Jeres liv med heste... {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg ville gerne høre et lille referat om jeres liv med heste.
fx.
1. hvornår begyndte i at ride.
2. hvornår fik i jeres egen hest / pony
3. jeres fremskridt.
4. hvor langt er i nu.
5. andre højdepunkter.
Mit liv med heste.
Min far havde redet et par år da han var ung, men var stoppet igen. Men så fangede heste ham igen, og han bestemte sig for at købe en hest. Men hesten skulle jo ikke gå alene, så han skulle også finde en selskabspony. VI bor på en gård, så staldene var der og der var også plads til folde. Mabel blev hesten han købte, og hende købte han for 25.000. Selskabsponyen blev Lotti , og hende købte han for 11.000. Alt dette skete da jeg var 6 år. Men der boede jeg hos min mor i byen, og intresserede mig ikke en dyt for heste. Da jeg gik i tredje klasse begyndte jeg at være lidt interesseret det, så jeg beyndte at snakke om jeg ikke godt måtte begynde til ridning. Det blev aldrig til noget og vi gemte det lidt væk igen. da jeg var 10 blev mabel sat i fol med zardin firfod, og hun folede et sødt føl i 2005 som vi kaldte Zeus. Først i 5. klasse startede jeg på et hold. JEg red på dovne rideskoleponyer, men jeg gjorde hurtigt fremskridt. 2 måneder efter startede jeg på Lotti, men hun var meget vild efter hun ikke var blevet redet i 5 år, så hun krævede en fast hånd. hvilket jeg ikke lige havde. Når vi skulle gallopere gik det alt for stærkt og jeg kunne ikke holde hende. ca. 1 måned efter blev jeg spurgt om jeg ville rykkes op på et bedre hold, og jeg tog selfølgelig imod tilbudet, for dem jeg red sammen med var kun en 7-9 år, og jeg var begyndt at synes det var alt for let det vi lavede. Efter det gik det bare fremad, og 2 måneder efter fik jeg lov at begynde til eneundervisning. Både Lotti og jeg blev bedre og bedre og nu idag rider vi i en kort kontrolleret gallop, og har styr på tingene, og jeg har endda fået overtalt min far til at vi skal have bygget ridebane. Vi har sendt en ansøgning om tilladelse til kommunen og vi har lige fået godkendelse. Jeg er også begyndt at ride lidt på mabel, og jeg håber at jeg snart kan starte til undervisning på hende. Vi skal måske have sat hende i fol med Zardin igen i Juni. Zeus skal tilrides sommeren 2008 og jeg håber at jeg kan overtale min far til at vi kan få sendt ham i proffesionel tilridning i stedet for at vi selv skal tilride ham, for jeg tror ikke vi selv kan håndtere en unghest, da ingen af os er dygtige nok. Min far er begyndt at tale om at Jeg kunne ride på Zeus når han var blevet tilredet hvis jeg bliver dygtig nok. Godt nok har Zeus en skævhed i krydset, men han viser ingen tegn på smerte, så vi krydser fingre for at han kan blive redet, men det vil først vise sig når han skal tilrides.
Nu er jeg blevet helt bidt af heste, og jeg kunne ærlig talt ikke forestille mig et liv uden heste
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
Ej seriøst:
Første gang jeg sad på en hest var da jeg var 1 år, på en stor hvid hingst min dagplejemors datter havde. Jeg begyndte at gå til ridning da jeg var 5 år, jeg red rideskole frem til jeg var 12, sluttede af med 4 gange om ugen. I mellem tiden havde jeg en pause på omkring 1 måned da jeg blev sparket på min arm så den knækkede midt over, så jeg blev lidt utryg ved hestene.
Men frygtløst vender jeg tilbage..
Jeg fik part på en lille pony ved navn Diana, men da det sociale røg med mine gamle veninder stoppede jeg på hende. Så kom jeg tilbage på rideskolen og faldt for en pony ved navn Oliver, pisse sur og gnaven, men han var min store kærlighed.
Da jeg blev 13 fik jeg part på en hest der hedder Ma Vie Et år senere, d. 6 okt. fik jeg min gamle hest Sando som jeg desværre var nød til at aflive da han havde slidgigt 11 måneder senere.
1 måned efter Sandos aflivning købte vi Rony d. 6 okt. (SPOOKY), og ham har jeg så stadig hvis nogle skulle være i tvivl.
Min hestelivshistorie x)
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
Men min dagplejemor havde heste, og jeg var ude hos dem hver dag xD Så da jeg var 6 år startede jeg til ridning. Efter en masse plageri fik jeg lov til, at få Guido. Min mor vidste ikke noget om heste, så vi fik hjælp fra nogen. Jeg fortsatte til ridning, da Guido lige skulle tilrides. Jeg stoppede dog hurtigt, da jeg fik afvide jeg var for stor til at ride pony :L Jeg red Guido og vi hyggede os rigtig xD
Vi tog Guido hjem. Men Guido ville ikke rigtig stå alene.
Jeg kiggede hele tiden på HN, og en dag fandt jeg Bastian. Vi købte ham så.
Vi flyttede. I sommerferien 2005 fandt min mor endelig udaf, at de små shetlændere var blevet for små xD
Så vi kiggede efter en stor pony. Først ville jeg have en islænder, så en haflinger, men så så jeg fjordhesten xD og så var det bare sådan en jeg ville have xD
Vi var ude på flere stutterier, men der var ikke rigtig nogen. En dag hvor jeg ikke var hjemme ringede min mor og sagde vi skulle se på en fjordhest. Jeg så den så på HN, og jeg synes den var såååå grim! Jeg ville overhovedet ikke se den grimme pony! Men min mor fik mig overtalt til, at se den xD og så var jeg bare solgt i den grimme pony xD
Bastian kom så til Jylland. Og i mellemtiden flyttede vi på en gård, og Guido og Fenja kom hjem. Bastian kom så hjem. Og så sidst i maj, lå der et dejligt lille føl inde i Fenjas boks xD
Bastian blev solgt til nogen på Møn, men han havde det ikke godt der. Heldigvis ville Theis gerne have hjem hos hende, da vi ikke havde plads til 4 heste.
Vi flyttede så i sommerhus xD Fenja kom hen på en gård tæt på. Ismo og Guido kom hen til en vi kendte.
Desværre kunne Bastian ikke sammen med Theis' store hest Theis. Og vi havde ikke plads på vores nye 'gård' til 4 heste :L men vi fandt heldigvis nogle rigtig søde mennesker (det lyder sjovt xD) som gerne ville have ham hen til dem. Så nu står Bastian der, og har det rigtig godt!
Fenja, Ismo og Guido kom sammen igen på en gård overfor hvor jeg bor nu xD Og i weekenden kommer de forhåbenlig hjem xD
The end xD
maj 2006
maj 2006
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.453
Startede på rideskole da jeg var 8
<b>2. hvornår fik i jeres egen hest / pony</b>
Gjorde jeg i år 2005
<b>3. jeres fremskridt.</b>
Efter jeg har fået egen hest er det gået meget hurtigt frem, men før det tilred jeg en masse ungheste, red dem indtil de kunne skridt trav galop og gå til biddet og så startede jeg forfra med en ny hest, hvilket er "skyld i" at jeg ikke er længere end jeg er idag, men jeg fortryder det slet ikke, da jeg har fået en pokkers masse erfaring.
<b>4. hvor langt er i nu.</b>
Er vel på LB niveau, har fået at vide at hvis Tonga bare ventede lidt mere, så er vi på LA
maj 2005
Følger: 64 Følgere: 82 Heste: 17 Emner: 4 Svar: 182
Da jeg var 6 år på rideskole, men stoppe igen da jeg blev bange for heste. Men så begyndte jeg igen da jeg var ca. 9 år.
Fik Comet i 2003
Cherokee i 2004
Cosmo i 2005
Promise i 2006
3. jeres fremskridt.
Fået Comet op i en LA
Redet Cosmo til.
Fået Promise til at gå stabilt.
nov 2005
Følger: 74 Følgere: 77 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 1.187
Jeg begyndte i en alder af 5 år at ride, men har aldrig interesseret mig for dressur, så har redet mest spring og ture...
Jeg fik min første egen hest for 3 år siden, men måtte desværre sælge den kort tid efter, og et år efter købte jeg min prinsesse som jeg stadig har...!
3. jeres fremskridt.
Jeg har fået gjort min prinsesse til at være en bedre hest, hun kunne næsten ikke rides på førhen, men nu er hun bar perfekt at ride på.
hun havde aldrig sprunget før da jeg fik hende, og nu kan hun springe ca. 120 cm. synes det er ret godt.
4. hvor langt er i nu.
vi er ikke nået videre for da hun kom i fol blev jeg syg og kunne ikke ride, så hun har slappet
af. Men vi skal igang igen når føllet er afvænnet fra hende.
5. andre højdepunkter
Vi var til ringridning sidste år, og det gik langt bedre end forventet.
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Jeg har redet et hav af handelsheste, både islænder og især ponyer. Har altid haft mine egne, har vel haft 10 "beholdeheste" ialt, og red mit første stævne da jeg var 8 år. Har senere været b-rytter i dressur.
Er nu faglært landmand med heste som speciale (staldmester), uddannet dressurdommer og har taget flere kurser hos MajBrit Carter.
Har pt. 3 heste, men træner pt. kun islænderen pga. studierne.
Sjov tråd-ide!
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Jeres liv med heste...