Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Andre forumemner med "Klipper halen af(hvorfor)?"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipper halen af(hvorfor)?
  • #1   7. jan 2009 For at hesten for en kraftigere hale og man smiley

I spanien klipper de unghestenes haler og maner op til flere gange for at de skal blive tygge og fyldige smiley

• #2   7. jan 2009 Jeg har ik klippet moonies hale af , men har klippet den kort forsdi han går og slæber den hen af mudderet ude på folden, og det er RIGIG mudret der ude !
    Men ja jeg sys også selv det er grimt xD. Og det er på en måde da os synd for så kan de jo ik vifte fluer væk?

• #3   7. jan 2009 nu har vi en jyde med kn ½ hale, det er fordi forhenværende ejer mente den nemmeste måde at pille halm ud af halen var at klippe den... !! idiot...

• #4   7. jan 2009 Kommer vel an på hvad du mener med klipper den af. Axel har pt en ret kort hale. Det er fordi en anden hest mene den skulle spises i sommers så den var helt tynd og underlig fra ca midten og ned. Så da insekterne var på retur blev den klippet rimelig kort (lige lidt under hasen) så den kan vokse pænt ud igen.

Men ellers klipper jeg da halen på hesten, oftest i en længde lige omkring underkanten af kodeleddet. Både fordi det er praktisk i forhold til at hesten ikke træder/slider hårene af fordi den slæber hen af jorden, og fordi det ser pænere og mere velplejet ud.

Balders hale bliver klippet i samme længde, men bliver udover det rykket. Og børstet dagligt. Han haren så enorm hale at jo mere man får trukket ud jo bedre *G*

• #5   7. jan 2009 Mener du kuperet -altså fjernet så der kun er et par led tilbage af haleroden så skyldes det mest tradition og hvad nogen mener er pænt.

På belgierhestene (og en del adre særligt køre- og arbejdsracer) kuperer man nogen steder halerne fordi det er tradition. I "gamle dage" hvor hesten arbejdede og blev kørt meget var det både en praktisk foranstaltning og et modefænomen. Det har s desværre hængt ved i nogen lande.

Det er heldigvis blevet ulovligt i langt det meste af europa, men selvom det i dag er ulovligt ved jeg at det stadig gøres i stor stil i Belgien og Holland.

• #6   7. jan 2009 altså mener helt klippet af smiley

• #7   7. jan 2009 Der er somsagt nogle der gør det for fyldens skyld, men det kan jo også være at det ikke er noget vi mennesker har lavet, men at hesten har fået tygget i den eller sådan noget...

Og fra tidligere besked.... Tykke*****

• #8   7. jan 2009 Jeg har klippet Jettes hale op til lige under hasen, fordi hun slæber den hen ad, så den bliver klistret ind i mudder.

• #10   7. jan 2009 Det kan egenetlig godt undre mig at det er lovligt at kupere hestehaler, når man ikke må med hunde. Hestens hale har jo også en funktion.

• #12   7. jan 2009 Tina -det er jo heller ikke lvoligt. Det er efterhånden ulovligt i alle EU landende (der er sikkert et par undtagelser).
    Problemet er at der ikke bliver gjort noget ved det når det sker alligevel. I DK gøres det mig bekendt ikke, men i Holland og Belgien er det stadig udbredt.
    Og jeg kender til et par belgierfolk der decideret går efter heste med kuperede haler, selvom det er ulovligt i de lande hvor de henter hestene.

Ved hunde er det sådan at e ikke kan udstilles med halekupering overhovedet, og kun kan udstilles med ørekupering hvis hunden er født (og kuperingen foretaget) i et land hvor det er lovligt.

Noget lignende burde indføres med hestene. Helst et totalt forbud mod at deltage ved dyreskuer, kåringer osv med kuperede heste, men i hvert fald som minimum et forbud mod at deltage hvis ikke hesten er født og kupering foretaget i et land hvor det er lovligt

• #13   7. jan 2009 michelle
    Det giver jeg helt ret i.

Kommentér på:
Klipper halen af(hvorfor)?

Annonce