først har fået en hund, vil de egentlig holde af den smiley
    Tag en god og lang snak med dem smiley
    Find et godt tidspunkt og hjælp i hjemmet

• #26   15. jan 2009 Team TURK. Shetter Is The Best! . - En lang god snak bliver ikke andet end en diskution og nej nej nej nej.

Anna Sofie J - ja okay..

• #27   15. jan 2009 HEY!

man kan altid anskaffe sig en ruhåret eller anden type pels som fælder minimalt.

en ruhåret som vores fælder stort set ikke. hun bliver dog trimmet 2- 3 gange om året, hvilket jeg selv fikser.

• #28   18. jan 2009 Altså det der omkring fælning ..
    - skal der ikke støvsuges alligevel ?

Det er noget helt andet at have en hund i hjemmet, end at lufte og fodre en eller slet ingen hund .

Den fornæmmelse når hunden selv kommer over og vil aes eller leges med, åha . Det er sgu dejligt smiley

Kommentér på:
Suk -.-, at få flere dyr.

Annonce