jeres liv med hesten, {{forumTopicSubject}}
skriv om jeres liv med hesten., jeres oplevelse med jeres heste osv osv. og hvilke heste i har haft osv osv
min:
da jeg som 4½ år fik jeg en sort shetlænder der hed Buller, som var en rigtig tyran. han bed og sparkede efter mig og smed mig af, jeg kunne rent ud sagt ikke styre den, først da jeg blev 6 år og var for stor til ham kunne jeg styre ham, hans forrige ejer købte ham tilbage.
da han var væk en måned efter kiggede vi i den blå avis efter en ny hest, vi fandt en, 8 årig vallak rød med fire sokker og blis, han faldt i vores intrarasse, Ibrahim hed den og den var lidt mager, 140 cm høj kunne ikke noget og var så bange,.. ham købt vi så, vi fik 2 sadler og hovedtøj med, jeg nåede at ride 5 gange på ham, 1 gang da han kom hjem, han kom så op på en rideskole i 3 måneder for at lære noget mere,vi fik ham så hjem , der red jeg ham 4 gange hvor så han igen kom op på rideskolen for at lære end´nu mere, her begyndte han så at jage de små der kom ud for at hente ham, jeg var 8 år nu og han blev solgt. jeg red så kun undervisning og nøjeds med at ride en gang om ugen og passe vores andre heste som var for store til mig på det tidspunkt.. der gik 1 ½ år før vi fandt noget, en islænder Bjørk, sort vallak som jeg fik på min 11 års fødselsdag d.4.9., jeg ville nemlig ride i skoven nu, ham red jeg et par gange der hjemme, også kom han op på en rideskole for at blive brugt lidt, undertiden begyndte jeg at låne Tarzan, som gik oppe ved min moster, jeg var blevet bange for store heste og bare en løftede benet rystede jeg af angst, Bjørk kom så hjem og gik så lidt os min moster, så kom han op på rideskolen hvor han skulle rides af nogen andre, der skete det så, et uheld med en rytter og ham, han havde stejlet og røgen bagover og mast rytteren lidt, selvom han var en sød hest, solgte vi ham, for jeg rystede af angst vær gang jeg sad på ham.. jeg red så Tarzan, vi købte ham så da jeg havde redet ham i 6 måneder,.. Ib en åring vi havde gående havde min mor som plan jeg skulle have, men jeg ville ikke have den, i mellem tiden havde jeg forelsket mig i en halv fjordhest der hed Zamira, men det var ikke en hest for mig, den kunne rent ud sagt intet ikke engang løfte hovene ordentligt.. jeg havde så Tarzan og jeg red lidt ude ved Navnsø heste hvor jeg fik den søde med også vanskellige Waldent som skød skulder og ren med en i skoven, så i 2007 hvor jeg var tolv og vi kom ind i det nye år fandt jeg på ikke at ville ride, i februar købte vi Toril Juel, som jeg var så glad for, en uge efter ringede en af min mors veninder til min mor at nu havde hun den rigtigé hest til mig, jeg var ikke intraserret, men det var jeg nu lidt alligevel, tanken om at få en sød og rar hest der var til at stole på tiltrak lidt, vi fik at vde hesten var brun, og jeg regnede med at det var en Vallak, Det var Shantih, en hoppe der kunne springe der var en dag nogen helt nede fra københavn der var over at se på hende,, det var en dreng der skulle bruge den for nu var det altså synd for shetlænderen at han sprang på den, de prøve sprang også så vi kunne se hvad hesten kunne.. når men dem fra københavn skulle lige hjem og høre faderen .. om aftenen kom jeg på at det skulle være hende, hun var jo sød så vi købte hende for alt for mange penge.. nu begyndte kampen så, hun havde en ordentlig underhals og idag er hun bare så rar..
den 25 og den 26 december havde jeg en veninde med i skoven hvor vi galoperede og hyggede os..
så...
det var min historie om mine oplevelser med hesten
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 828
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 646
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.198
Jeg fik min første pony d. 8/9-92 - på min 1 års fødselsdag.
Det var en lille shetlænder hingst som vi kaldte Sigurd
Ham havde jeg i et års tid, så fandt vi ud af at han var for fræk til lille mig (:
Så fik jeg en New Forest hoppe, som jeg døbte Mikki. Hende havde jeg i ca. 3 år, hvorefter vi solgte hende som selskabshest da hun havde dårlige ben.
Så fik jeg en lille sort shetlænder vallak, ham valgte jeg at kalde sigurd (:
Ham havde jeg ikke i så lang tid, så vi solgte ham, og jeg fik en ny pony.
Jeg fik Rasmus, en sød lille brun shetlænder vallak.
Rasmus manglede selskab, og min søster ville også have en pony, så i 1998/99 købte vi Claus (ham har jeg endnu).
Så blev rasmus fræk, og jeg byttede ham til en dejlig shetlænderhoppe som min bedstemor havde. Hun hed Josephine.
Lidt efter jeg havde fået Josephine, begyndte min søster og jeg at ride på rideskole, det gjorde jeg i 7 år.
I sommeren 2004 fik jeg så sebastian, da jeg skulle have en hest jeg kunne lære lidt af. På dette tidspunkt havde vi også claus og josephine.
I foråret 2006 fik vi så Dancer, og vi solgte Josephine.
Så den flok jeg har nu, er claus som vi fik i '98, Sebastian som vi fik i '04 og Dancer som vi fik i '06 (:
På rideskolen har jeg nok redet 10-15 forskellige heste, og haft halvpart i en (:
mar 2008
mar 2008
ville godt kunne forstille mig det men nej jeg er blevet heste pige
aug 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 376 Svar: 2.956
da jeg var ti fik jeg min første pony en lille brun hoppe på 120 cm hun var rigtig sød den første uge men så begyndte hun og vise hvad hun kunne hun bukkede med mig og stejlede og jeg er virkelig faldet af den krikke mange gange, efter et år med hende solgte vi hende fordi jeg var blevet for stor og og bange for hende.
Ï sommeren 2005 købte vi så lucas for sølle 6000 kr xD han var ikke tiredet kun ryttervant jeg havde intet hovedtøj til ham så tilred ham i en normal staldgrime xD det gik også rigtig fint bortset fra at jeg havde haft en årlig underviser så jeg fra starten kun havde lært at bruge tøjlen og ikke ben eller vægt så det lært jeg så også lucas, senere hen fik jeg så bid til ham og begyndte at springe og det synes han var vældig sjovt vi arbejdede os så frem til at kunne springe lb-la spring, i 2007 startede jeg med HMS og i sommeren 2008 blev jeg bidløs på lucas men rider nu med bid engang imelle igen da jeg ikke kan undvære stævnerne.
oktober 2008 købte jeg så overdejlige Aron jeg skulle selv betale så der røg lige hele min opsparing
og maks kan jeg ikke helt huske hvornår vi fik ham men vi byttede ham med min gamle seng xD
det var lige mit liv med heste indtil videre (:
jeres liv med hesten,